Beantwoorden
bimsie20
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dat loopt vlotjes. Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Internet snelheden vertraagd door veel verbruik.

Kan het zijn dat als ik WIGO 35GB heb, dat als ik meer internet verbruikt heb (in een periode van 30 dagen) de snelheden van mijn WIFI + Ethernet omlaag gaan? Mijn vriend had dit probleem als hij meer dan 200GB had verbruikt, zij hij tegen mij.

0 Likes
5 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Internet snelheden vertraagd door veel verbruik.

@bimsie20 

Het is perfect mogelijk dat je snelheid beperkt wordt door te hoog verbruik.

Op de Telenet site https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-zijn-de-piek-en-daluren-bij-een-abonnement-met-onbeper... vind je de details.

Voor jouw abo zal dat anders zijn als voor je vriend.

Waar voor je vriend de beperking zit op 200 GB per maand zit voor u de beperking op 750GB/maand in de piekuren.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bimsie20
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Dat loopt vlotjes. Leesclubje starten? Pageturner! It's your second party!

Internet snelheden vertraagd door veel verbruik.

Ik vind het jammer omdat ik graag cloud gaming services zoals Google Stadia en Geforce Now gebruik.

Ik dacht een nieuwe router te gaan halen voor sneller internet, maar dat heeft geen zin met 20MB/s.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Internet snelheden vertraagd door veel verbruik.


@bimsie20  schreef:

Ik vind het jammer omdat ik graag cloud gaming services zoals Google Stadia en Geforce Now gebruik.

Ik dacht een nieuwe router te gaan halen voor sneller internet, maar dat heeft geen zin met 20MB/s.


Inderdaad geen zin, zelfs niet met 1 Gbps down. Je internetsnelheid is waarvoor je betaalt aan Telenet. Dus daar is geen lievemoederen aan door een andere router of AccesPoints. Dat helpt mogelijks alleen om je Wifi verbinding te verbeteren. Je snelheid is trouwens hoog genoeg voor die services. Je moet alleen je verbruik tijdens de piek temperen. Want als er veel zijn tijdens die piek dan raken jij en anderen in de file. Dat is de reden waarom Telenet dat tempert.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Internet snelheden vertraagd door veel verbruik.

De piek kan vandaag evengoed overdag plaatsvinden als savonds

Telenet praatjes.Niet iedereen zit savonds aan de computer of tv.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet snelheden vertraagd door veel verbruik.

Als men geen rekening houdt met de wijze waarop het internet gebruikt wordt in onze streken,  kan de piek zich om het even wanner binnen de tijdspanne van 24 uur voordoen.

Arbeid gerelateerd verbruik is beduidend minder dan het vrijetijdsverbruik. Op het ogenblik dat velen beginnen te streamen kom je aan dat piekverbruik.