25.000
netweters
|
153.788
antwoorden
|
20.857
vragen
|
Hallo,
donderdag komt voor de 4de keer een technieker langs. Onze WiFi valt op regelmatige basis weg, ik moet dan de router resetten. (Stroom er af halen)
Nu heb ik me later wijsmaken dat deee storing zou kunnen liggen aan het feit dat we apparaten van Siemens hebben die voorzien zijn van HomeConnect! (6 in totaal, 2 ovens, koffiemachine, vaatwasser, wasmachine en droogkast). Deze zouden niet “compatibel” met een router van Telenet (eurodocsis 3.0 denk ik, soit de witte!) Zijn er hier mensen die hier meer van weten?
Het kan toch niet dat we zulke apparaten kopen en meer betalen voor een functie die we dan niet kunnen gebruiken....
alvast bedankt voor jullie reacties,
mvg,
Wim
Ik zou het moeten nakijken hoe die home connect juist werkt. Werken die ook als repeater? En het is onmiskenbaar zo, hoe meer WiFi, hoe meer problemen. 6stuks en dan nog wat smartphones e.d. Is niet het ideaal. Kan je die slimme apparaten niet gewoon met utp aansluiten? Het heeft trouwens niets met compatibiliteit te maken. De WiFi op de Telenet HGW kan je natuurlijk niet vergelijken met een mesh wifi. systeem Van een paar honderd euro’s.
@Wimvanhemelrijk Wim je kan misschien eens proberen om de wifi router van Telenet op autochannel te laten staan ipv een specifiek kanaal. Siemens gebruikt zelf ingebouwde antennes in hun toestellen, dus ook een apart signaal (Home Connect). Dit zal uw eigen wifi wegdrukken zodat je geen wifi meer hebt. Even Wifi analyzer gebruiken om te zien welk kanaal deze toestellen uitzenden. Zo zal je ook zien dat het hetzelfde kanaal(of juist ernaast) gebruikt dan je wifi van Telenet. Dit kan interferenties geven.
Volgens de FAQ van Siemens werkt het met elke router.
Vertel eerst eens iets meer over uw wifi installatie.
Heb je op elke plaats waar een Home Connect toestel staat een goed wifi bereik?
Heb je verschillende toestellen (access points) waar je uw wifi kan verbinden (voorbeeld, wifi router, wifi powerline, ...).
Heb je wifi op zowel 2,4 GHz als op 5 GHz? Indien ja, zet één netwerk uit in mijn Telenet en geef een verschillend SSID voor beide frequenties.
Als in in de Google Play store ga, en ik bekijk de Home Connect app, zie ik heel veel problemen.
Heb je op elke plaats waar een Home Connect toestel staat een goed wifi bereik?
-Ja, nergens een probleem
Heb je verschillende toestellen (access points) waar je uw wifi kan verbinden (voorbeeld, wifi router, wifi powerline, ...).
-nee, 1 acces point, de router
Heb je wifi op zowel 2,4 GHz als op 5 GHz? Indien ja, zet één netwerk uit in mijn Telenet en geef een verschillend SSID voor beide frequenties.
Als in in de Google Play store ga, en ik bekijk de Home Connect app, zie ik heel veel problemen.
-zou kunnen, zal eens kijken bij AppStore
Kleine update.
De technieker heeft de loden vervangen door een nieuw exemplaar. Het nieuwste model. Alles loopt nu veel vlotter. Heeft geen last van de gekende problemen met HomeConnect. Nu,....
blijkbaar heb ik nu geen tv meer en alle vast verbindingen weigeren dienst! Op 1 na, ook bij Telenetzien
ze maar 1 bekabelde aansluiting terwijl alle 4 de poorten bezet zijn. Bij het verwisselen van de kabels blijft het probleem... telkens de merkgerelateerde kabel blijft werken....
@Wimvanhemelrijk Toevallig toch geen crosskabel gebruikt bij die andere aansluitingen? Probeer ook altijd full copper te gebruiken. Dat staat er zeker op als het zo is. Je hebt ook kabels waarvan de kern van ieder draadje alu is. Je bent het niet wijs dat het kan op zo'n kleine dikte maar toch drukt dit de prijs van de kabel maar ook de uiteindelijke kwaliteit.
En wat die cross betreft.
Ooit is het begonnen dat netwerk aansluitingen of cross of straight waren.
Dan is er de tijd gekomen dat netwerkkaarten de 2 konden herkennen en omschakelen.
Zijn we nu al zover gevorderd dan fabrikanten denken dat er alleen nog straight kabels gebruikt worden en ze daar geen rekening meer mee houden?
Wie weet?
Cross, straight of huppeldedpup.... I don’t know. Feit, metvde vorige model werkte alles (behalve de WiFi die uitviel). Nu werkt de WiFi, maar de vaste werken niet meer. Net een verbouwing achter de rug (ttz sinds januari) en alles kabels zijn vernieuwd. Tot vorige woensdag werkte die kabels dus wel.....
Heb je mss toevallig nog ergens een switch liggen? Dan zou je die bij wijze van test eens aan de modem kunnen aansluiten en vervolgens al uw aansluitingen aan die switch maken. Gebruik die ene werkende merk-kabel om van de switch naar de modem te gaan.
Ben benieuwd of dat wel gaat werken ...
DE TECHNIEKER IS NET LANGS GEWEEST EN HET LAG AAN DE AANSLUITINGEN VAN DE KABELS. HJ HEEFT ZE VEVANGEN EN ALLES WERKT TERUG.
IN IEDER GEVAL ALLEMAAL BEDANKT VOOR JULLIE FEEDBACK.
MVG, WIM
@Wimvanhemelrijk schreef:Hallo,
donderdag komt voor de 4de keer een technieker langs. Onze WiFi valt op regelmatige basis weg, ik moet dan de router resetten. (Stroom er af halen)
Nu heb ik me later wijsmaken dat deee storing zou kunnen liggen aan het feit dat we apparaten van Siemens hebben die voorzien zijn van HomeConnect! (6 in totaal, 2 ovens, koffiemachine, vaatwasser, wasmachine en droogkast). Deze zouden niet “compatibel” met een router van Telenet (eurodocsis 3.0 denk ik, soit de witte!) Zijn er hier mensen die hier meer van weten?
Het kan toch niet dat we zulke apparaten kopen en meer betalen voor een functie die we dan niet kunnen gebruiken....
mvg,
Wim
@Wimvanhemelrijk schreef:Hallo,
mvg,
Wim