Beantwoorden
Dimitry1
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi!

Gelijknamig WiFi-netwerk beschikbaar

Goedemorgen,

Ik heb vanochtend ontdekt dat er een wifiverbinding met mijn netwernaam + _EXT in de lijst van verbindingen staat. Dit netwerk is niet bereikbaar met mijn huidig paswoord. Ik vond dat toch wel raar en heb dan maar mijn modem naar standaardinstellingen terug geplaatst. Echter blijft deze verbinding zichtbaar.

Iemand een idee wat dit kan zijn. Ik weet niet of mijn uitleg een beetje duidelijk is?

Grtjes

 

Titel gewijzigd door @Giverny  | Vorige titel: Wifi verbinding netwerk

0 Likes
5 reacties
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Gelijknamig WiFi-netwerk beschikbaar

Een toestel dat met uw wifi netwerk verbonden is zend waarschijnlijk dit signaal op zijn beurt door met de extensie. Kan een printer of smartphone of booster of what ever dat verbonden is zijn. Indien het een HGW modem is kan je de verbonden apparaten terug vinden via mijn Telenet.

Dimitry1
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi!

Gelijknamig WiFi-netwerk beschikbaar

bedankt voor deze info, ik ga straks eens zien in de lijst van de modem wat dat kan zijn

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gelijknamig WiFi-netwerk beschikbaar

@Dimitry1 

Gebruik je een wifi extender?

 

Een raad die ik je geef, probeer nooit in te loggen met je gegevens op iets dat een naam heeft dat lijkt op jouw wifi netwerk. De SSID's kan iedereen zien. Iemand met kwade bedoelingen kan een SSID opzetten met een licht aangepaste naam. Uit onwetendheid probeer je daarop in te loggen. Hierdoor heb je uw users_id of e-mailadres en uw wachtwoord gegeven.

Dimitry1
Professional Beetjesweter
Berichten: 8
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Netjes! Mooi, mooi!

Gelijknamig WiFi-netwerk beschikbaar

@janne_man 

Bedankt, ga ik zeker rekening mee houden.

Mijn zoon heeft me juist gemeld dat hij een nieuwe extender heeft geinstalleerd. Hij dacht dat hij me dat had gezegd 🙄

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gelijknamig WiFi-netwerk beschikbaar

@Dimitry1 

 

Het zal inderdaad om de extender gaan. Ik heb daar ooit ook mee geëxperimenteerd en die dingen nemen dikwijls standaard de naam van het bron netwerk over en voegen er _EXT aan toe.

 

Je kan dat allemaal wijzigen in de settings van dat ding indien je daar liever iets anders ziet staan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.