Beantwoorden
Veronique4
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Geen verbinding printer na splitsing 2.4 GHz en 5 GHz

Hallo, ik probeer mijn printer hp3764 draadloos aan te sluiten en dus met wifi te verbinden. Hij werkt enkel met 2.4GH dus heb ik in mijn internet dit al opgesplitst. Echter wanneer ik op de laptop probeer te verbinden met het netwerk 2.4GH krijg ik bij de eigenschappen nog steeds bij allebei : bandbreedte 5 GH. Ik krijg mijn printer niet aangesloten.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Opgesplitsing in 2.4GH en 5GH

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Geen verbinding printer na splitsing 2.4 GHz en 5 GHz

@Veronique4 

Heb je in mijn Telenet een verschillende naam gegeven voor de twee netwerken? Anders kan je niet kiezen.

Kijk ook eens in instellingen/netwerk en internet/status/netwerk opnieuw instellen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Leo7
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Geen verbinding printer na splitsing 2.4 GHz en 5 GHz

366505D7-A320-4F84-9843-CDE1513CDB86.jpeg

Hallo

best kijken in instellingen van modem. Laat wifi frequentie op beide staan 2,4 en 5 ghz. 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Geen verbinding printer na splitsing 2.4 GHz en 5 GHz

@Veronique4  Je kan beter het wifi netwerk op automatisch laten staan dat uw device kan kiezen tussen 2.4GHz en 5Ghz.

In uw geval zal de Hp printer automatisch het 2.4Ghz kiezen omdat er geen 5GHz antenne in de printer is ingebouwd. Het beste is nu even de connectie naar de printer te verwijderen, de wifi op beide frequenties zetten, even wachten en dan terug connecteren naar je printer.

Je kan best ook de printer een vast ip adres geven zodat je steeds hetzelfde ip kan hebben.Gemakkelijker als je wil printen 🙂

Als je trouwens wil connecteren op je 2.4 Ghz met je laptop en je ziet 5Ghz staan, heeft dit te maken met uw wifi naam dat hetzelfde is of verkeerd benoemd.

je kan uw 5Ghz de naam geven 2.4Ghz en omgekeerd. Met automatische frequentie (1 naam maar 2 frequenties),  moet je deze keuze niet maken,dit zal automatisch gebeuren.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Geen verbinding printer na splitsing 2.4 GHz en 5 GHz

@Veronique4 

Je hebt niet verteld welke handelingen je geprobeerd hebt om je printer te koppelen aan het draadloze netwerk. In de handleiding van de printer staat beschreven wat je moet doen.

Wat niet in de handleiding staat is de eerste stap die je moet doen:

Ga in mijn Telenet, (dat kan je ook doen vanuit de Netweters), onder de kop Internet kies je Je thuisnetwerk, op de nieuwe pagina die je krijgt, kies je Modem details, scroll naar beneden en klik op WPS. Vermoedelijk staat er uitgeschakeld. In dat geval klik je rechts op het hangslot, je vinkt aan op Ik begrijp het en Ga verder, Nu kies je bij uitgeschakeld 2.4 GHz (mogelijk heb je de keuze Ingeschakeld en dan kies je dat). Vervolgens klik je onderaan op Bewaar.

Wacht nu drie minuten.

 

Vanaf nu kan je de handleiding volgen:

Houd de wireless knop van de printer gedurende drie seconden ingedrukt. Het wireless ledje begint te knipperen. Ga nu onmiddellijk naar de Telenet router en druk daar op de WPS-knop .

Om te weten waar het WPS-knopje is, kijk eens hier.

Het duurt een paar minuten eer de verbinding tot stand komt.

Mogelijk lukt het niet van de eerste keer, probeer dan opnieuw.