24757
netweters
|
152461
antwoorden
|
20709
vragen
|
Hoi Netweters,
Ik ben onlangs verhuisd en heb nu de volgende thuisnetwerk opstelling.
Modem ( CH7465LG-TN)
UTP 1: Netgear gigabit switch 8 poorten
Vanuit gigabit switch: UTP poort 1: NETGEAR Router ingesteld als AP
Wifi op AP: 2 smartphones + MacBook
UTP vanuit switch: Desktop
UTP vanuit switch : TV
Ik heb regelmatig last van haperingen op de wifi tijdens meetings, anderen zien mij freezen voor 2 a 3 seconden. Dit terwijl ik op 2 meter van de router (AP) zit. Op mijn loopt de wifi ook soms vast voor paar seconden. Dit is allemaal begonnen sinds een update op de modem.
Is de beste optie misschien een cv8560 e modem te nemen , dit omdat de nieuwste sagem modem geen eigen router ondersteund, maar enkel Telenet pods?
Titel gewijzigd door Aurelie_ (mod) | Vorige titel: Wifi issue met router ingesteld als AP
Bijkomende vraag;
Is er een programma waarbij je upload en download snelheid kan monitoren ? (buiten speedtest).
Als je bijvoorbeeld een vertraging hebt in je upload of iets dergelijk...
De CV8560E modem is niet de "standard" modem deze kan enkel afgehaald worden in een telenet center naar keuze maar je controleert eerst best even of het telenet center waar je naartoe wil gaan die modem in voorraad heeft.Via de bridge functie van deze modem kan je dan een publiek IPV4 adres geven aan een bepaald toestel je moet enkel eenmalig de bridge functie activeren en het mac adres van de wan poort invoeren in de daarvoor voorziene instellingen in mijn telenet.
onthou wel de CV8560E modem heeft geen wifi aan boord en ik zou toch nog voorzichtig zijn met het nemen van nieuwer toestellen als de modem niet geactiveerd geraakt is heel je internet toegang verdwenen.
Wat betreft de bijkomende vraag i.v.m monitoring je kan de snelheden van je internet verbinding weergeven in de windows taakbalk zodat je ze altijd ziet via software als trafficmonitor
https://www.youtube.com/watch?v=P7G-UPytSXE een video met uitleg
Je valt regelmatig weg in meetings zeg je ik zou ook eens naar de klantendienst bellen en je modem laten uitlezen enige storingen daar ? .
Er zijn vele progjes om uw netwerk permanent te monitoren, het ene al completer dan het andere. Netwerk Meter, Netwerk Monitor, om er maar twee te noemen die mij zo meteen te binnen schieten.
Ik heb de klantendienst gebeld, waardes TX,RX,snel alles in orde.
Ze vertelden dat de modem begin augustus was uitgevallen.