Beantwoorden
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan WPA3 niet instellen op F@ST modem

Bij mijn nieuwe modem wordt de instelling WPA3 niet aangeboden (zie afbeelding)

Screen Shot 20231118-14.35.JPG

Als ik één WiFi netwerk uitschakel zou ik WPA3 wel kunnen kiezen maar de modem ondersteunt geen verschillende SSID voor de 2,4 en 5 GHz band.

Er staat ook een tekst dat WPA/WPA2 PSK (auto) de veiligste manier is MAAR het zou me toch verwonderen dat dit veiliger is als WPA3.

Screen Shot 20231118-14.37.JPG

Hoe krijg ik WPA3 ingeschakelt voor deze modem.

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
10 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan WPA3 niet instellen op F@ST modem

Kan je één van de twee WPA3 niet selecteren?  Mogelijk moet je eerst bewaren na dat je één Wifi-netwerk uitzet. Uit mijn telenet gaan. Dan er terug naartoe gaan en dan pas WPA3 selecteren (met het klassieke probleem van DMZ met UpNP is dat ook zo).

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan WPA3 niet instellen op F@ST modem

Kan één netwerk niet uitschakelen. er komt Oeps ........


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan WPA3 niet instellen op F@ST modem

Er is nog veel werk aan de Oeps. De koe is gemolken en er blijft onvoldoede melk over om alles drastisch en vooral deftif op te lossen. In de lgica van wifi 6 is het natuurlijk absurd om te splisen, maar in de lange overgangsperiode zou het toch zijn voordeel hebben. Misschien een reden om nog een jaartje te wachten en dan met eigen modem/router waar je over zulke zaken de baas bent.

Kan WPA3 niet instellen op F@ST modem

Dat is dus weer een bug in het IT-systeem bij Telenet. Op eigen netwerkapparatuur komt er nooit "Oeps...".

Een eigen Wifi-router aangesloten op een Telenet CV8560E in bridge-mode is je beste optie!

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Kan WPA3 niet instellen op F@ST modem

Dit is enkel een goede optie als je voldoende netwerkkennis hebt.

Als deze kennis niet aanwezig is riskeer je grove fouten te maken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Kan WPA3 niet instellen op F@ST modem


@janne_man  schreef:

Misschien een reden om nog een jaartje te wachten en dan met eigen modem/router waar je over zulke zaken de baas bent.


Zoals @Ex-Netweter ook al schreef:

Je hoeft helemaal geen jaar te wachten om je eigen router te gebruiken bij Telenet. Gewoon je Telenet modem switchen door de E-router en hierachter je eigen router in bridge.

  • TV boxen kunnen aangesloten worden op je lokaal netwerk
  • Digicorders en digiboxen moeten nog op de E-roucoders
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Kan WPA3 niet instellen op F@ST modem


@Ex-Netweter  schreef:

Dat is dus weer een bug in het IT-systeem bij Telenet. Op eigen netwerkapparatuur komt er nooit "Oeps...".


Het ergste is dat het helemaal niet aan de Telenet hardware ligt: de Sagemcom F@st 3896 modem is een perfect toestel dat ook in veel andere landen gebruikt wordt.

Maar Telenet heeft het kapot geprutst door er hun "Mijn Telenet" schil er bovenop te plakken. Alle "Oeps ...." komen alleen door de bugs in de web interface.

Indien Telenet van vandaag op morgen de lokale toegang tot de modem (https://192.168.0.1) zou openzetten voor de Users, dan zouden alle problemen met de  F@ST modem instellingen eensklaps opgelost zijn

 

Kan WPA3 niet instellen op F@ST modem

Uit fouten kan je leren en fabrikanten van Wifi-routers bieden je hulp en ondersteuning.

Een andere oplossing is er momenteel niet voor "Oeps...".

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Kan WPA3 niet instellen op F@ST modem


@Janneke_Dust  schreef:

Dit is enkel een goede optie als je voldoende netwerkkennis hebt.

Als deze kennis niet aanwezig is riskeer je grove fouten te maken.


Bij iedere router behoort ook een goed handleiding.

En via de Geavanceerd Modeminstellingen van "Mijn Telenet" kan je ook grote fouten maken, toch?

gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Kan WPA3 niet instellen op F@ST modem

Hello,

Ja wanneer ik deze antwoorden lees op de vraag waarom de Eurodocsis 3.1 F@ST3896LG-TN  niet opnieuw zijn originele instellingen voor de Wi-Fi kan terug krijgen, omdat de ge...

Nu begrijp ik waarom de Telenet technieker niet opnieuw mijn nieuwe Telenet modem F@ST3896LG-TN wilde resetten, ondanks ik dat enige malen vroeg.

Hij wist blijkbaar goed genoeg hoe de vork aan de steel zit en de talrijke bugs en Oeps die er zijn.

grtz,

 

gigi