Internet valt constant uit zowel bekabeld als wifi
Vorige week waren er enorm veel problemen in mijn regio.
Ik had toen ook de diagnose test gedaan in de Telenet app. Daar werd mij gezegd dat ik nog beschikte over een oude modem. Ik kon deze gratis laten vervangen wat ik dan ook gedaan heb.
Alles geïnstalleerd volgens het boekje. En yay alles werkt perfect.
Maar dan gisteren middag had ik opeens problemen. Ik heb dus een verbinding via utp met mijn vaste pc en gebruik wifi voor mijn iphone.
Ik ben zogezegd verbonden met internet maar de verbinding valt geregeld weg waardoor videos buffere of sites helemaal niet werken. (dit zowel voor utp als wifi)
Wat heb ik al gedaan:
- coax kabel nagekeken.
- modem herstart d.m.v. stekker 15sec uit stopcontact te doen en weer opnieuw in te steken.
- modem herstart via de telenet app.
- speedtest
- malwarescan
Na het herstarten is het meestal z'n 5-10mins ok en dan begint alles opnieuw.
Ligt het dan aan de modem zelf?
De resultaten van de speedtest zijn als volgend: ping 87ms, download 32.1 Mbps, Jitter 142ms, upload 0.3Mbps.
Ik heb het one up abonnement en zit niet aan mijn limiet.
Hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Alvast bedankt
- Labels:
-
360° Wifi
-
modem
-
snelheid
-
WiFi valt weg