Beantwoorden
avd
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Hoe WiFI verbeteren d.m.v. een TP-link access point?

ik heb snel internet via kabel

all internet 300+

 
Giga SpeedBoost ( deze heb ik nog niet lang maar ik merk geen verschil)
nu ik gebruik enkel internet via wifi en daar zit ik wat blok op de snelheid
wifi valt geregeld uit ,slechte ontvangst soms enz,wifi radio die uitvalt
snelheid die niet zo goed is
wat kan ik doen om wifi te verbeteren, sneller en stabieler
vb een tp link access point ? vb= TP-Link Omada EAP225

andere tips zijn welkom

mvg Avd



0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe WiFI verbeteren d.m.v. een TP-link access point?

@avd  er zijn verschillende dingen die je kan proberen om je wifi te verbeteren. Je kan ook eens via 'mijn Telenet' je wifi kanalen aanpassen. Ook eens bekijken met welke frequentie je apparaten verbindingen maken. Is dat met de 5GH of de 2,4GH en eventueel deze netwerken apart zetten. Als je apparaten verbinden met de 5GH dan heb je goed bereik maar dat is voor korte afstanden en de 2,4GH is voor de langere afstanden. 

Moest je toch een investering willen doen kan je een AP kiezen van Telenet zelf of eventueel powerlines. Het ligt er ook een klein beetje aan hoe groot je dekking moet zijn in je huis. Moest je je gehele huis willen dekken met wifi kan je beter een AP kiezen van Telenet. Eventueel de TP-Link die u aangeeft kan ook werken. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe WiFI verbeteren d.m.v. een TP-link access point?

@avd  Gigaspeedboost heeft geen nut als je netwerk intern niet goed is. Bovendien is WiFi NOOIT zo goed als bekabeld. Maar wat kan je doen?

Heb je een UTP kabel lopen naar of nabij de ruimte waar je Wifi niet goed is kan je daar een Acces Point op aansluiten of een Router in AP modus.

Een oplossing als je geen UTP kabel hebt naar die ruimte is om een Powerlinesetje van 1 gewone powerline en 1 Wifi powerline aan te schaffen. De eerste powerline in een stopcontact nabij de modem en daarmee verbinden. De Wifi powerline in een stopcontact in de ruimte waar je Wifi niet goed is.

Beide systemen kan je als Telenetklant in bruikleen hebben van Telenet of als het een 2e exemplaar is, huren aan een kleine prijs.

Proberen maar zou ik zo zeggen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Telebid
Freshman Meerweter
Berichten: 78
WOW, overzichtelijk! Laat de zon in je hart! Al 25 duimen! Goed bezig!

Hoe WiFI verbeteren d.m.v. een TP-link access point?

Beste, je zegt het zelf dat de wifi de bottleneck is in je netwerk. En de draadloze routers geven wel theoretische snelheden. Alles is afhankelijk van de situatie bij je thuis. Moet de wifi door muren, gewelven en zo meer gaan. Staat de Draadloze router wat op een gecentraliseerde plaats?
Dit zijn allemaal elementen die de wifi stabiliteit fel beïnvloeden. Misschien ergens een tweede router plaatsen op de bovenverdieping plaatsen maar dat garandeert niet dat je een zeer hoge snelheid gaat halen. Telenet geeft zijn klanten gratis een powerline met AP misschien kan je dit even proberen. Vraag ernaar op een van de Telenet verdelers via de webshop.
Ik hoop je toch wat meer duidelijkheid te geven.

  

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Hoe WiFI verbeteren d.m.v. een TP-link access point?

@avd 

Als je nog geen powerlines of AP van telenet hebt kan je een set gratis huren van Telenet.

Hiervoor moet je een wifi test doen via telenet app. Als je wifi voor verbetering vatbaar is krijg je de kans om deze te bestellen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.