Beantwoorden
Gurnard
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten?

Kan niet op Mijn Thuisnetwerk connecteer

Waneer ik probeer mijn Thuisnetwerk gebruiken, voor mijn afdrukker add een fixed ip, ik kan niet connect. Altijd ik krijg een fout message: Er is iets misgegaan. Probeer het later....

Ik heb ook probeered met een ethernet kabel direct aanslutend op het modem, zelfde ding.

Met proximus en ook Orange direct met een ip over http voor het administratie interface en dus lokaal connectie alleen over het wifi netwerk in mijn huis. Is er niet zo iets met Telenet of moet ik door het website Mijn Telenet gaan? Is een beetje raar dat ik kan niet het modem direct toegang.

Hoe kan ik een fixed IP assign als ik kan niet aan Thuisnetwerk connect? 

mvg

Gurnard

0 Likes
6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan niet op Mijn Thuisnetwerk connecteer

@Gurnard 

Via de website van Telenet kan je surfen naar 'Mijn Telenet' . 

 Ga naar de website en dan zie je staan 'mijn Telenet zoals hier onder in de foto. 

Klik daarop en je kan je netwerk en alles bekijken wat je wil. 

Scherm­afbeelding 2022-11-16 om 15.18.35.png

 

Bij Telenet kun je niet via een IP adres inloggen zoals bij andere providers. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan niet op Mijn Thuisnetwerk connecteer

Het configureren van de Telenet HGW gebeurt via mijn telenet. Er is geen directe user interface via het lokale IP adres.

De configuratie mogelijkheden zijn zeer beperkt. Sommige basic functies, zoals bijvoorbeeld DHCP reservaties confugeren is helaas niet mogelijk.

Je kunt wel:

  • port-forwarding configureren
  • het subnet 192.68.0.0 / 24 veranderen
  • upnp aan-/uitzetten
  • firewall aan-/uitzetten, afzonderlijk voor IPv4 en IPv6
  • DMZ configureren

en dat was het zo ongeveer.....


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Gurnard
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten?

Kan niet op Mijn Thuisnetwerk connecteer

Dank u voor jouw antwoord. Dat is echt een probleem voor mij. Het afdrukker werkt alleen met een fixed IP. Ik ben verrast dat het is iets dat wij kan niet configureren. Wat doe de gamers dan? Ik weet dat de Switch van Nintendo werkt beter met een fixed IP en zo. Of misschien zij gebruik andere providers.

De volgende staap is gebruik mijn eigen wifi router. Dus kan ik zet uit het wifi op het Telenet modem?

Ik kan nog steeds geen verbinding maken met het Mijn Thuisnetwerk om het zelf te zien 😞


mvg

Gurnard

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Kan niet op Mijn Thuisnetwerk connecteer

Dag @Gurnard , een vast IP adres instellen doe je normaal gesproken op het toestel zelf. Bij de meeste printers  is dat perfect mogelijk. Voor een Nintendo weet ik dat niet. DHCP reservaties worden helaas niet door de Telenet HGW indersteund.

Als je hier echt gebruik van wilt maken, omdat het niet mogelijk is op het apparaat zelf een vast IP adres in te stellen, dan gebruik je inderdaaad het beste een eigen (wifi-)router. Bedankt wel dat een eigen router achter de HGW nog eens opnieuw NAT doet op het verkeer. Er is dan sprake van dubbel-NAT, wat met name lastig kan zijn bij inkomende verbindingen.

Daaroml is het raadzaam je HGW om te wisselen voor het CV8560E model (ook wel e-router genoemd). Die heeft een "bridging" functie voor IPv4 verkeer (wat betekent dat NAT uitgeschakelt wordt voor één specifiek mac-adres). Zo voorkom je dubbel-NAT.

Ik heb dat zelf zo in gebruik, en ben er zeer tevreden over.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gurnard
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Verander-je-wachtwoord-dag Alles op zijn plek! Netjes! Leesclubje starten?

Kan niet op Mijn Thuisnetwerk connecteer

Dank u voor het antwoord @Arnie 

Dus het CV8560E model heeft geen WiFi is dat juist? So dan de bedoeling is voor mijn eigen WiFi router te gebruiken met de modem?

Hoe kan ik een van de CV8560E model krijgen dan? En werkt het tv digibox ok met deze? Momenteel ik heb het CH8568LG.


mvg

Gurnard

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Kan niet op Mijn Thuisnetwerk connecteer

@Gurnard 

Inderdaad, de E-Router heeft geen WiFi aan boord, je moet dan effectief de WiFi van uw eigen router gebruiken.

Je kan de E-Router verkrijgen door uw huidige HGW te gaan omruilen een Telenet centre.

EDIT: bijna vergeten: ja hoor, je digicorder of box blijven perfect werken met de E-Router. Je dient ze wel aan de E-Router aan te sluiten (UTP) en dus niet aan uw eigen router, zoniet ga je geen interactiviteit hebben.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes