Beantwoorden
rudi-d
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Google protect verbinden met wifi

Hey, ik heb een TP-Link Archer 7 router die nog eens 2 extenders heeft van hetzelfde merk maar die ik elk een andere naam had gegeven. Ik heb een tijd geleden een Google protect rookmelder geïnstalleerd in een ruimte die verbinding heeft met een extender. Nu wil ik nog extra rookmelders plaatsen, maar de eerste staat in een ruimte die van de andere extender gebruik maakt. Maar de verbinding wil niet lukken. Ik heb begrepen dat de rookmelders met elkaar in verbinding moeten staan waarbij de eerst geplaatste de leiding heeft. Iemand idee hoe ik dit kan oplossen?

0 Likes
3 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Google protect verbinden met wifi

@rudi-d 

 

De namen van de verschillende WiFi stations (en ook hun uitgestraalde netwerk)  die door één en dezelfde router beheerd worden doen eigenlijk niet terzake. Alles komt immers samen in de router en is één groot netwerk.

 

Het enige dat een hinderpaal zou kunnen zijn is dat er in de router een tweede (of derde ..) apart netwerk is dat de anderen niet kunnen zien (en vice versa), zoals bvb een guest netwerk.

 

Voorbeeldje? Ik heb babycams staan in de kinderkamers voor als de kleinkinderen komen logeren. Ik heb boven en beneden alles samen 5 verschillende WiFi netwerken (de router zelf en twee bekabelde WiFi AP's en dan nog eens onderverdeeld in 2,4 GHz en 5 GHz), allemaal met een eigen naam en kanaal. Die babycams zijn WiFi verbonden met één van die AP's. Ze zijn te bekijken met gelijk welk toestel (laptop, PC, smartfoon, tablet) op gelijk welk van die vijf netwerken. En natuurlijk ook via kabel op de router zelf. Het is gewoon één netwerk. Punt.

 

Wanneer uw rookmelders elkaar niet zien moet je toch ergens anders de oorzaak zoeken dan in de namen van uw AP's en hun uitgestraalde WiFi.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rudi-d
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Google protect verbinden met wifi

@StefaanHMerci voor je bericht, hierdoor en nog wat opzoekwerk heeft me de rookmelders laten resetten en terug van nul begonnen. Hierdoor is alles vlekkeloos verlopen en communiceren de rookmelders met elkaar ondanks de extenders. Tnx!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Google protect verbinden met wifi

@rudi-d 

 

Da's heel graag gedaan hé, daar dienen fora zoals de Netweters voor nietwaar 😊


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.