Beantwoorden
DeKleine
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Heb sinds een drie tal weken geen verbinding meer met het 5 ghz netwerk thuis ! (op het werk geen probleem)

werk in deze combinatie al meer dan 3 jaar en nooit geen problemen gekend 

de laptop is uitgerust met een usb Devolo wifi Stick ac (is niet stuk werkt feilloos op het werk)

het rare is dat ik met mijn Samsung gsm wel op het 5 Ghz netwerk kan en niet met de laptop

 

al geprobeerd :

modem uitgeschakeld (uit de stopcontact)

hard reset (Telenet)

klantendienst Telenet 5 maal ! geen verschil

kanaal veranderd op mijn Telenet (Staat momenteel op kanaal 36 en op 80 Mhz)

dubbel netwerk terug gesplitst 2.4 en 5 

verschillende paswoorden aangemaakt 

 

Iemand idee wat ik nog zelf kan doen of toch een Telenet Technieker laten langs komen ?

 

 

0 Likes
45 reacties
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Ik heb onlangs een nieuwe win 10 laptop gekocht. Ik werk thuis normaal met alles van Apple. Waar vind ik op mijn win laptop welke versie ik geïnstalleerd heb staan? Ik kan heel gemakkelijk verbinden met deze nieuwe laptop met mijn 5 ghz netwerk,

maar ik heb een HGW met daar achter mijn eigen router. Op de HGW staat mijn draadloos signaal uit behalve freewifi. En staat er bij mijn Telenet maar één toestel aangesloten op de HGW, dus mijn router. Ik had een TP-link archer C7 router, maar heb ook sinds kort de gigaboost optie en heb mijn router vervangen door een TP-link archer C5400X. Mijn vorige liet de gigabit snelheden niet door wat ik ook instelde. Met de nieuwe router, een tri-band router haal ik op het 2de 5ghz netwerk snelheden tot 600 Mbps. Het wifibereik is ook veel verder bereikbaar. Ik kan zelfs bij mijn buurman inloggen op mijn 5 ghz netwerk, om maar te zeggen dat een goeie router heel wat kan betekenen...

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Ga naar Instellingen, (het snelst met de Windows toets ingedrukt op de letter i tikken), syteem kiezen en vervolgens info. Daar kan je zien welke versie je hebt.

 

matthy
Professional Weetjesweter
Berichten: 40
Alles op zijn plek! On a roll... De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes.

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Is hier ondertussen al een oplossing voor gekomen?

 

Hierthuis heb ik de telenet modem (gelijkvloers) en een access point (boven), beide gesplitst in 2.4 & 5 ghz
Tot voor enkele weken werkte dit perfect... Maar sinds enige tijd (geen idee hoe lang precies, ik vermoed enkele weken) kan GEEN ENKEL toestel nog verbinden met de 5GHz netwerken... Ze zijn wel nog zichtbaar, en de paswoorden zijn nog hetzelfde volgens Mijn Telenet, maar toch kan geen enkel toestel verbinden. (zowel laptops als gsm's). Klinkt zeer gelijkaardig aan de klachten hier, denk ik?

0 Likes
DeKleine
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

beste ik heb er ook nog geen oplossing voor ! 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Dit is van een microsoft forum: 

 

I have solved the problem.

 

  1. Open up the Windows 10 Device Manager
  2. From the list open Network Adapters  -  Select and right click on 802.11ac Wireless LAN Card
  3. Select "Update Driver Software" and click
  4. Select “Let me pick from the list of drivers on my computer”
  5. Select the Netgear A6210 WiFi USB3.0 Adapter
  6. Then click next
  7. The driver will now re-install and you should see the message "Windows has successfully updated your driver".

 

This is how I solved my problem and I can now see my 5GHz SSID and connect to it

 

Dus misschien eens proberen voor jou netwerkkaart?


