Beantwoorden
Tlepaloc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Google home mini verbinding maken

Beste netweters,

 

Ik heb net een google home mini gekocht en geprobeerd deze te installeren, maar zonder succes. Naar aanleiding van de chat met Google support wordt gesuggereerd dat de configuratie van mijn wifi-netwerk voorkomt dat apparaten communiceren met elkaar (Google home mini met android smartphone). Om dit te voorkomen moet het access point isolatie (client isolation) uitgeschakeld worden. Behalve de standaard wireless modem 3.0 (DOCSIS) heb ik geen AP toestel die mijn netwerk genereert en dus heb ik geen idee waar ik die moet uitschakelen. Ik heb ondertussen ook al 2 SSID's aangemaakt (2.4 ghz en 5.0 ghz) omdat dit het probleem oploste bij een ander topic over google chrome cast, maar alsnog krijg ik geen verbinding. De standaard oplossingen (vb. google home mini resetten, router resetten, home app herinstalleren,...) heb ik ondertussen ook al geprobeerd, dus ik hoop dat iemand een oplossing heeft die mij verder kan helpen om een connectie mogelijk te maken. Hierbij alsnog een voorbeeld van het scherm dat ik te zijn krijg bij het opzetten van de verbinding en wat dus blijft laden zonder door te gaan naar de volgende stap.

 

Screenshot_2019-12-20-12-38-48.png

 

Alvast bedankt.

 

Vriendelijke groeten,

Tlepaloc

0 Likes
9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Google home mini verbinding maken

@Tlepaloc  normaal gezien zou het geen probleem mogen opleveren deze te installeren. Zelf heb ik de Google Home Nest geinstalleerd. Ik heb een eigen wifi mesch systeem dus niet eens een HGW modem en de installatie verliep vlot en direct. Heb niks aangepast gewoon de installatie procedure gevolgd. Het is wel zo dat u eerst de Goolge Home app dient te installeren voordat u de Google mini kan installeren. Zou nog eens proberen het gehele stappen plan opnieuw te doen. Het moet daar gewoon op werken.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tlepaloc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Google home mini verbinding maken

Dag @patrick37 ,

Het screenshot dat je kan zien is uit de google home app. Mijn toestel herkent de google home mini, maar de volgende stap, de connectie maken met het internet, daar loopt het fout. Zoals je voorgesteld hebt heb ik de home app er nogmaals afgegooid en opnieuw ingesteld, maar de connectie blijft laden. Enig idee?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Google home mini verbinding maken

@Tlepaloc  nee geen idee waar en hoe dat komt. U kan wel altijd eens de 5GHZ eens uit schakelen en zien of u verbinding kan maken met de 2,4 GHZ netwerk. Sommige apparaten verbinden niet met de 5 GHZ maar het is eens het proberen waard. Moest er geen verbinding zijn laat het weten en zoeken we verder voor een oplossing. Als er wel verbinding is dan erna de 5 GHZ terug inschakelen en zien of de verbinding blijft.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tlepaloc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Google home mini verbinding maken

Dag @patrick37 ,

 

Ik heb het 5.0 ghz netwerk uitgeschakeld zoals voorgesteld, maar nog steeds niet mogelijk om te connecteren. 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Google home mini verbinding maken

@Tlepaloc  ik heb hier een link  die u kan gebruiken voor de stappen en probleem oplossingen te raadplegen. Het gaat ook over de speaker dat staat er tussen maar het werkt via dezelfde methode. Hopelijk lukt het dan wel. Er staat wel iets belangrijks in en dat is dat uw locatiegegevens moeten aanstaan op de gsm. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Tlepaloc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Google home mini verbinding maken

Dag @patrick37 ,

 

Ik heb je voorstel geprobeerd, maar opnieuw geen succes. De oplossing die hier aangeboden wordt betreft eerder wanneer je je speaker niet kan terugvinden in je home app, wat bij mij geen probleem is. Het is de volgende stap, de connectie met het netwerk, die voor problemen zorgt.

0 Likes
_XiroN
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Say what?!

Google home mini verbinding maken

Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn Chromecast Ultra... 

Herkende het toestel en eenmaal verbinding aan het maken bovenstaande foutmelding! 

 

Vanalles geprobeerd en uiteindelijk de oplossing gevonden door mijn Chromecast een factory reset te geven 🤔

0 Likes
Tlepaloc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Google home mini verbinding maken

Dag @_XiroN ,

 

dank voor je tip. Ik heb die helaas al 3 keer toegepast, maar geen resultaat. Ik probeer zo dadelijk nog een keer met een andere smartphone met hierop de home applicatie, maar dan zijn ook mijn ideeën op.

Tlepaloc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Google home mini verbinding maken

Dag netweters,

 

Ik ben er finaal in geslaagd een connectie op te zetten tussen de google home mini en de home app door gebruik te maken van een andere smartphone waar de home app op geïnstalleerd werd. Waarom het wel mogelijk is met mijn toestel de google home mini verder te configureren, maar niet te connecteren, blijft een raadsel.