Beantwoorden
Kevindesmet
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Nieuwe wifi powerline 9082 koppelt niet met 9073 type

Goedemiddag, gisteren een nieuwe wifi pwl ontvangen van telenet maar dit is de 9082, de nieuwe van telenet  nu heb ik thuis bij de modem (witte doc  3 wirless) een pwl 9073, boven 1ste verdiep ook pwl 9073 en op zolder nog een WiFi pwl 9072. Jammer genoeg krijg ik de WiFi pwl 9082 niet gekoppeld. Verschillende stopcontacten, reset WiFi pwl, reboot whole system. Koppeling lukt niet. Deze zijn toch compatible? Wat kan ik nog proberen? Bedankt voor de info en opmerkingen. Kevin

0 Likes
10 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe wifi powerline 9082 koppelt niet met 9073 type

@Kevindesmet   Volgens de site zijn ze compatibel: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/powerline-adapters-communiceren-niet-meer-met-elkaar/ 

 

Ik zou beginnen met de nieuwe in een stopcontact te steken nabij uw basis zijnde deze bij de modem.

Normaal gezien is het nu zo dat je op de eerste een aantal seconden dat knopje moet indrukken (3 dacht ik) tot die begint te pinken en dan pas duw je het knopje op de 2e in. Een ze elkaar gevonden hebben stopt het lampje met pinken.

Maar ik moet er eerlijk bijvoegen dat het ondertussen meer dan 2 jaar is dat ik het nog gedaan heb. En dan deed ik dat op een stekkerdoos naast elkaar. Soms zelfs 2 stekkerdozen naast elkaar want soms moest ik er 4 of 5 op elkaar afstellen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Nieuwe wifi powerline 9082 koppelt niet met 9073 type

@Kevindesmet 

Hier vind je wat info: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/powerline-adapters-communiceren-niet-meer-met-elkaar/

 

Dit antwoord was al niet meer nodig blijkbaar.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tags (1)
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe wifi powerline 9082 koppelt niet met 9073 type

@Kevindesmet  koppelen:

PG9072 of PG9073 aan  modem? Druk op de Security-knop tot het Status-ledje begint te knipperen.

Op de PG9082: Ouder type Powerline aan je modem? Ga binnen de 2 minuten terug naar de Wifi Powerline. Druk ook daar op de Sync-knop tot de pijltjes beginnen te knipperen. Je Wifi Powerline is gekoppeld als de pijltjes ononderbroken groen blijven. Na 10 seconden groen te branden, doven de pijltjes uit.

Kevindesmet
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Nieuwe wifi powerline 9082 koppelt niet met 9073 type

Hey, iedereen bedankt voor de reacties. Heb ik allemaal zo gedaan.... 

 

Vindt raar... denk dat ik morgen telenet eens zal moeten bellen 

AntoonVO
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi!

Nieuwe wifi powerline 9082 koppelt niet met 9073 type

Hi @Kevindesmet ,

 

Ik zit met exact hetzelfde probleem. Heb jij hier toevallig nog verder antwoord op gekregen van Telenet in tussentijd?

 

Cheers,

 

Antoon

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe wifi powerline 9082 koppelt niet met 9073 type

@AntoonVO 

Kan je uw probleem exact omschrijven. Het zit hem soms in de details. 

Welke werkende powerlines heb je reeds en welke wil je koppelen?

AntoonVO
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi!

Nieuwe wifi powerline 9082 koppelt niet met 9073 type

Ik was reeds enige tijd een zeer tevreden gebruiker van een set met 1x de PG-9072-TN en 1x de PG-9073-TN.

 

Doordat mijn vrouw en ik nu beiden van thuis moeten werken had ik via de app een nieuwe powerline besteld. Ik ging er van uit dat ik een extra PG-9072-TN ging krijgen, maar ik kreeg een nieuwe set toegestuurd, bestaande uit een PG-9083LG-TN en PG-9082LG-TN.

 

Nu volgens de website zouden deze compatibel moeten zijn, dus ik zag er geen graten in, maar in realiteit lukt het me niet om een combinatie van de verschillende types werkend te krijgen.

