24829
netweters
|
153049
antwoorden
|
20766
vragen
|
Een gastnetwerk opzetten met de EURODOCSIS 3.0 lukt vermoedelijk niet. Hoe kan men dit voor elkaar krijgen? Een 2e router die deze mogelijkheid wel aan boord heeft, kan een oplossing bieden, maar zorgt de dubbele NAT dan niet voor problemen?
Weet iemand raad?
Andy
@Andyds moest u geen gastnetwerk met uw modem kunnen maken kan u een eigen router gebruiken. Dit gaat geen invloed hebben op een dubbele NAT . U maakt gewoon een tweede netwerk aan met de router waar de gasten op kunnen inloggen. Geen probleem .
Denk ook dat dit het makkelijkst met een eigen router kan. Zelf heb ik het draadloos signaal van de HGW uitgeschakeld en mijn router een vast IP (192.168.0.10) gegeven. De router zelf staat op 192.168.1.1 en deelt eigen adressen uit.
@AndydsDat is nu net het grote probleem met de HGW. Je kan niet echt een gastnetwerk opzetten, ook niet met een eigen router achter de HGW.
Je maakt tenslotte een netwerk binnen een eigen netwerk en niet naast uw eigen netwerk.
Je maakt tenslotte maar een gastnetwerk naast je netwerk in je eigen router. Dat houdt in dat je alleen maar apparaten mag aansluiten op je eigen router en op de HGW alleen maar uw eigen router.
Netwerk eigen router 192.168.1.0. Gastnetwerk X.X.X.X, Netwerk HGW 192.168.0.0. Alle apparaten die op netwerk eigen router en gastnetwerk kunnen probleemloos alles bereiken binnen het HGW netwerk. Omgekeerd niet. Ook gastnetwerk geraakt niet op netwerk eigen router.
Dus zomaar een router zetten voor de gasten helpt niet.
Een andere mogelijkheid (zonder extra routers); Telenet Safespot. Met deze dienst kan je dan o.a. een gastzone aanmaken;
In mijn eigen router zit deze mogelijkheid ingebouwd om een guest netwerk te verkrijgen. Alles is al voor geconfigureerd. Enkel aanzetten op 1 of 2 of 3 banden. Deze van mij zijn aangevinkt maar heb ze op onzichtbaar gezet zolang ze niet worden gebruikt. Is ook met een wachtwoord of een code welke uw gast moet scannen om in te loggen. Natuurlijk ziet deze niets van mijn netwerk.😉