Beantwoorden
Unka12
Experienced Weetjesweter
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Happy New Year! Tien op tien!

Hogere snelheid Telenet ONE.

Beste mede-netweters...

Ik meet sinds deze middag ergens bijna 500 megabits op ons vast netwerk van Telenet ONE.

Normaal is dit maximum 240-250 megabits. De upload is van 20 naar bijna 30 gegaan.

Wat is er gaande?

77 reacties
Steven-E
Experienced Meesterweter
Jij bent een pro! Ere-Krak Krak 2021 Krak 2022

Ik ben blij: door de nieuwe specs van One volstaat dit product voor mij. De downgrade van OneUp naar One bespaart me een dikke 23 euro/maand.

Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Hopen dat maar enkele zijn die verlagen dat zal niet de bedoeling geweest zijn 

Maar goed de euro's kan je aan iets anders uitgeven is dan mooie meegenomen 

Sjekke
Freshman Veelweter
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Laat iedereen hun abonnement maar verlagen, dan kunnen ze de OneUp wat extra bandbreedte geven. 50 Mb upload, zoals bij Orange, moet perfect haalbaar zijn. En geef er ineens 2,5 Gb download bij 😋.

Roy78
Professional Weetjesweter
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Ga dan naar Orange. Pfff, al dat gezaag hier.

Sjekke
Freshman Veelweter

Het is gewoon een simpele vergelijking en een objectieve vaststelling die iedereen maakt, absoluut geen gezaag. Maar gezien jouw IQ is dat duidelijk al te hoog gegrepen. Niet erg hoor, ook mensen zoals jij moeten er zijn. Je bent bovendien nog niet zo lang lid, dus logisch dat je dit forum en zijn dynamiek niet snapt. Lees het gewoon niet en ga verder met je leven. Fijne dag nog, kampioen! 😉😂

luc55
Experienced Meesterweter
De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia!

Ja als zij dit kunnen bij Orange de 50 Mb upload waarom hier niet 

De rest zal nu nog niet mogelijk zijn maar is weer iets bij zoals je zegt je kan het vragen 

WG94
Experienced Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! Vraagbaakkampioen!

Ze kunnen dat, het is gewoon een commerciële beslissing om het niet aan te bieden aan particulieren.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Sjekke
Freshman Veelweter

Dag @WG94 @luc55 we gaan de vraag stellen dat maar wel via de accountmanager. Zij hebben soms net wat meer informatie 😉.

Bedankt voor jullie bijdrage... 

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@luc55  schreef:

Ja als zij dit kunnen bij Orange de 50 Mb upload waarom hier niet 

De rest zal nu nog niet mogelijk zijn maar is weer iets bij zoals je zegt je kan het vragen 

Er zijn nog altijd mensen die het begrip "overbooking" niet begrijpen....

• Natuurlijk kunnen ze iedereen 50 Mbps upload geven. Dat wordt dan een serieuze overbooking gezien niet iedereen gelijktijdig aan 50 Mpps kan uploaden.
  • Ze kunnen zelfs iedereen 100 Mbps upload " beloven" ... Dan wordt het nog drukker en minder haalbaar.
  • De enige werkbare oplossing is om de hogere upload maar aan een beperkt aantal klanten toe te kennen.

De commerciële beslissing die Telenet heeft genomen, is om dit voor te behouden tot bijv. Business klanten en Orange klanten...

Als het "technisch" haalbaar is om (bij wijze van voorbeeld) 30% van de aansluitingen te kunnen upgraden, dan komt het commerciële om de hoek die moet beslissen welke 30%

Deze situatie zal niet veranderen zolang de upload bandbreedte niet drastisch verhoogt, en dus niet voor de nabije toekomst (5+ Jaar??),

luc55
Experienced Meesterweter

Daar geef je goed punt overboeking dat is een probleem 

Maar dan begrijp ik jullie wel bij Orange zie je 3 tariefplannen met een upload van 50 

Dat komt dan verkeerd over naar de telenet klant zij wel en ik niet daar klopt iets niet dat is juist 

Roy78
Professional Weetjesweter
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

@Sjekke Ok, je wil niet toegeven dat het gezaag is. Jammer voor jou, ik heb nu 2500 Mbps upload, ik ben onlangs verhuisd naar een adres waar er fiber ligt. 😜

luc55
Experienced Meesterweter

Dat weten we al  dat fiber dit kan en de laagste upload is 50 dat weten we ook van laagste bundel 

Sjekke
Freshman Veelweter

👍

Sjekke
Freshman Veelweter

@Roy78 Ah, gefeliciteerd met je fiberpalace en 2500 Mbps upload 😜. Mooi voor jou hoor, maar dat verandert er niets aan dat sommige dingen gewoon feit zijn, ook al noemt jij het ‘gezaag’ 😉.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@luc55  schreef:

Daar geef je goed punt overboeking dat is een probleem 

Maar dan begrijp ik jullie wel bij Orange zie je 3 tariefplannen met een upload van 50 

Dat komt dan verkeerd over naar de telenet klant zij wel en ik niet daar klopt iets niet dat is juist 

Wat is hier onjuist?

De klant bestelt en betaalt voor een formule van 30 of 40 Mbs upload, Telenet levert een formule met 30 of 40 Mbps upload.

So what?

Indien de klant de Orange upload wilt, dan kan hij toch vrij overstappen?

Ik begrijp die hele hectiek niet.