Beantwoorden
FlorianS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Netjes! En we zijn vertrokken! Hi there!

Lag spikes tijdens gamen

Hallo Netweters!

Ik heb gedurende enkele maanden last van internet problemen tijdens het gamen. Mijn ping is normaal gezien rond de 20ms, maar het gebeurd hier en daar wel eens dat ik een zogenaamde "lag spike" heb van ongeveer 2 tot 3 seconden, waarbij het internet gewoon het even niet lijkt te doen. In shooter games is dit in de meeste gevallen zeer frustrerend.

Ik heb al enkele dingen geprobeerd om het op te lossen:

- Het kopen van een nieuwe wifi router, de TP-Link archer AX50. (AX3000 dual core verbinding)

- Het wisselen tussen het 2.4G en 5G netwerk.

- Het restarten en controleren van de modem.

Nog handig om te weten is dat de router op het eerste verdiep staat en de modem in de kelder, deze zijn verbonden met kabels die door de muur lopen. Ook de computer staat niet ver van de router, nl. in de kamer ernaast.

Ik ben ten einde raad en zou dit probleem willen verhelpen, weet iemand mij te helpen? Alvast bedankt.

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Lag spikes tijdens gamen

Probeer eens met een utp kabel om wifi issues uit te sluiten.

Desnoods tijdelijk enkel om te testen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5296
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Lag spikes tijdens gamen

@FlorianS ik heb dit probleem ook soms via utp kabel, denk dat dit ligt aan de servers zelf waarmee men verbindt, heb dit probleem gehad bij 2 verschillende providers.

merk wel persoonlijk bij mij de laatste dagen veel problemen met internet, ga daardoor m'n modem proberen omruilen voor een andere dan deze dat ik heb staan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Lag spikes tijdens gamen

@FlorianS 

 

Als je met gamen bedoelt dat je met een PS aan de slag bent moet je niet verder zoeken. Dat ligt aan de servers waarmee je connecteert. Het regent klachten, maar Sony gebaart van krommen haas ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnu
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! It's your sixth party!

Lag spikes tijdens gamen

Probeer eens een hub te kopen, ik had namelijk exact hetzelfde probleem maar met de hub is dit nu over. Ik wil geen reclame maken ofso maar ik heb er 1 van gigamedia!

0 Likes