24773
netweters
|
152596
antwoorden
|
20720
vragen
|
Heb sinds een drie tal weken geen verbinding meer met het 5 ghz netwerk thuis ! (op het werk geen probleem)
werk in deze combinatie al meer dan 3 jaar en nooit geen problemen gekend
de laptop is uitgerust met een usb Devolo wifi Stick ac (is niet stuk werkt feilloos op het werk)
het rare is dat ik met mijn Samsung gsm wel op het 5 Ghz netwerk kan en niet met de laptop
al geprobeerd :
modem uitgeschakeld (uit de stopcontact)
hard reset (Telenet)
klantendienst Telenet 5 maal ! geen verschil
kanaal veranderd op mijn Telenet (Staat momenteel op kanaal 36 en op 80 Mhz)
dubbel netwerk terug gesplitst 2.4 en 5
verschillende paswoorden aangemaakt
Iemand idee wat ik nog zelf kan doen of toch een Telenet Technieker laten langs komen ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb onlangs een nieuwe win 10 laptop gekocht. Ik werk thuis normaal met alles van Apple. Waar vind ik op mijn win laptop welke versie ik geïnstalleerd heb staan? Ik kan heel gemakkelijk verbinden met deze nieuwe laptop met mijn 5 ghz netwerk,
maar ik heb een HGW met daar achter mijn eigen router. Op de HGW staat mijn draadloos signaal uit behalve freewifi. En staat er bij mijn Telenet maar één toestel aangesloten op de HGW, dus mijn router. Ik had een TP-link archer C7 router, maar heb ook sinds kort de gigaboost optie en heb mijn router vervangen door een TP-link archer C5400X. Mijn vorige liet de gigabit snelheden niet door wat ik ook instelde. Met de nieuwe router, een tri-band router haal ik op het 2de 5ghz netwerk snelheden tot 600 Mbps. Het wifibereik is ook veel verder bereikbaar. Ik kan zelfs bij mijn buurman inloggen op mijn 5 ghz netwerk, om maar te zeggen dat een goeie router heel wat kan betekenen...
Ga naar Instellingen, (het snelst met de Windows toets ingedrukt op de letter i tikken), syteem kiezen en vervolgens info. Daar kan je zien welke versie je hebt.
Is hier ondertussen al een oplossing voor gekomen?
Hierthuis heb ik de telenet modem (gelijkvloers) en een access point (boven), beide gesplitst in 2.4 & 5 ghz
Tot voor enkele weken werkte dit perfect... Maar sinds enige tijd (geen idee hoe lang precies, ik vermoed enkele weken) kan GEEN ENKEL toestel nog verbinden met de 5GHz netwerken... Ze zijn wel nog zichtbaar, en de paswoorden zijn nog hetzelfde volgens Mijn Telenet, maar toch kan geen enkel toestel verbinden. (zowel laptops als gsm's). Klinkt zeer gelijkaardig aan de klachten hier, denk ik?
beste ik heb er ook nog geen oplossing voor !
Dit is van een microsoft forum:
I have solved the problem.
This is how I solved my problem and I can now see my 5GHz SSID and connect to it
Dus misschien eens proberen voor jou netwerkkaart?
beste
dat is het eerste dat ik gedaan heb de laatste nieuw driver erop geinstalleerd maar dat breng ook geen oplossing kan overal op een 5G thuisnetwerk maar op geen enkele van telenet ! (kan op het werk gewoon werken op het (5g netwerk)
behalve als er een repeater aanwezig is !
grtz,Danny
Beste Janne_man,
Ik las uw reactie hier bij netweters. Door het feit dat ik wat problemen heb met wegvallen wifi heb ik ook op aanraden van telenet de signalen 2,4 en 5 GHz gesplitst. Men rade mij aan een goed kanaal te zoeken. U zegt om geen kanaal te kiezen voor de 5 GHz maar op automatisch te laten staan in de configuratie van de modem. Is dit werkelijk zo?
@amandus88 schreef:Beste Janne_man,
Ik las uw reactie hier bij netweters. Door het feit dat ik wat problemen heb met wegvallen wifi heb ik ook op aanraden van telenet de signalen 2,4 en 5 GHz gesplitst. Men rade mij aan een goed kanaal te zoeken. U zegt om geen kanaal te kiezen voor de 5 GHz maar op automatisch te laten staan in de configuratie van de modem. Is dit werkelijk zo?
Als alle toestellen perfect werken (wat heel dikwijls niet het geval is), dan zouden de wifi router en de boosters (acess point of wifi powerlines) automatisch van kanaal moeten veranderen als er een bevoorrechte gebruiker actief wordt op de gebruikte 5 GHz frequentie. De aangesloten toestellen zouden dan het vaste station moeten volgen. Het is niet zo dat de 5 GHz één enkel frequentie is. Het is een hele reeks. In 5 GHz is elk wifi-kanaal een frequentie zonder overlapping met een ander kanaal.
Het probleem is dat je moeilijk kan weten op welke frequentie je problemen kan of zal hebben. Je kiest een kanaal, maar welk? Met een beetje geluk zit je goed. Heb je pech dan kan je problemen hebben met je 5 GHz verbinding. Deze problemen moeten ook niet overroepen worden. Het hangt ook af van welke bevoorrecht gebruiker, wanneer, hoelang, zit er een regelmaat in, ...
Beste, Geld dit dan ook niet voor het 2,4 Ghz kanaal
Voor zover ik weet zijn er geen bevoorrechte gebruikers op 2,4 GHz. Je kan gerust experimenteren met een kanaal te kiezen. Algemeen wordt aangeraden om de kanalen 1, 6 en 12 te gebruiken omdat je dan geen overlapping hebt. Woon je echter op een plaats waar al die kanalen reeds bezet zijn, kan een ander kanaal nuttig zijn. Met een app zoals Wifi Analyzer kan je zien welke kanalen gebruikt worden en zie je ook de sterkte van die signalen. In de 5 GHz is er geen overlapping van de kanalen.
Beste Janne_man,
Ik heb een wifi analyser geïnstalleerd en geien dat op de 2,4 band kanaal 11 het beste is. Op de 5GHz band zie ik kanaal 60 als beste maar dit valt af en toe bijna weg.
Heb in mijn telenet de 5GHz band op auto gezet maar router nog nier herstart. Is dit nodig?
Of het nodig is of niet weet ik niet. Het kan geen kwaad om te herstarten tenzij er iets bezig is (gewoon tv kijken komt niet langs de router, vaste telefoon komt wel langs de router).
Beste Janne_man
Ik heb even op kanaal 11 geprobeerd maar dit valt elke min even weg. Op kanaal 60 blijft het blijkbaar stabiel nu
Even nog een aanvulling na 15 min Wifi analyser
Kanaal 60 blijft meestal actief
kanaal 11 en 6 verdwijnen af en toe maar steeds is 1 van beide aanwezig
Soms verschijnt kanaal 44
Suggesties i.v.m. in stellingen router?