Beantwoorden
Murre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Geen WiFi-signaal via WiFi-powerlines, hoe komt dit?

 

Sinds kort verving ik mijn telenet modem-router door een telenet modem only en plaatste ik een eigen router asus RT-AX58U. Om deftig wifi-signaal te ontvangen in mijn slaapkamers verving ik mijn oude extender nu door een (gratis) setje powerlines van telenet. Waar mijn huidige extender goed werkt krijg ik met de powerlines geen enkel wifi signaal meer in mijn slaapkamers.

Powerlines soft en factory gereset, verplaatst in andere stopcontacten, router gereset. Helpt allemaal niet. mijn patchkabel aansluitingen gaan van de modem over een switch naar de nieuwe asus-router en van daar naar de powerline. wat doe ik fout?

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen WiFi-signaal via WiFi-powerlines, hoe komt dit?

@Murre  werken je powerlines wel zonder de router er tussen heb je dat al getest ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen WiFi-signaal via WiFi-powerlines, hoe komt dit?

@Murre 

Welke powerlines heb je en welke leds zijn aan met welke kleur. Kijk hier voor de modellen.

0 Likes
Murre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Geen WiFi-signaal via WiFi-powerlines, hoe komt dit?

Ja ook nagezien. Ik heb ook de plwerlines reeds ingewisseld bij telenet. Heen succes. Ik genruik momenteel de oude extender terug. Ik heb wel een setje devolo powerlines zonder wifi en deze werken ok. Ergens ietset wifi.

0 Likes
Murre
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
Happy New Year! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Geen WiFi-signaal via WiFi-powerlines, hoe komt dit?

Graag geef ik iedereen mee wat er bij mij aan de hand was. Ik resette mijn router en installeerde mijn Powerline adapters. Ik heb te weinig kennis, dus ik weet niet waarom, maar na heel wat gepruts vond ik uit dat mijn powerlines op een apart wifi netwerk werkte met aanduiding "AP...". Ik heb dit netwerk in mijn telenet menu vervangen door het hoofdnetwerk en alles werkt nu pico bello. En ik maar zoeken in mijn netwerkaansluiting!!!

Murre

Ex-Netweter
 

Geen WiFi-signaal via WiFi-powerlines, hoe komt dit?

@Murre  De Telenet WiFi Powerlines, en WiFi booster/Access Points zijn eigenlijk voorzien om aangesloten te worden aan een geschikte Telenet HGW (modem/router).

Dan nemen ze automatisch de WLAN instellingen over van je hoofdnetwerk. Telenet slaat namelijk jouw WiFi gegevens op, en kan deze dan onmiddellijk pushen naar het AP.

  • Indien je echter deze toestellen aansluit op een eigen router kan het een hele tijd duren (2 uren) voor Telenet contact kan maken met de WiFi booster / WiFi powerline, of zelfs helemaal niet. In dat geval moet je de toestellen manueel configureren (via "Mijn Telenet"). Normaal staat het alternatieve SSID/paswoord op het etiket.
  • Indien je een EMTA modem hebt, of een modem zonder WiFi, heeft Telenet geen WLAN instellingen om te pushen, dan moet de instellingen altijd manueel inbrengen.

In jouw geval (modem-only) was het dus normaal dat je het toestel manueel moest configureren ...