Beantwoorden
Sven1978
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

Sinds December verhuist,maar als ik op wifi maps,waze of google gebruik geeft hij steeds oud adres aan,

Telenet heeft geen oplossing,zet ik 4G op geeft hij wel de juiste locatie weer.Wie heeft er een oplossing aub🙏

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Locatie op wifi geeft oud adres aan

0 Likes
27 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

@Mordian  Zoals reeds gezegd. Providers geven geen locaties door. Dat is Google die dit uit zijn databestanden haalt. Mobiel internet kan wel de locatie geven omdat dit gebaseerd wordt op mastmetingen. Dat is ook de reden waarom je met een VOIP telefoonlijn niet naar de hulpdiensten mag bellen. Een telefoonnummer verbonden aan een VOIP lijn kan vanaf een totaal andere locatie komen dan waar het ingeschreven staat. Mijn IPadres wordt ook bijna altijd aangegeven op een 15 km verder dan waar ik woon. Maar ik vind mijn huis wel terug hoor. En degenen die hier moeten zijn kennen mijn adres en dat wordt gevonden door de GPS.😂😀

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

@Mordian 

Ik heb aangegeven wat je kan doen. Heb je dat gedaan? Heb je tenminste gekeken op de link van de "hier" in mijn vorige reactie?

 

Mijn tweede paragraaf in mijn vorige reactie, staat volledig los van de eerste. Met de eerste tracht ik je een oplossing aan te bieden voor je probleem.

 

0 Likes
Mordian
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

Il heb de link volledig nagekeken en uitgevoerd wat ik nog niet had. Geen beter resultaat.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis


@Mordian  schreef:

Wij zijn 2maanden geleden verhuisd van een huur huis naar een nieuwbouw. Vanaf ik in het nieuwe huis met de wifi verbinding maak, staat mijn locatie op mijn oud adres. Ook mijn familieleden die van te voren op ons netwerk verbonden waren, hebben hetzelfde probleem. 


Kijk eens in deze topic, die precies hetzelfde probleem beschrijft:

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis - De Netweters

 

[@mods: misschien samenvoegen?]

 

Google gebruikt een combinatie van verschillende bronnen om jouw locatie te bepalen. Eén van de bronnen is de WiFi waarop je aangesloten bent (SSID? Mac adres WiFi router of AP's? omliggende WiFi routers? enz...).

 

Als je bij de verhuis routers en/of WiFi access points meegenomen hebt naar je nieuwe adres, kan het een hele tijd duren, vooraleer Google beseft dat de locatie verkeerd is (vb aan de hand van omliggende WiFi acess points, GPS masten, ...).

 

Ik heb ooit een oude Fritz!Box - die vroeger bij mijn dochter in Gent stond - meegenomen naar Mallorca. het heeft nog maanden geduurd dat Google "Gent" als thuislocatie gaf op het ogenblik dat we in Mallorca op de WiFi gingen 😊...

0 Likes
Mordian
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

@Ex-Netweter bedankt voor de info! Ik zal moeten wachten 😉

steefje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

Mijn locatie is voor google maps al maaaanden ergens in brugge terwijl ik in Antwerpen woon.

En dit enkel op mijn ASUS laptop, alle andere toestellen ( andere laptop, gsm,... ) geven de exacte locatie weer.

ik heb net een format C uitgevoerd en nog steeds zit in Brugge

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

@steefje 

Wat gebruik je van Google op je laptop? Heb je in Google maps je thuisadres an aangepast?

0 Likes
steefje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

Alle adressen en locatie staan goed Enkel de huidige locatie wil firefox en Edge niet juist ophalen. In Chrome daarentegen geeft hij wel de juiste locatie

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

@steefje 

Hoe haal je uw adres op met Firefox en met Edge?

0 Likes
steefje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

Bedoel je mijn huidige locatie?

door in google pas of de kaart van windows 10 zelf rechts onderaan op de cirkeltje te klikken

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

Als je uw uw pagina eens ververst door de Ctrl-toets ingedrukt te houden en terwijl op de F5-toets te drukken, worden uw gegevens opnieuw van de server gehaald en niet meer uit de cache van uw computer. Wat Windows betreft, weet ik niet of je ergens ooit je adres ingevoerd hebt in uw Microsoft account. Dat moet je dan maar eens nakijken en aanpassen.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis


@Ex-Netweter  schreef:

@Mordian  schreef:

Wij zijn 2maanden geleden verhuisd van een huur huis naar een nieuwbouw. Vanaf ik in het nieuwe huis met de wifi verbinding maak, staat mijn locatie op mijn oud adres. Ook mijn familieleden die van te voren op ons netwerk verbonden waren, hebben hetzelfde probleem. 


Kijk eens in deze topic, die precies hetzelfde probleem beschrijft:

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis - De Netweters

 

[@mods: misschien samenvoegen?]

...

@Ex-Netweter topics bij deze samengevoegd. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Sven1978
Experienced Beetjesweter
Berichten: 10
Star Wars Day Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Locatie via wifi geeft oud adres aan na verhuis

Hallo, na een maand of 2 wordt dit automatisch aangepast,dan heeft google door dat je veranderd bent van adres,hier is nu alles ok.Hadden ook dit probleem

 

 

 

 

 

0 Likes