Beantwoorden
wackowizzard
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
Opgeruimd staat netjes! WOW, overzichtelijk! De vlam zit erin. Alles op zijn plek!

Locatie via Wifi is fout

Sinds mijn verhuis naar Temse, is de locatie van zowel mijn gsm (OnePlus 3 op Android) als mijn Macbook (Chrome en Firefox) onjuist. Hij geeft steeds als huidige locatie een plaats in Anderlecht aan.

Mijn vriendin zit op iPhone en zij heeft dit probleem niet. Ook op Safari browser op mijn MacBook is het juist. Dus is dit gelinkt aan mijn Google profiel of zo ?

 

Als ik in mijn huis enkel op 4g netwerk zit en Wifi scannen voor locatie ook afzet dan lukt het wel. Maar zodra ik via het Telenet netwerk ga, is de locatie weer fout.

Waaraan kan dit liggen ?

 

En als ik wil connecteren thuis op Telenet Wi-Free geeft die aan dat deze 'tijdelijk vol' is. Terwijl we de enige zijn die geconnecteerd zijn. Hoe kan dit ?

Tags (3)
0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Locatie via Wifi is fout

@wackowizzard  Via 3G en 4G wordt je locatie gezien via de masten waarop je verbonden bent en de GPS informatie. Via Wifi enkel op je IP adres en dan zal die ergens de node geven waar je op zit. Mijn IPlocatie is ook een 10-tal km uit de buurt van waar ik woon. Telenet geeft blijkbaar de exacte locaties van de IPadressen niet vrij enkel de grote regio waar het IP adres zich bevindt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Locatie via Wifi is fout

@wackowizzard 

het zien van uw locatie zo belangrijk is, zet dan je locatie permanent aan op je Android smartphone en deel die informatie. Google zal niet veel werk hebben om je locatie juist te bepalen. Mogelijk het het even duren eer die door heeft dat definitief in Temse bent. Eens dat Google het doorheeft op welk Wifi netwerk je 'thuis' zit, zal dat ook wel goed komen als je in Chrome ook je privacy vrijgeeft door met Chrome in te loggen op Google. Dat kan ook gelden voor Firefox. 

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Locatie via Wifi is fout

Je kan geen verbinding maken via je eigen WiFree.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Locatie via Wifi is fout


@wackowizzard  schreef:

En als ik wil connecteren thuis op Telenet Wi-Free geeft die aan dat deze 'tijdelijk vol' is. Terwijl we de enige zijn die geconnecteerd zijn. Hoe kan dit ?


Er kunnen ook nog andere gebruikers (gebuurs) op jouw Telenet Wi-Free geconnecteerd zijn, dat kan jij niet weten!

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Locatie via Wifi is fout


@wackowizzard  schreef:

 

En als ik wil connecteren thuis op Telenet Wi-Free geeft die aan dat deze 'tijdelijk vol' is. Terwijl we de enige zijn die geconnecteerd zijn. Hoe kan dit ?


Op je eigen wi-free kan je niet connecteren en wie weet wie er allemaal in je buurt rondloopt. Is er soms een school, sportclub of iets dergelijks? Die maken daar gretig gebruik van hoor.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.