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DeKleine
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

beste 

dat is het eerste dat ik gedaan heb de laatste nieuw driver erop geinstalleerd maar dat breng ook geen oplossing kan overal op een 5G thuisnetwerk maar op geen enkele van telenet ! (kan op het werk gewoon werken op het (5g netwerk)

behalve als er een repeater aanwezig is ! 

grtz,Danny

0 Likes
amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Beste Janne_man,

 

Ik las uw reactie hier bij netweters. Door het feit dat ik wat problemen heb met wegvallen wifi heb ik ook op aanraden van telenet de signalen 2,4 en 5 GHz gesplitst. Men rade mij aan een goed kanaal te zoeken. U zegt om geen kanaal te kiezen voor de 5 GHz maar op automatisch te laten staan in de configuratie van de modem. Is dit werkelijk zo?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop


@amandus88  schreef:

Beste Janne_man,

 

Ik las uw reactie hier bij netweters. Door het feit dat ik wat problemen heb met wegvallen wifi heb ik ook op aanraden van telenet de signalen 2,4 en 5 GHz gesplitst. Men rade mij aan een goed kanaal te zoeken. U zegt om geen kanaal te kiezen voor de 5 GHz maar op automatisch te laten staan in de configuratie van de modem. Is dit werkelijk zo?


Als alle toestellen perfect werken (wat heel dikwijls niet het geval is), dan zouden de wifi router en de boosters (acess point of wifi powerlines) automatisch van kanaal moeten veranderen als er een bevoorrechte gebruiker actief wordt op de gebruikte 5 GHz frequentie. De aangesloten toestellen zouden dan het vaste station moeten volgen. Het is niet zo dat de 5 GHz één enkel frequentie is. Het is een hele reeks. In 5 GHz is elk wifi-kanaal een frequentie zonder overlapping met een ander kanaal.

Het probleem is dat je moeilijk kan weten op welke frequentie je problemen kan of zal hebben. Je kiest een kanaal, maar welk? Met een beetje geluk zit je goed. Heb je pech dan kan je problemen hebben met je 5 GHz verbinding. Deze problemen moeten ook niet overroepen worden. Het hangt ook af van welke bevoorrecht gebruiker, wanneer, hoelang, zit er een regelmaat in, ...

amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Beste, Geld dit dan ook niet voor het 2,4 Ghz kanaal

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

@amandus88 

Voor zover ik weet zijn er geen bevoorrechte gebruikers op 2,4 GHz. Je kan gerust experimenteren met een kanaal te kiezen. Algemeen wordt aangeraden om de kanalen 1, 6 en 12 te gebruiken omdat je dan geen overlapping hebt. Woon je echter op een plaats waar al die kanalen reeds bezet zijn, kan een ander kanaal nuttig zijn. Met een app zoals Wifi Analyzer kan je zien welke kanalen gebruikt worden en zie je ook de sterkte van die signalen. In de 5 GHz is er geen overlapping van de kanalen.

amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Beste Janne_man,

Ik heb een wifi analyser geïnstalleerd en geien dat op de 2,4 band kanaal 11 het beste is. Op de 5GHz band zie ik kanaal 60 als beste maar dit valt af en toe bijna weg.

Heb in mijn telenet de 5GHz band op auto gezet maar router nog nier herstart. Is dit nodig?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

@amandus88 

Of het nodig is of niet weet ik niet. Het kan geen kwaad om te herstarten tenzij er iets bezig is (gewoon tv kijken komt niet langs de router, vaste telefoon komt wel langs de router).

amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Beste Janne_man

 

Ik heb even op kanaal 11 geprobeerd maar dit valt elke min even weg. Op kanaal 60 blijft het blijkbaar stabiel nu

0 Likes
amandus88
Experienced Meerweter
Berichten: 79
Goed bezig! Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes.

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

Even nog een aanvulling na 15 min Wifi analyser

Kanaal 60 blijft meestal actief

kanaal 11 en 6 verdwijnen af en toe maar steeds is 1 van beide aanwezig

Soms verschijnt kanaal 44

Suggesties i.v.m. in stellingen router?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan niet met het 5 Ghz netwerk verbinden met laptop

@amandus88 

Gewoon proberen. 

0 Likes