Beantwoorden
Ilse_41
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen internet, geen geldige IP configuratie

Gisterennamiddag heb ik een online reset uitgevoerd van mijn modem, type CH8568LG (met mijn laptop), omdat we voor de 10000ste keer weer problemen hadden met internet dat zeer traag was en regelmatig zelfs wegviel. Deze reset werd verbroken en er kwam op mijn scherm: 'wij kunnen uw verzoek momenteel niet verwerken...' Sindsdien kan ik met geen enkel toestel nog op internet en het lukt niet om dit te herstellen. We krijgen ook hier steeds een melding: 'Kan IP adres niet verkrijgen.' 'Geen geldige IP configuratie'... Ik heb al meermaals de router uitgetrokken en alles weer netjes ingestoken. Voor de rest ken ik er niets van, dus is mijn vraag gewoon: 'hoe kan ik dit probleem (simpel) oplossen?' Kan ik die modem gewoon omruilen bij een Telenet shop en is mijn probleem dan opgelost of moet er vanalles veranderd worden aan instellingen, want dan pas ik? Alvast bedankt.

0 Likes
3 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Geen internet, geen geldige IP configuratie

Best ga je langs een Telenetcenter,neem je modem mee,en leg alles goed uit.

Over de CH8568LG hoor ik weinig goeds.

Mischien ruilen met de  Compal CV8560E HGW 3.1

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen internet, geen geldige IP configuratie

Bij mijn CV8560E router is het mogelijk een factory-reset uit te voeren door de reset toets een 8 tal seconden ingedrukt te houden, tot de leds blinken.

Ik vermoed dat ditzelfde ook mogelijk zal zijn met de CH8568LG. De HGW zal dan zijn instellingen opnieuw bij Telenet opvragen.

Wellicht helpt dit je probleem oplossen, en bespaart het een rit naar een Telenet-center.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ilse_41
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Geen internet, geen geldige IP configuratie

Mijn modem werd ondertussen omgeruild en wifi werkt terug. 👍