Beantwoorden
Kenn
Freshman Beetjesweter
Berichten: 5
Star Wars Day Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe kan ik gebruik maken van een externe router?

Hallo, ik heb hulp nodig 😄 

 

Ik wou een 2de internet abonnement nemen van telenet maar hebben mij verteld dat dit niet kan op hetzelfde adres (hebben al een abbonement bij telenet) 

De reden dat ik dit wou is voor een appart wifi netwerk voor mij alleen omdat we hier met veel mensen zijn die wifi gebruiken en de wifi niet sterk genoeg is voor wat ik doe 

Nu zeiden ze mij om een externe router te kopen zo dat ik een appart netwerk kan maken? Hoe moet ik dit doen en wat heb ik juist nodig? En heb ik dan een los staande wifi signaal want zoals ik zei is de wifi die ik nu heb niet goed genoeg voor mijn apparaten nog aan toe te voegen 

 

Dankuwel

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: 2de wifi verbinding

 

 

0 Likes
23 reacties
Ex-Netweter
 

Hoe kan ik gebruik maken van een externe router?

Als je er niets van kent, vraag je een IT-dienstverlener om dat voor jou te installeren. (Of je stapt in het Telenet 360° Wifi-systeem, maar ik geloof niet dat je met 50 gebruikers optimale resultaten zal halen. Je kan het wel testen.)

Je kan meerdere Wifi 6-toegangspunten plaatsen, als je professioneel werkt, moet je die steeds bekabeld aansluiten.

Je kan ook met een Wifi 6 Mesh-systeem werken, waarbij de verschillende Wifi-toegangspunten onderling draadloos met elkaar communiceren. Dan zal de snelheid met 50 gebruikers wel minder stabiel zijn.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe kan ik gebruik maken van een externe router?

Meestal is de WiFi van modems slecht een externe Router die heeft een veel beter bereik ivm WiFi en zeker als je router aan het plafond hangt want een WiFi signaal straalt naar beneden uit. Centraal in huis op hangen en vrij , en dus in geen kast een plant kan het al verstoren, metaal en muren enz.

En langere antennes kopen die vergroten het bereik. Wat je nog kan doen is zilverpapier plakken onder de router maw het plafond dan straalt het nog beter.

Het verschil kan asnzienlijk vergroot worden , nog iets beter is een router buiten hangen in een waterproof kast en er extra grote antennes aanhamgen. Die ook op een mast staan. Dan heb je een bereik van 2 km. Wel een ijzer strek wachteoord genruiken bv 40  karraters of meer ivm groot bereik !

Nee das niet eens verboden, dat is het pas als je het toegelaten vermogen gast opvoeren. Als ik het juist heb is het max zendvermogen is 10 mili watt. Voor WiFi op 2,4 en 5,0 Ghz. ? Corigeer me als ik fout ben.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik gebruik maken van een externe router?

Een extra grote antenne zal eerder nadelig zijn dan voordelig. De formule voor de ideale antenne vind je hier. (voor de 2,4 GHz band is dat iets meer dan 3 cm en voor de 5 GHz zit je aan ongeveer 1,5 cm).

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe kan ik gebruik maken van een externe router?

Wel dan kan ik alvast mee geven. Dat een goed bevriend radio zend amateur die oa bedreven is in ATV , en dus over veel ervaring geschikt.

Een 2,4 Ghz buiten antenne geplaatst heeft en aangesloten op een router die in een mast staat.

Dat zijn bereik enkele kilometets bedraagt. En als jij zegt en beweerd dat dit niet kan of mogrlijk is ?

Dan denk ik daar helaas anders over. En meer wens ik er niet meer over te zeggen. Js dat het zeker kan.

 

Die man is al 35 j radio anateur en ken ik al biijna 45 j dus hem geloof ik 100 % liegen staat niet in zijn woordenboek.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik gebruik maken van een externe router?

Vraag eerst eens aan je bevriende radiozendamateur of het klopt dat de ideale antenne een lengte heeft van één vierde van de golflengte van het signaal dat men wenst te ontvangen. Vraag hem daarna wat de golflengte is van een signaal aan 2,4 GHz.

De antenne en een mast zijn twee totaal verschillende zaken.

Off-topic.

Als jij beweert "En langere antennes kopen die vergroten het bereik"  dan dwaal je. Ik heb een grote hekel aan het misbruik maken van het woord liegen. Ik beweer niet dat je gelogen hebt, Ik beweer enkel dat je het verkeerd voorhebt. Met de katholieke opvoeding die vooral de oudere lezers gehad hebben, ben je mogelijk de vraag uit de catechismus vergeten: Wat is liegen? (het is een cursieve vraag in mijn herinnering, dus moet het antwoord niet letterlijk juist zijn): Liegen is de onwaarheid vertellen met het inzicht nadeel te berokkenen. Ik durf te veronderstellen dat noch jij, noch ik dat inzicht hebben.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik gebruik maken van een externe router?

@janne_man en @Ex-Netweter 

Zendantennes is een vrij ingewikkelde technische materie om alles echt te kennen en begrijpen hoor. Er komt zoveel bij kijken, ge zou ervan verschieten ... Zonder over de wettelijke aspecten te praten dan nog, dat komt er dan ook nog eens bij ..


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe kan ik gebruik maken van een externe router?

Niet zo heel echt voor mij want ik heb best wel wat ervaring mee met HF en antennes. Ben er al min 45 j mee bezig dus dat zegt toch wrl iets niet waar ?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe kan ik gebruik maken van een externe router?


@Ex-Netweter  schreef:

Niet zo heel echt voor mij want ik heb best wel wat ervaring mee met HF en antennes. Ben er al min 45 j mee bezig dus dat zegt toch wrl iets niet waar ?


Ik ben ook al dikke 45 jaar actief bezig met radio's en ben gebrevetteerd radioamateur. Ik pretendeer niet er alles van te kennen.

Maar laat ons deze discussie hier afsluiten wegens niet on-topic.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Hoe kan ik gebruik maken van een externe router?

Ik ook niet hoor , niemand heeft alle wijsheid in pacht. Helaas is mij nog niet gelukt om mijn ON te krijgen oa prive redenen. Maar ook tegenwerking.

Die vriend van mij ON 4 XXX ga zijn call niet vrijgeven. Die heeft dus een router op ne mast gezet in een water dichte kast , en hij had ooit eens op een Ham Beurs Antennes gekocht voor 2,4 Ghz en die aangesloten op die router.

En dan eens een mobiele test gedaan , en hij konn.WiFi omtvangen op iets van 3 km afstand zei hij. Zijn kinderen konden aan de bushalte 1 km ? Ver in het eigen netwerk.

Wat een Telenet technieker bv niet wist. Was dat als hij ziin ATV zender op full power zette een deel van de straat geen wifi meer had. Tis natuurlijk niet de bedoeling omdat met opzet te gaan storen , dat was maar een test om te laten zien dat wifi niet tegen een atv tx kan hahi.

En ja je hebt wel gelijk dat antenne techniek best complex is. En zeker voor zij die niet veel kennis hebben. Dus nee ik zal nooit of nimmer beweren dat ik alles weet , de eene weet meer soms dan de andere maar samen weet je altijd meer.

Ps ja juist want dit heeft niks meer met internet te maken.  Misschien leek het wel of ik in men vorig bericht wilde laten opmerken alles te weten.  Dat is dus niet zo ook al leekt dit zijn. Elkaar de loef afsteken is nergens voor nodig. Ik speel dat spel , velen wel das jammer , kennis delen is de boodschap toch ?

73

0 Likes