24747
netweters
|
152251
antwoorden
|
20683
vragen
|
Mijn WiFi Powerline (type PG-9073LG-TN en PG-9072LG-TN) werkt wel maar neemt de naam van mijn WiFi-netwerk (SSID) niet over. Hij creëert een netwerk telenet-ap-xxxxxx met een eigen paswoord zoals dit achteraan op een stickertje op de adapter staat.
Is het niet net de bedoeling dat hij de naam van mijn WiFi-netwerk overneemt om zo 1 groter netwerk te creëren?
Hoe kan ik dit oplossen?
@BenjaminLucas beste is eens hier na te lezen wat u kan doen.
Je kan de naam veranderen zodat al je wifi signalen dezelfde naam hebben. Alleen weet je dan niet meer waaraan je hangt. En de powerline heeft toch zijn eigen signaal. Beter lijkt mij dat je alles uit elkaar haalt zodat je weet waarmee je verbonden bent, en je ook kan kiezen.
optie 1. (dit raad ik niet aan)
Ga naar mijn Telenet, bij Internet kies je je thuisnetwerk, modem details, netwerkinstellingen enwachtwoord, één netwerk inschakelen. Daarna gans onderaan op bewaren klikken.
optie 2. (Dit raad ik aan)
Ga naar mij Telenet, bij Internet kies je je thuisnetwerk, wifi powerline ..., netwerkinstellingen en wifi wachtwoord, voor zowel 2,4 GHz als voor 5 GHz verander je de naam draadloos netwerk (SSID) maar geef beiden een andere naam door bijvoorbeeld het cijfer 5 toe te voegen aan de ssid voor 5 GHz, verander ook voor beiden het Netwerk WPA-key (wifi wachtwoord). Daarna gans onderaan op bewaren klikken.
Ik zou daar nog het volgende aan toevoegen: standaard staat de beveiliging op WPA. Verander die naar WPA2.
Dit kun je allemaal doen in de settings te vinden in "mijn telenet".