Beantwoorden
josjdw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Hoe wifi verkrijgen tot aan het tuinhuis?

Beste netweters,

 

Ik wil mijn wifi tot in mijn tuinhuis brengen om daar een aantal smart plugs te kunnen bedienen (bvb om waterpomp aan/uit te zetten) – tuinhuis ligt aan uiteinde van tuin op wel 40 meter van mijn modem in de garage… Ik heb "in-home" de telenet powerlines (2x9083 en 1x9082) en een access point. Ik heb geprobeerd om tot in het tuinhuis te geraken met een extra Telenet wifi powerline 9082. Na enkele pogingen lukt de verbinding… gedurende maximaal een half uurtje of zo en dan wordt het lichtje op de powerline oranje of zelfs rood, dus werkt niet meer en dus moet je van stopcontact veranderen … en dat werkt dus ook niet. Als ik nu een aparte set powerlines gebruik, bvb TP-link in een nieuw apart stopcontact nabij de modem en ermee verbonden (of misschien in plaats daarvan een extra 9083 in combinatie met de 9082), kan dat dan werken… en vooral zal er geen interferentie zijn met mijn "in-home" Telenet powerlines?

En tenslotte als ik een extra utp kabel van mijn modem naar mijn tuinhuis leg (daar sta ik niet voor te springen want dat vraagt wel wat breek- en graafwerk..) zou dat werken + (ik ben maar een amateurke in wifi en zo...) is een aansluiting op de 9082 wifi powerline dan OK om de wifi te garanderen in het tuinhuis?) 

Mvg

Jos De Winter

xxx@gmail.com

 

Inhoud bewerkt door patrick37 (Krak) | Reden: email adres zichtbaar

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: wifi naar tuinhuis

 

0 Likes
28 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Hoe wifi verkrijgen tot aan het tuinhuis?


@StefaanH  schreef:

Het is geen slechte gewoonte om, wanneer je op iemand een antwoord geeft, die persoon te "mentionen". Zo weet iedereen, die persoon incluis, tegen wie je aan het "praten" bent. Nu weet alleen jij dat ...


Inderdaad @josjdw , want zo komt het nogal knullig over. We hebben geen context, dus we weten niet op wie je antwoordt. Lees de eerste pagina van het topic maar eens door van boven naar beneden, dan weet je wat we bedoelen. 😉
Suzy heeft er eens een post over geschreven met uitleg: https://www.netweters.be/t5/Aankondigingen/Hoe-quote-of-citeer-je-iemand-op-De-Netweters/td-p/78958


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Hoe wifi verkrijgen tot aan het tuinhuis?


@Steven-E  schreef:

@Ex-Netweter 8-Bit Guy, da’s fictie he…

 Berust nochtans op werkelijkheid; de zijne weliswaar.

josjdw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Hoe wifi verkrijgen tot aan het tuinhuis?

@StefaanH @Ex-Netweter @Steven-E @thomasdb @kve2002 

Ik ben maar een zeer occasionele Netweters gebruiker en dacht dat als ik iemand post beantwoordde dat duidelijk zou zijn aan wie mijn antwoord was gericht - niet dus. Sorry, zal niet meer gebeuren !

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Hoe wifi verkrijgen tot aan het tuinhuis?

Niet erg hoor, kom maar wat meer naar de Netweters dan 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi verkrijgen tot aan het tuinhuis?

@josjdw 

Geen probleem hoor, we hebben nog niemand laten executeren door ons vuurpeloton 😋


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
josjdw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Hoe wifi verkrijgen tot aan het tuinhuis?

@StefaanH 

Oef, daar ben ik door het oog van de naald gekropen ! 😊

josjdw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Hoe wifi verkrijgen tot aan het tuinhuis?

@StefaanH @nickw @Steven-E @thomas_18_10_85 @kve2002 

utp kabel van mijn modem naar tuinhuis en daar met een wifi powerline 9082 verbonden - bingo! mijn smart plugs zijn alle online. Werkt dus! Maar, lijkt toch wel wat te interfereren met mijn powerlines naar living en slaapkamer, probleempjes met de pc en smartphone van mijn vrouw. Dus werkt - "oplossing" - maar nog wat opvolging nodig - will keep you posted !

kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Hoe wifi verkrijgen tot aan het tuinhuis?

@josjdw Dus je hebt nu vanaf je modem een UTP kabel lopen naar je tuinhuis.  Daar verbind je met een powerline ?  Mag ik vragen waarom je dit doet ?  Als het puur voor een Wifi connectie is denk ik dat je beter daar een access point plaatst

0 Likes
thomasdb
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Hoe wifi verkrijgen tot aan het tuinhuis?

is een wifi powerline, kan ook as AP gebruikt worden veronderstel ik als het aan geen enkel powerline netwerk gekoppeld is

 

0 Likes
josjdw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Hoe wifi verkrijgen tot aan het tuinhuis?

@kve2002Ik had een niet gebruikte powerline, en geen AP,  en dat werkte, zij het met blijkbaar enige interferentie met mijn bestaande powerlines in huis. Ben er nog niet helemaal uit...

0 Likes
josjdw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Hoe wifi verkrijgen tot aan het tuinhuis?

@thomasdb Zo heb ik het ook geconcipieerd. Misschien komt mijn interferentie probleem wel voort uit het feit dat ik mijn wifi powerline (die ik dus nu als een ap heb gebruikt) eerst had ingesteld als "gewone" wifi powerline via het elektriciteitsnet maar dat werkte niet - niet stabiel. Misschien de wifi powerline resetten en dan terug linken met de modem...

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Hoe wifi verkrijgen tot aan het tuinhuis?

Doe die powerlines aub gewoon weg. Je hebt nu een propere utp verbinding. Het enige wat je nu nodig hebt is een simpele AP.

Geen powerline AP, da’s toch helemaal te gek?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
josjdw
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Tien op tien! Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Hoe wifi verkrijgen tot aan het tuinhuis?

@Steven-E 

Ik kan een "echt" AP in mijn tuinhuis zetten (beter dan de wifi powerline als ik het goed begrijp...). Ik neem aan dat er dan ook geen interferenties met mijn andere powerlines meer zijn? 

Mijn powerlines in huis kan ik wel niet wegdoen want dan werkt mijn wifi in huis niet goed (genoeg) meer.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe wifi verkrijgen tot aan het tuinhuis?


@josjdw  schreef:

@Steven-E 

Ik kan een "echt" AP in mijn tuinhuis zetten (beter dan de wifi powerline als ik het goed begrijp...). Ik neem aan dat er dan ook geen interferenties met mijn andere powerlines meer zijn? 

... knip ...


Dat is inderdaad exact wat @Steven-E bedoelt.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes