Beantwoorden
Andyds
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Follow the reader, reader! Leesbeest!

Hoe een gastnetwerk opzetten?

Een gastnetwerk opzetten met de EURODOCSIS 3.0 lukt vermoedelijk niet. Hoe kan men dit voor elkaar krijgen? Een 2e router die deze mogelijkheid wel aan boord heeft, kan een oplossing bieden, maar zorgt de dubbele NAT dan niet voor problemen?

 

Weet iemand raad?

 

Andy

Tags (1)
0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe een gastnetwerk opzetten?

@Andyds  moest u geen gastnetwerk met uw modem kunnen maken kan u een eigen router gebruiken. Dit gaat geen invloed hebben op een dubbele NAT . U maakt gewoon een tweede netwerk aan met de router waar de gasten op kunnen inloggen. Geen probleem .


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Hoe een gastnetwerk opzetten?

Denk ook dat dit het makkelijkst met een eigen router kan. Zelf heb ik het draadloos signaal van de HGW uitgeschakeld en mijn router een vast IP (192.168.0.10) gegeven. De router zelf staat op 192.168.1.1 en deelt eigen adressen uit.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Hoe een gastnetwerk opzetten?

@AndydsDat is nu net het grote probleem met de HGW. Je kan niet echt een gastnetwerk opzetten, ook niet met een eigen router achter de HGW.

Je maakt tenslotte een netwerk binnen een eigen netwerk en niet naast uw eigen netwerk.

Je maakt tenslotte maar een gastnetwerk naast je netwerk in je eigen router. Dat houdt in dat je alleen maar apparaten mag aansluiten op je eigen router en op de HGW alleen maar uw eigen router.

Netwerk eigen router 192.168.1.0. Gastnetwerk X.X.X.X, Netwerk HGW 192.168.0.0. Alle apparaten die op netwerk eigen router en gastnetwerk kunnen probleemloos alles bereiken binnen het HGW netwerk. Omgekeerd niet. Ook gastnetwerk geraakt niet op netwerk eigen router.

Dus zomaar een router zetten voor de gasten helpt niet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Hoe een gastnetwerk opzetten?

Een andere mogelijkheid (zonder extra routers); Telenet Safespot. Met deze dienst kan je dan o.a. een gastzone aanmaken; 

1575291884149.png

 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Hoe een gastnetwerk opzetten?

@igvfer 

In mijn eigen router zit deze mogelijkheid ingebouwd om een guest netwerk te verkrijgen. Alles is al voor geconfigureerd. Enkel aanzetten op 1 of 2 of 3 banden. Deze van mij zijn aangevinkt maar heb ze op onzichtbaar gezet zolang ze niet worden gebruikt. Is ook met een wachtwoord of een code welke uw gast moet scannen om in te loggen. Natuurlijk ziet deze niets van mijn netwerk.😉

Never trust in Dust
0 Likes