 

Wat ik geprobeerd heb, op stopcontacten vlakbij elkaar en telkens ook de modem uitgetrokken bij elke nieuwe test:

- PG-9073 aan de modem - het lukt vlekkeloos om met de 9072 connectie te maken, maar de 9082 krijgt geen contact met de 9073. Meermaals geprobeerd, in verschillende volgordes, om de "security" en "sync" knoppen in te drukken, zonder resultaat.

- PG-9083 aan de modem - het lukt vlekkeloos om met de 9082 connectie te maken, maar de 9072 krijgt geen contact met de 9073. Meermaals geprobeerd, in verschillende volgordes, om de "security" en "sync" knoppen in te drukken, zonder resultaat.

 

Elk advies is welkom, anders bel ik wel eens of ik mijn 908X-set niet mag inwisselen voor een extra 9072.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe wifi powerline 9082 koppelt niet met 9073 type

@AntoonVO 

Samenvatting en menging van hetgeen op de pagina's van Telenet staat:

 

1. Doe eerst een factory reset op de PG-9082 (de nieuwe wifi) door de reset-knop langer dan 10 seconden in te drukken (terwijl die in een stopcontact steekt).

De pijltjes knipperen en de witte ledjes lichten op. Je Wifi Powerline is klaar voor de volgende stap als de wifi-led groen begint te knipperen.

Goed om te weten: Het kan tot 2 minuten duren voor je Wifi Powerline is opgestart.

 

2. Ga naar de Powerline bij je modem (PG-9073) en druk op de Security-knop tot het Status-ledje begint te knipperen. Opgelet: druk niet langer dan 5 seconden op de Security-knop. 


3. Ga binnen de 2 minuten terug naar de nieuwe wifi Powerline (PG-9082). Druk daar 3 tot 5 seconden op de Sync-knop tot de pijltjes beginnen knipperen. 
Na maximum 1 minuut krijgen de pijltjes een vaste kleur:
- Groen: alles in orde! De pijltjes doven na 10 seconden.
- Oranje: de koppeling mislukte. Steek de Powerline die je nieuw installeert in een ander stopcontact en probeer opnieuw.
- Rood: de koppeling lukte, maar je verbinding is niet optimaal. Steek de Powerline die je nieuw installeert in een ander stopcontact. Opnieuw koppelen hoeft niet.

 

4. Na installatie van de PG-9082 een kwartiertje wachten zodat alle wifi informatie overgenomen wordt.

---------- Tot hier de samenvatting.

 

Als dit niet lukt zou ik de PG-9082 uit het stopcontact trekken. Ik vrees dat beiden hetzelfde ip-adres hebben.

Ga in uw internet browser naar http://192.168.0.52. Login met user admin en wachtwoord password.

Als het niet direct lukt probeer het minstens drie keer. Als het lukt, kies Network settings. In het IP address vervang je 52 door 51 en druk op Apply. Alle toestellen die met wifi verbonden zijn met de PG-9072 zullen even hun verbinding verliezen. Als dit gedaan is probeer je opnieuw om de PG-9082 te koppelen. 

AntoonVO
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
YEAH! CAPSLOCK DAY! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be Mooi, mooi!

Nieuwe wifi powerline 9082 koppelt niet met 9073 type

Hi,

 

Het is me gelukt adhv je samenvatting. De reset had ik nog niet geprobeerd en ik vermoed dat ik bij mijn eerdere pogingen de knoppen van de powerlines niet lang genoeg heb ingeduwd.

 

Zeer hard bedankt voor je tijd!

 

Antoon

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe wifi powerline 9082 koppelt niet met 9073 type

Uiteindelijk kunnen we concluderen dat de oude en de nieuwe WiFi Powerlines wel degelijk compatibel zijn. Men moet er enkel op letten om de juiste procedure te volgen om alles te koppelen.

 

Zoals ze hier wat hoger beschreven staat.

 

Dat is heel nuttige info. 👍


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes