24749
netweters
|
152308
antwoorden
|
20690
vragen
|
hoi
ik ben aan het denken,voor one up te nemen?
maar heb 3 powerlines,gaat deze snelheid ook naar omhoog ,of blijft deze hetzelde?
en tot welke snelheid gaan deze powerlines?
groetjes mario
Titel gewijzigd door NV1(mod) | Vorige titel: Powerline en one up
@super-mario zijn dat de powerlines van Telenet of van bijvoorbeeld Devolo.
Dan hangt het af van welke serie dat het is. kan je ons meegeven welke versie het is ?
van telenet..
PG-9083LG-TN en PG-9082LG-TN
boven heb ik 98,8 download
19,1 upload
11 ping
3 jitter
onder met kabel in modum
268.2 download
17,6 upload
36 ping
2 jitter
@super-mario schreef:boven heb ik 98,8 download
19,1 upload
onder met kabel in modem
268.2 download
17,6 upload
Je schrijft er niet bij of je boven met WiFi heb getest (via de WiFi Powerline), of met de kabel (aangesloten op de PG-9082LG-TN) ?
Aan de waarden (bedraad op de modem) te zien heb je nu een "All Internet" abonnement (300/20 Mbps), maar de snelheid boven (WiFi?) is veel minder dan het maximum van je abonnement.
Conclusie:
Met overstappen naar One Up zal de snelheid van je Powerlines niet veranderen...
PS - Ik zou eerst en vooral kijken of je de sneheid van de Powerlines kan verbeteren.
Als je ons wat meer uitleg geeft hoe alles verbonden is, kunnen we jou nog meer tips geven 😊.
hoi
boven heb ik ook kabel in powerline gedaan.
rechstreeks in het stopcontact.
nee heb geen coax boven.
@super-mario schreef:hoi
boven heb ik ook kabel in powerline gedaan.
rechstreeks in het stopcontact.
Dan heb je toch een redelijk verlies op je Powerline verbinding. Een verhoging van abonnement naar OneUp zal hier niet veel aan veranderen.
Zeker dat de netwerkkaart op de PC of laptop boven niet ingesteld staat op 100Mbps?
Als als beide Powerline rechtstreeks op het stopcontact zitten, en de stopcontacten zijn reglementair geaard (aardegeleiders met elkaar verbonden in de zekeringkast), dan is er niet veel meer wat je kan doen.
Eventueel kan je nog andere stopcontacten proberen, soms heb je hierbij ook geluk.
Maar met een 100/20 verbinding valt ook nog wel te leven, toch? ...😊
PS - Je sprak in een vorige post over 3 Powerlines? Is dat dan één PG-9083LG (aan de modem) en 2 WiFi Powerlines (PG-9082LG) in de woning?
Zijn die correct met elkaar verbonden?
3 wifi powerlines
1 in kamer zoon 'beneden deze snelheid is maar 70 download
1garage
1boven
Je moet er gewoonweg rekening mee houden dat je verlies kan hebben op je electriteitsleidingen en daarna nog eens op je WiFi. Heb je al eens gemeten wat het verschil is aan snelheid met de kabel aangesloten op zo'n powerline en de Wifi?
bedankt voor de info allemaal.
zal eens nadenken wat ik ga doen.
denk kabel leggen naar zoon zijn kamer,de rest kan verder met de powerline
(boven is voor thuiswerk ,en andere voor battery)die snelheid moet niet zo hoog zijn.
bedankt