Beantwoorden
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

Hallo iedereen,

 

laatste 2 weken heb ik van alles zitten proberen, uittesten, om tot een goede, stabiele internetverbinding te komen om vlot te kunnen gamen op mijn PS4. Tot 3 weken geleden lukte dit vlekkeloos via oude zelfgekochte (max 100 mbps) powerlines zonder wifi en utp-kabel in PS4. Tot plots mijn powerline op de bovenverdieping geen ethernetsignaal meer doorkreeg. Powerline was niet stuk want kreeg beneden in keuken wel ethernet door. Uiteindelijk nieuwe witte modem gekregen van telenet en 2 wifi powerlines. Wifisnelheid op benedenverdieping 170 mbps, bekabeld uit router 190 mbps, bekabeld uit powerline living 180 mbps. So far, so good. Tweede wifipowerline steekt op slaapkamer bovenverdieping. Snelheid op wifi, 50 mbps, bekabeld uit powerline max 50 mbps. Haal ongeveer zelfde snelheid op PS4, maar mijn ping is er tegenover oude installatie op verslecht. Heb van alles geprobeerd, nieuwe utp-kabel etc, maar niets lijkt te werken. 

Iemand een oplossing? Of verklaring voor het grote verlies bovenverdieping? Bedraad van router naar PS4 is helaas niet mogelijk

Tags (2)
0 Likes
18 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

@Dupont253  je hebt geen probleem met je bekabeling maar er is een probleem met de PS4 zelf . Hier heb je een topic waar je je bij kan voegen en dan zouden we dit topic kunnen afsluiten. 

 

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Poorten-openen-ps4-als-oplossing-voor-tra...


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

Waarom heb ik geen probleem met bekabeling? Als ik op mijn laptop ook maar deze snelheden haal? En powerlines die plots boven nietmeer werken? Lijkt mij toch niet enkel een probleem van het ps4-netwerk te zijn

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

@Dupont253  op dit moment en eigenlijk al een paar weken is er een algemeen probleem met het spelen op de PS4. De snelheden zijn heel minimaal dus dat weten we en ja spelen kan vervelend zijn op dit moment. 

Al de rest erom heen heeft niks met de PS4 te maken nee. Dus blijft er enkel nog de vraag over waarom je met een laptop boven lagere snelheden haalt. Je gebruikt powerlines , en hoe is je netwerk opgedeeld ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

Docsis 24*8 modem komt binnen in garage. Vandaar een powerlineadapter op de modem. 1 wifi-powerline in living, rechtstreeks in stopcontact en een ethernetaansluiting met digibox. Bovenverdieping ook wifipowerline rechtstreeks in stopcontact..

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

@Dupont253 

Als je de twee wifi powerlines wisselt, die van de living boven en die van boven in de living, blijft het dan boven even slecht?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

@Dupont253  kan het misschien zijn dat er onderweg in dat circuit naar boven niet correct is. Dus je hebt al aangegeven dat er geen storingsbronnen zijn tussen je powerlines maar dat kan wel zijn dat er dingen in je stopcontact zitten die een storingsbron kunnen zijn. Of er is gewoon een probleem op je electriciteitsnet zelf. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

Net geprobeerd, geeft dezelfde resultaten. Zal geen oplossing voor zijn denk ik :). Ik geef het op

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

Het moment dat je testte, heb je dan een grootverbruiker opstaan?

Bijvoorbeeld een strijkijzer of andere dingen?Dit kan een invloed hebben op de powerlines.

Soms kan het zijn dat je een nieuw elektrisch toestel aan het elekrisch net gehangen hebt en dat je dan storingen krijgt. Vooral als deze op dezelfde kring zit.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

Storing op het elektriciteitsnet lijkt mij de enige verklaring. Heb eens een ander stopcontact geprobeerd en dezelfde resultaten...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

@Dupont253  dan zou ik het zo ook niet weten wat nog een oorzaak kan zijn. Eventueel een AP plaatsen en dan die powerlines weg doen maar goed dat is weer een keuze he. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

Oorzaak is gevonden. In onze veranda (later bijgebouwd) hebben wij geen bereik met de wifipowerlines van telenet. Wij hadden nog 1 set oude powerlines van sitecom, 1 ingestoken in modem en 1 in veranda en daar wel ontvangt via ethernet op de digibox. 

 

Gevolg hiervan is dat er dus 2 powerline adapters zijn aangesloten op de modem.

 

Net speedtest gedaan eens met extra Sitecompowerline adapter en zonder.

 

Op PS4 ZONDER: 128 mbps download en 7 upload

Op PS4 MET: 39 mbps download en 3 upload 

 

Surfen lukt in beide gevallen vlot genoeg, enkel voor online gaming kan deze opstellen lag geven. Oplossing lijkt mij dus om die powerlineadapter uit te trekken wanneer ik online game?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

@Dupont253  of je gaat naar een Telenet center en haalt een extra setje powerlines bij van Telenet. Dan ben je zeker dat alle powerlines op elkaar afgestemd zijn en hopelijk ook zonder snelheid's verlies. Je kan ook dan inderdaad die ene powerline gewoon uittrekken als je aan het gamen bent. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

Zou een gewone powerline van telenet (dus zonder wifi) de oplossing zijn?

 

Voorlopig hebben wij deze opstelling:

 

PG-9083LG-TN en PG-9082LG-TN (1 van deze 2 is een powerline zonder wifi, een kleinere).

 

De powerline zonder wifi zit dus in modem, dan hebben wij 3 wifipowerlines.

 

1 in living, werkt perfect. 
1 in slaapkamer, werkt perfect.

1 in veranda, lampjes blijven op rood, geen voldoende sterk signaal. Nu moet ik wel zeggen dat ik sindsdien deze powerline niet meer aan het werken krijg. Als ik hem in een ander stopcontact in de keuken insteek, springen de lampjes even op wit, maar voor de rest doet deze powerline niets meer. Hij zendt wel een apart telenet-ap netwerk uit, maar neemt niet de instellingen van de modem over. Heb hem al gereset met een tandenstoker, maar geen verschil. Iemand tips om deze aan de praat te krijgen?

 

Aangezien wifipowerline 3 dus niet meer werkte, heb ik een oudsetje powerlines van sitecom (zelf gekocht, 8 jaar oud) aangesloten op modem en in digibox veranda. Gevolg: tv-theek etc werkt hierdoor wel.

 

Wat zijn mogelijke oplossingen? Wifipowerline vervangen door gewone powerline van telenet? Dus hetzelfde type dat rechtstreeks op de modem zit aangesloten? Zou hiermee het snelheidsverlies zijn opgelost op bovenverdieping?

 

Wifipowerline 3 nog eens opnieuw proberen? Misschien eerst kijken of die werkt in living?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

@Dupont253  je kan altijd eerst zien of deze wel werkt in de living. Je snelheidsverlies die je hebt kan ook door je stroomnet zelf komen. Er moeten niet altijd dingen zijn die voor storingen kunnen zorgen maar je stroomnet kan ook al wel wat verouderd zijn. 

Ik zou het eerst nog eens testen in de living en als je besluit die om te ruilen moet het niet eentje zijn met wifi. Die met wifi zijn natuurlijk handig te gebruiken daar waar geen wifi is. Maar als je in die ruimte al wifi hebt hoef je er geen twee te plaatsen want eentje zal de ruimte wel dekken.

 

Vroeger heb ik ook ooit powerlines gehad en die zouden 500 MBPS moeten kunnen halen. Telenet had op dat moment 200 MBPS als download snelheid. Mijn powerline in de keuken haalde nooit meer dan 50 of 60 MBPS. Wifi was iets minder maar stak ik die daar waar de modem was ging die ook naar een hogere snelheid. Maar op die manier wist ik dat er tussen boven en beneden toch een probleem was met de stroomnet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes