24748
netweters
|
152261
antwoorden
|
20685
vragen
|
Moest ik niet juist zitten hier verplaats mij topic dan, alstublieft.
Wat er juist misloop met mijn internet verbruik weet il niet.
Wet dat het plots de hoogte ‘inschoot’ zie de grafiek van Telenet.
Het is nog de vraag of je zoveel gig bekeken krijgt.
Moest het allemaal download zijn moest er grote opslag capaciteit zijn,
wat al zeker niet het geval is.
Het vreemde is dat er eerst een ander cijfer komt (wat lager is)en dan dit.
Dit is dus dat lager getal
Het gekke is dat toen mijn dag cijfers de hoogte ingingen, er een dag was dat het totaalcijfer opeens lager was da de dag voordien
En die cijfers hou bij wijze van hobby al bij sinds september 2012.
De vraag is kan er iemand wat duidelijkheid geven.
En vooral wat kan ik doen.
Naar Telenet bellen is geen optie want ik ben niet meer verstaanbaar. (hersenen 77 jaar)
Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: Internet meter
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kan het zijn dat er films gekeken zijn via Netflix of iets anders maar dan in 4K kwaliteit ? Dat soort films bekijken kunnen er voor zorgen dat het verbruik wel verhoogd , wij kijken thuis ook 4K films en dat heeft een hoog verbruik.
Of als je het zelf niet bent geweest misschien iemand uit de familie , kleinkinderen of gading dat ze bij jullie doen thuis ?
Bedankt voor uw antwoord, er is niemand anders dan wij 'eraan' geweest
Alhoewel ons abonnement onbeperkt is vind ik het toch raar, zo ineens. Ik bekijk het nog een paar dagen.
Paswoord veranderen en toestellen na zien zal vlug opgelost zijn
En hoe moet ik dat doen? Want daarin ben ik nogal onbeholpen.
Gisteren was het weer hoog zonder iets speciaals te doen. Vandaag begint het minder 'stijl' maar dat was gisteren ook het geval.
Dan zou het dus kunnen zijn dat er iemand op je wifi zit.
Log dan eens in op My Telenet en ga daar naar je wifi instellingen en verander daar je wachtwoord voor je wifi. Houd er rekening mee dat je wel op je draadloos toestellen de wifi verbinding even verbreekt en dan opnieuw verbind en dan het nieuwe wachtwoord in geeft.
Deed ik en nu maar afwachten, alvast bedankt.
als het wifi wachtwoord het niet oplost, stel ik me de vraag , welke apparaten heeft u nog thuis, heeft u soms een ip camera of videodeurbel, of dergeijke, of gameconsole in gebruik sinds deze veranderingen of is er niets veranderd. of smart smart devices dewelke al een tijd geen updates meer krijgen of dergelijke. als u uw eigen telefoon/tablets/laptop van de (wifi)verbinding afhaalt is het extra verbruik dan eventueel ook terug gezakt
Dit was mijn status op 08 november om 18h30
En dit is mijn status op 09 november 08h30
Sinds 08 november 18h30 is er enkel TV gekeken (nieuws daarna memory stick en daarna een opname op digicorder) dat zou toch niet aangerekend mogen worden.
“welke apparaten heeft u nog thuis, heeft u soms een ip camera of videodeurbel, of dergelijke, of gameconsole in gebruik sinds deze veranderingen of is er niets veranderd. of smart devices dewelke al een tijd geen updates meer krijgen of dergelijke.”
Het is zo dat het een smart TV is, maar zoveel updaten van al die opgesomde apparaten kan toch niet tot zoveel verbruik leiden.
Er werden nergens instellingen of devices gewijzigd.
Enkel het WiFi wachtwoord.
22 oktober dat kan nog, (downloaden) maar daarna gebeurde niets meer en toch ‘schoot’ het verbruik omhoog.
Er wordt hier zoveel "gegeist" wat er fout kan lopen op het interne netwerk ...
Maar niemand die eraan denkt dat er ook iets fout kan lopen bij Telenet?
Er kan overal wat verkeerd gaan maar de oplossing hebben we niet direct tenzij jij die in eens kan geven......Maar dat lijkt me niet echt.
Dus ja we moeten gissen wat het kan zijn......
sinds vele lampjes van de netwerkaansluiting op vaste apparaten, ook niet meer hard en harder knipperen bij meer en veel meer verkeer,
is het ook zo eenvoudig niet meer als ooit
ook per wifi lukt het zo niet.
inderdaad, koppel eens de tv af een dagje, wat anders de dag later, enzoverder.
kan wel even duren zo.
en @flip1953 inderdaad , als de 2 telemeter hoeveelheden verschillen is het zelf zo misschien niet haalbaar , wegens een ander probleem
bij taakbeheer op mijn computer zie ik wel het netwerkverkeer, en ook in mijn pfsense, maar dit is al wat gevorderd