24756
netweters
|
152400
antwoorden
|
20699
vragen
|
Hi Netweters, hopelijk kunnen jullie een beter oplossing voorzien dan jullie standaard helpdesk.
Sinds september 2016 heb ik problemen met de snelheid van mijn pc's over IPV4, op IPV6 is er geen probleem. Dit is reeds 3x gelogd bij jullie helpdesk maar er komt maar geen antwoord.
1. Dit is getest via UTP, met telkens 1 computer aangesloten, rechtstreeks op jullie modem.
2. Normaal gezien gebruik ik 2 eigen accesspoints, eigen firewalls & routers, maar dit is dus NIET VAN TOEPASSING hier.
3. Alle wifi toestellen, smart tv, harmony hub, gsms & tablets zijn niet verbonden
4. in jullie telenet portaal zie ik telkens het 1 aangesloten toestel
5. Dit is getest op 7!!! verschillende computers, met verschillende browsers & besturingssystemen + op 2 computers met een clean windows 7 & windows 10 install of Ubuntu.
6. Ik heb zelf mijn Coax + UTP uitgemeten, en als test een backup coax gelegd, het signaal heeft amper noise.
De snelheid over IPV4 is verschrikkelijk de afgelopen 4 maanden, ik haal soms amper 1-2 mbit.
Als ik daarentegen test op IPV6, haal ik 200 Mbit, zie de screenshot onderaan.
Iets in jullie netwerk is dus aangepast
Dit kun je duidelijk zien aan de load op mijn netwerkadapter:
IPV4 test:
IPV6 test, hier haal ik vlot 200 mbit:
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste @kenfreriks
Zou u even de foto's opnieuw kunnen uploaden?
Daarnaast, zou u even dit kunnen uitvoeren
dit probleem klinkt best bizar. maar heb je al is geprobeerd je modem te herstarten dat is meestal het eerste punt waar je moet beginnen zoeken want dat dan veel problemen oplossen
ik zou toch maar eens eerst de configuratie nazien van de Realtek hardware, misschien zijn er verschillende settings voor ipv4 en ipv6 toegepast.
Natuurlijk dat dit niet het geval kan zijn op 7 verschillende pc's, maar toch.....
@Ex-Netweter- Afbeeldingen op het forum dienen eerst (manueel) goedgekeurd worden, wat zou kunnen verklaren dat je op het moment van je bericht geen afbeeldingen zag.
Ah okej haha
Modem zo snel mogelijk gaan omruilen 🙂
Als het dan nog vreemd doet en je bent 100% zeker dat het niet aan je eigen bekabeling ligt. Bel dan naar de technische diensten vraag voor een technieker.
Hi Allen
Net een nieuwe router gaan halen, problemen zijn intussen opgelost.
Het lag dus wel degelijk aan de router.. (die sinds september kuren heeft, vaak zichzelf resette etc..)
Heeft wel een tijdje geduurd, mijn eerste ticket is van september 2016.. escalatie midden december en nu begin januari, en het is (gelukkig) opgelost nu. Wel mooi van de snelle opvolging hier.
Goed om te horen 🙂
Duid je ook even de oplossing aan? Indien anderen hetzelfde probleem hebben, kunnen ze deze post makkelijk terugvinden en zijn ze zo sneller geholpen. 🙂