Beantwoorden
Kiellemouse
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internet valt elke nacht uit

Ik zit al een tijdje met een probleem dat de modem uitvalt. 

Nu heb ik erop gelet en elke nacht rond 5uur valt mijn modem uit en start hij terug op.(duur wel 15 a 20min)

Iemand een idee ? Of spookt het nu eenmaal in mijn huis 

0 Likes
5 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Internet valt elke nacht uit

@Kiellemouse 

Als er op dat ogenblik geen stroomonderbreking is kan je best naar klantendienst bellen en je lijn laten controleren. Men kan daar zien wat er op dat ogenblik gebeurd is.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Internet valt elke nacht uit

@Kiellemouse Heb al horen zeggen dat ze om 5u de routers soft resetten. Ik heb dit tegengekomen in oudere topics. Ik weet niet dat het waar is maar ik denk dat Telenet dit beter zal weten.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Internet valt elke nacht uit

@kristofDW  ik kan je zeggen dat het niet gebeurd om die reset uit te voeren. Dus dat is wel wat ver gezocht in de andere topics. 

 

Als er een reset moet gebeuren na een panne of iets dergelijks zal dat wel in de nacht gebeuren omdat de meeste dan toch slapen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Xilinx
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Netjes! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Internet valt elke nacht uit

De installateur is net bij me langsgeweest om mijn modem te vervangen waarvan de helft van zijn "tuners" defect zijn.  De modem was 6..7jaar geleden geplaatst en hetzelfde probleem zoals je beschrijft (6 jaar zou inderdaad de verwachte levensduur zijn). Modem viel automatisch uit en meteen dan reboot. Het werd eigenlijk steeds erger,1 maal om de 30minuten reboot bij mij. Enkele dagen geleden af en toe...

 

Mogelijks is jou modem ook aan vervanging toe!

 

Via jou eigen router zou je ook moeten kunnen zien hoe lang die al zijn IP-adres verkreeg. In normale werking kan je makkelijk enkele weken "up" zijn. Als jij elke dag je IP verliest is er duidelijk iets mis. 😑

Tags (1)
0 Likes
Kiellemouse
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Internet valt elke nacht uit

mijn probleem al begon vanaf dag 1. installateur al 3x langsgeweest , maar indd nooit de modem vervangen omdat hi maar 1jaar oud is.

Ik ga eens ee afspraak maken voor en nieuwe

Het grappige is dat ook het signaal van mijn gewone NVR cameras wegvalt. dus e draadloze cameras zonder wifi draadloos.

0 Likes