Beantwoorden
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

Hallo iedereen,

 

laatste 2 weken heb ik van alles zitten proberen, uittesten, om tot een goede, stabiele internetverbinding te komen om vlot te kunnen gamen op mijn PS4. Tot 3 weken geleden lukte dit vlekkeloos via oude zelfgekochte (max 100 mbps) powerlines zonder wifi en utp-kabel in PS4. Tot plots mijn powerline op de bovenverdieping geen ethernetsignaal meer doorkreeg. Powerline was niet stuk want kreeg beneden in keuken wel ethernet door. Uiteindelijk nieuwe witte modem gekregen van telenet en 2 wifi powerlines. Wifisnelheid op benedenverdieping 170 mbps, bekabeld uit router 190 mbps, bekabeld uit powerline living 180 mbps. So far, so good. Tweede wifipowerline steekt op slaapkamer bovenverdieping. Snelheid op wifi, 50 mbps, bekabeld uit powerline max 50 mbps. Haal ongeveer zelfde snelheid op PS4, maar mijn ping is er tegenover oude installatie op verslecht. Heb van alles geprobeerd, nieuwe utp-kabel etc, maar niets lijkt te werken. 

Iemand een oplossing? Of verklaring voor het grote verlies bovenverdieping? Bedraad van router naar PS4 is helaas niet mogelijk

Tags (2)
0 Likes
18 reacties
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

Probleem is dat deze wifipowerline nu nergens werkt. Ik kan ermee verbinden met netwerkkabel, maar die zendt geen internet ofzo uit. Ik heb al eens op reset gedrukt, maar krijg hem niet meer aan de praat. Iemand hier een oplossing voor?

0 Likes
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

Eens getest met de wifipowerline van slaapkamer. Ook deze werkt niet in veranda. De veranda is enkele jaren geleden bijgebouwd en zit op een speciaal elektriciteitsnetwerk denk ik. Wat wel bizar is, is dat de 10 jaar oude powerlines van Sitecom wel werken in de veranda en de nieuwe wifipowerlines van telenet niet.. Is een gewone powerline zonder wifi minder “zwaar”? En geraakt de verbinding daar wel door? Anders heeft het omwisselen van een wifi powerline naar een gewone ook geen nut..

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

@Dupont253  technisch gezien zou het niet meer of minder zwaar mogen en kunnen zijn. Alles is afhankelijk van je stroomnet. 

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/wat-is-een-wifi-powerline-adapter/

 

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/FAQ-Powerlines-wat-zijn-ze-en-hoe-werken-...

 

Lees deze info eens door. Misschien kan je hier je oplossing uithalen om het opgelost te krijgen. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Groot verlies snelheid powerlines bovenverdieping

Kan je de defecte niet gaan omruilen in een Telenet center?

0 Likes