Beantwoorden
Starr0w_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Internet snelheid verlaagt steeds naar 92Mbps

Ik heb een E-Router waar mijn internet snelheid steeds verandert. Via mijn One Up heb ik 1 Gbps maar regelmatig wordt dat heet specifiek 92 Mbps. Dit zowel in router mode als via mac bridging naar een eigen router. Een modem restart helpt soms, soms  niet, een andere UTP poort kiezen helpt soms, soms niet. Het is dus heel moeilijk te bepalen wat mijn internet zo doet vertragen. Dit gebeurt met verschillende routers, zowel in access point modus als in router modus met bridging. Iemand een idee waarom dit gebeurt? En waarom zo specifiek 92 Mbps? Bekabeld zowel als via Wifi btw...

0 Likes
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet snelheid verlaagt steeds naar 92Mbps

@Starr0w_ 

Dat zou niet de bedoeling moeten zijn dat je snelheden zo naar benden gaan en zeker niet in de One UP. Heb je dit probleem langer als vandaag of heb je hiervoor nooit een probleem ervaren ? Dus voor de E-router dit probleem ook dus met de HGW ? Of nadat je de E-router hebt geinstalleerd ? 

Waarom specifiek 92 Mbps geen idee denk dat dit een toeval is dat je daarop uit komt het had ook 82 Mbps kunnen zijn of misschien 100. 

Denk dat je eens de klantendienst belt of bericht doet en eens een lijn meting laat doen en kijkt of er niet iets verkeerd is in je lijn. Je hebt zelf ook al dingen geprobeerd dus meer kan je niet doen naar mijn inzicht. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Internet snelheid verlaagt steeds naar 92Mbps

Best neem je via WhatsApp contact op met Telenet 

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internet snelheid verlaagt steeds naar 92Mbps

Ik vermoed een hardware probleem in de E-router, waarschijnlijk in de ingebouwde switch. Deze lijkt om onverklaarbare reden terug te vallen naar 100Mbps, ipv 1Gbps.

Treedt het probleem gelijktijdig op op alle poorten van de E-router? Ik bedoel, als je een probleem hebt met een verbinding via je eigen router, treedt het probleem dan ook op voor een PC rechtstreeks verbonden met de E-router via een andere poort?

Indien het steeds verbindingen zijn via je eigen router (ongeacht de configuratie modus, bridge of niet) zou je eens kunnen proberen de WAN port van je router manueel op 1GBbps / full duplex te kunnen configureren in plaats van auto.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internet snelheid verlaagt steeds naar 92Mbps

@Starr0w_ Kan het zijn dat uw UTP kabel tussen de Telenet router en uw eigen router langer is dan 100m ? Dit geeft soms problemen. De max lengte van een utp kabel is 100m.

Dit zal een beetje verschillen als je CAT 6A of CAT 7 gebruikt, dit heeft te maken met de doorvoersnelheid in mhz.

Heb je al eens getest dat je dezelfde snelheid hebt met een andere kabel direct op uw Telenet router  ipv in je eigen router?

Als je een slechte kabel hebt kan de snelheid wisselen. Je zou op dat moment de kabel moeten doormeten om te zien of er geen kink in de kabel is.

Ik veronderstel dat je de wifi gebruikt van je eigen router? Daarom dat ik denk dat het aan de kabel ligt tussen de Telenet router en uw eigen router tenzij je bij het testen direct op de Telenet router dezelfde snelheid hebt.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes