Beantwoorden
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Internet Fiber 200 ipv All-Internet 300

Dag iedereen,

 

ik zie op de website van telenet dat de formule fibernet 200 niet meer wordt aangeboden en werd vervangen door All Internet 300. Ik las ook dat de omzetting van Fibernet naar All Internet automatisch zou gebeuren. Nu heb ik volgens Mijn Telenet nog steeds Fibernet 200. Waarom is dit nog niet aangepast? Prijs zou hetzelfde zijn?

 

Alvast bedankt!

0 Likes
21 reacties
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Internet Fiber 200 ipv All-Internet 300

Mijn max snelheid is ook begrensd op 200/20 zie ik. Modem is de laatste nieuwe witte, dus die moet 300 mbps aankunnen.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet Fiber 200 ipv All-Internet 300

@Dupont253  

Waarom er geen automatische omschakeling gebeurd is weet ik niet maar normaal zou het inderdaad de bedoeling zijn. Moest je daar toch oren naar hebben en ook als het je financieel beter uitkomt kan je de klantendienst bellen voor om een omzetting. Je kan ook eventueel via Facebook of whatsapp een berichtje sturen om dit om te zetten. Kijk wel eerst of het je financieel goedkoper uitkomt of dat de prijs gelijk blijft. Want het is niet zo dat het ook altijd beter uit komt want het kan ook duurder worden in plaats van goedkoper. 

 

Nu weet ik niet wat je allemaal hebt bij Telenet maar misschien anders zien voor een totaal pakket moest je alles hebben bij Telenet. Want dan kan het je wel goedkoper uit komen dan dat je alles apart betaald. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Internet Fiber 200 ipv All-Internet 300

Komt dit door de Whoppa-formule?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet Fiber 200 ipv All-Internet 300

@Dupont253  

Dat kan er mee te maken hebben maar ik ben natuurlijk niet geheel zeker. 

Beste is denk ik eens de klantendienst hierover contacteren moet je willen veranderen. Voor ons hier is het ook moeilijk in te schatten waarom dit niet automatisch gaat. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Internet Fiber 200 ipv All-Internet 300

Oke, ik zie dat voor Whoppa er geen automatische omschakeling komt van Fibernet naar All-Internet. Hiervoor zal je waarschijnlijk weer moeten voor bijbetalen..

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet Fiber 200 ipv All-Internet 300

@Dupont253  

Het kan dat je moet bij betalen maar kan ook zijn dat je goedkoper uitkomt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet Fiber 200 ipv All-Internet 300

@Dupont253 

Whoppa wordt ook niet meer aangeboden. Heb je destijds geen bericht gekregen van Telenet om eventueel over te schakelen op Wigo Home?

 

Als je met je huidig abonnement geen huur hebt van een decoder, denk dan twee keer na als je omschakelt. In de Wigo Home die ongeveer hetzelfde tarief heeft als een Whoppa met gehuurde digicorder, is het niet meer zo dat je minder gaat betalen omdat je je eigen decoder gebruikt.

Samengevat de prijs van Whoppa + huur Digicorder is ongeveer = prijs Wigo Home (waar de huur van de Digicorder nooit in mindering komt).

0 Likes
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Internet Fiber 200 ipv All-Internet 300

Wij hebben nu in Whoppa:

 

  • Internet Fibernet 200
  • 1 HD Digibox die we huren
  • Streamz + Play Sports
  • Vaste lijn waar we gratis bellen in daluren, betalen in piekuren.
  • Geen GSM's

Iemand een idee of de overschakeling naar WIGO (inclusief All-Internet) duurder zou zijn of goedkoper?

 

Bedankt voor de moeite, ik geraak er bijna niet uit!

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Internet Fiber 200 ipv All-Internet 300


@Dupont253  schreef:

Wij hebben nu in Whoppa:

 

  • Internet Fibernet 200
  • 1 HD Digibox die we huren
  • Streamz + Play Sports
  • Vaste lijn waar we gratis bellen in daluren, betalen in piekuren.
  • Geen GSM's

Iemand een idee of de overschakeling naar WIGO (inclusief All-Internet) duurder zou zijn of goedkoper?

 

Bedankt voor de moeite, ik geraak er bijna niet uit!


Dan kies je best voor Wigo Home.

Prijs, na de promotieperiode van 3 maanden: 85,43 euro. https://www2.telenet.be/nl/producten/wigo/bestel-wigo-home/

+ 11,95 voor Streamz en 19,95 voor Play Sports: dan zit je aan 117,36 .

 

Dan bel je heel de dag door EDIT - tijdens de daluren - naar vaste en mobiele Belgische nummers. De huur van je digicorder is voortaan inbegrepen.

Je verliest wel het gratis bellen naar andere EU landen. Dat kan wel nog net de Triiing app, ook heel de dag door naar zowel vast en mobiel.

 

Hoeveel betaal je nu?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Internet Fiber 200 ipv All-Internet 300

Dus als ik het goed begrijp:

 

De huur van digicorder van 9,45 EUR valt weg
Gratis bellen met vaste lijn tijdens piek en daluren

 

Kan ik mijn laatste afrekening gewoon eens doormailen naar klantendienst en vragen voor een vergelijking?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Internet Fiber 200 ipv All-Internet 300


@Dupont253  schreef:

Dus als ik het goed begrijp:

 

De huur van digicorder van 9,45 EUR valt weg
Gratis bellen met vaste lijn tijdens piek en daluren

 

Kan ik mijn laatste afrekening gewoon eens doormailen naar klantendienst en vragen voor een vergelijking?


En ook gratis naar mobiele nummers.  De huur digicorder valt inderdaad weg. En de internet snelheid verhoogt naar 300 down/20 up.
Na 750 GBytes val je op smalband, maar Telenet hanteert in de Coronatijd een regime dat alles maar voor de helft meetelt. https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/samen-er-door/

 

Je Telenet aanrekening mailen hoeft niet. Die hebben ze al 😉
Ik raad aan om gewoon te bellen naar 015/666666. Zij kunnen dit onmiddellijk voor je nakijken.

 

Nog vergeten, je krijgt ook 36u Terugkijk TV met Wigo en Wigo Home, maar met Streamz had je al 7 dagen TerugkijkTV. Je zal er geen 10 hebben 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet Fiber 200 ipv All-Internet 300

@Dupont253 

Het tarief van Wigo Home is nu 85,43 euro. De huur van de eerste decoder (Digicorder of TV-Box) is steeds inbegrepen en kan er niet uitgehaald worden.

Dit pakket is vergelijkbaar met Whoppa.

Ik probeer hier de verschillen op te geven, maar vrees van niet volledig te zijn.

- internet wordt 300 down en 20 up. Onbeperkt maar met FUP (indien meer dan 750 Gb dan de rest van de periode wordt de down en up beperkt.

- TV je krijgt terugkijk tv gedurende 36 uur (niet altijd en niet op alle zenders) Dus iets gemist door iets onverwachts, kan de volgende dag nog gratis bekeken worden.

- vaste telefoon: het bellen binnen de bundel (gratis) is nu beperkt tot de gewone Belgische nummers, vast en mobiel. Er is een optie Internationaal bellen aan 10 euro en een optie Piektijd bellen aan 5 euro. (in Whoppa was dat 7,5 euro maar hiermee kon je ook binnen een uitgebreide EU bellen).

 

Als ik me niet vergis is dat maximaal 3 euro meer dan wat je nu betaald (ik weet het niet, maar als jij je rekening nakijkt kan je het juiste verschil wel zien).

 

Edit: Het klopt wat @Steven-E in het volgende bericht schrijft. Het stond er nog niet als ik dit bericht begonnen was. Ik ben ook maar een trage schrijfer. 

 

0 Likes
Dupont253
Freshman Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Internet Fiber 200 ipv All-Internet 300

Dus in principe: als je voor meer dan 3 EUR belt in de piekuren met de vaste lijn, doe je profijt?

 

Inclusief hogere internetsnelheid. Maar het is dus niet dat de huur van een digicorder wegvalt, want dat had ik uit de post van Steven begrepen.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Internet Fiber 200 ipv All-Internet 300



@Dupont253  schreef:

Maar het is dus niet dat de huur van een digicorder wegvalt, want dat had ik uit de post van Steven begrepen.


Jawel, want de huur zit inbegrepen in de prijs van de Wigo Home.

Dat was niet zo bij Whoppa.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes