Beantwoorden
zvdw
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Hoe een apart 2.4 GHz kanaal maken?

Beste, 

Hoe kan ik een tweede wifi kanaal maken dat 2.4 GHz is? 

Als ik in mijn My Telenet ga zie ik geen nergens een optie om een wifi kanaal bij toe te voegen.

Ik heb enkel een modem, geen extra router of pods. Ik heb de CH8568LG.

Met vriendelijke groet

4 reacties
Santa
Experienced Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

Hoe splits je de frequenties in Mijn Telenet?
  1. Ga naar Mijn Telenet en log in.
  2. Navigeer naar "Je thuisnetwerk".
  3. Je ziet daar de optie om het wifi-netwerk te beheren.
  4. Kies de instelling om de frequenties te scheiden en pas eventueel de namen van de netwerken aan (bijvoorbeeld "Telenet [jouw naam] 2.4GHz" en "Telenet [jouw naam] 5GHz").
  5. Sla de wijzigingen op. 

StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! MVP, Most Valuable Poster!

@zvdw 

Je kan op de standaard apparatuur van Telenet slechts één kanaal in de 2,4 GHz gebruiken. Je kan natuurlijk ten allen tijde een ander kanaal kiezen uit de beschikbare kanalen, maar er kan er slechts ééntje per keer effectief actief zijn.

Wil je simultaan over twee verschillende kanalen in de 2,4 GHz band beschikken zal je uw toevlucht moeten nemen tot het aanschaffen en aansluiten van een apart AP dat je aan uw router dient aan te sluiten. Die dingen zijn niet zo duur, dat zou geen probleem mogen zijn. Je kan iets verder gaan en een aparte tweede router aanschaffen. Als je dat wil doen best de E-Router aanvragen (als je die al niet hebt), die kan in semi-bridge mode gezet worden waardoor je dubbele NAT kan vermijden.

Besef wel, de toestellen die je op dat AP aansluit zullen dus de toestellen die op het originele kanaal van de router zitten NIET zien, en omgekeerd.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BandR
Professional Veelweter
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

ik veronderstel dat je bedoelt om SSIDs te scheiden of om de SSID te splitten over de 2 beschikbare banden.

De SSID splitten kan, zoals in andere reply te lezen is, via de Mijn Telenet.  Je creert zo een apart 2,4 en 5Ghz netwerk, dus kan ook niet seamless roamen ertussen als nadeel, maar kan perfect werken uiteraard.

Kanaal "splitsen"zoals je vraagt is niet mogelijk, je kan de radio niet op 2 kanalen laten sturen, je hebt enkel de optie "automatic" waar je radio beste kanaal gaat kiezen via Automatic channel selection procedure, dus kiest dan 1, 6 of 11, ofwel selecteer je een kanaal zelf.   Alle andere kanalen hebben overlaps en dienen niet gebruikt te worden.

Misschien bedoel je SSID "splitsen", hetzij een SSID voor home en bvb Guest te maken.  Dat is in C wel mogelijk maar benevens vergissing van mijnentwege niet ondersteund op Telenet toestellen.

zvdw
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf! Hi there!

Bedankt voor de reactie. 

Blijkbaar moet je eerst het wifi netwerk uitschakelen voor je deze optie krijgt.

Het is nu wel gelukt.