Beantwoorden
Cowboy_Henk
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Kan je Telenet PWL's combineren met Telenet AP?

Hallo,

Ik heb momenteel een officiële Telenet acces point (witte), een paar jaar geleden gekocht in Telenet winkel.
Nu willen we graag wifi uitbreiden tot in de tuin. Ik ben in de veronderstelling dat ik nog een gratis wifi booster te goed heb van Telenet? 

 

Is het mogelijk om een powerline van Telenet te verbinden met de accespoint?

0 Likes
8 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je Telenet PWL's combineren met Telenet AP?

@Cowboy_Henk 

Je zult dat moeten bestellen met de telenet app. Een set powerlines bestaat uit twee stukken. Beiden komen in een stopcontact. De eerste, de niet wifi, verbindt je met de bijgeleverde netwerkabel met de modem van Telelet of met je access point. De wifi powerline komt op de plaats waar je wifi wenst.

Je huurt dat set gratis. Blijkbaar is er tegenwoordig een verzendkost van 5 euro die wel op je Telenet rekening komt.

Cowboy_Henk
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Kan je Telenet PWL's combineren met Telenet AP?

Ok bedankt. Dus ik kan het op mijn bestaande WiFi acces point schakelen. Blijft de SSID hetzelfde of wordt dat een nieuwe? 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan je Telenet PWL's combineren met Telenet AP?

@Cowboy_Henk 

In mijn telenet kan je de naam aanpassen naar behoefte. Je krijgt dan als je ze splitst 4 verschillende netwerken.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cowboy_Henk
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Kan je Telenet PWL's combineren met Telenet AP?

Nee liever niet, ik heb graag 1 groot wifi netwerk met dezelfde naam. 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Kan je Telenet PWL's combineren met Telenet AP?

@Cowboy_Henk 

Alleen is het dan heel moeilijk uit te vissen hoe je je verbinding gemaakt hebt.  Bij uitgesplitst netwerk met verschillende namen, kan je in een oogwenk een betere verbinding nemen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je Telenet PWL's combineren met Telenet AP?


@Cowboy_Henk  schreef:

Nee liever niet, ik heb graag 1 groot wifi netwerk met dezelfde naam. 


Toch raad ik je aan om een verschillend ssid te gebruiken voor het 2,4 GHz signaal en het 5 GHz signaal. Een zelfde ssid voor beiden geeft nogal eens problemen.

Cowboy_Henk
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Kan je Telenet PWL's combineren met Telenet AP?

Ok ik heb de wifi booster (powerline) besteld via de Telenet app. Ik had geen bereik 1 meter als ik in de tuin stapte dus telenet app aanvaardde de bestelling.

Maar als ik in  e-mail zie dan staat er dat ik toch 2 euro per maand moet betalen? 

Hoe kan dit nu? Dit is mijn eerst gratis wifi booster!?
Ok ik heb al een acces point van Telenet (AP7465CE-TN)  maar ik heb die voor 65 euro gekocht in 2017 (was een actie) en ik heb bewijs op papier hiervan. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan je Telenet PWL's combineren met Telenet AP?

@Cowboy_Henk 

Neem eens contact met de klantendienst van Telenet. Telefoon:  0800 66 046 of via Facebook, Twitter en Whatsapp.

0 Likes