Beantwoorden
KamielOW
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Maximum aantal wifi toestellen

Ik merk door met meerdere mensen van thuis uit te werken dat ik niet met alle laptops geconnecteerd geraak met de Telenet Wireless modem 3.0 (DOCSIS).

Is er een beperking in het aantal simultane wifi toestellen, ik heb er momenteel 16 en slaag er niet in bijkomende wifi toestellen, in dit geval Windows10 laptops, aan te sluiten.

Wifi dekking is er zeker, maar pc krijgt geen connectie en IP adres.

 

Als er een beperking is van 16, kan dit uitgebreid worden (door firmware modem?)

Of hoe kan ik de geconnecteerde toestellen (camera's bijvoorbeeld) uit de DHCP lijst verwijderen zonder een reboot van de modem?

 

 

0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Maximum aantal wifi toestellen

@KamielOW  

Je hebt geen beperking van het aantal toestellen om met de wifi te verbinden. Dus als jij meer dan 16 toestellen hebt zou je die perfect gewoon kunnen verbinden met de wifi. 

 

Maak je rechtstreeks verbinding met de modem / router van Telenet of heb je daar nog ergens een router tussen of een AP of powerlines ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Maximum aantal wifi toestellen

@KamielOW  Allemaal goed en wel 16 toestellen. Een AP heeft meestal maar een bandbreedte van max 1 GB en je zit nog met de internetbeperking van 300 Mbps. Dat wordt krap allemaal.

De HGW van Telenet is nog altijd een toestel dat connectie maakt een naar velen. Dus dat is een beperking.

Je hebt ofwel een eigen router nodig met meerdere antennes/kanalen die ook WIFI6 aankan voor zover je toestellen dat aankunnen zodat elk toestel zijn eigen kanaal gebruikt.

Ook mogelijk is dat je meerdere AP's zet die elkaar niet storen en de gebruikers op verschillende AP inloggen.

Of je koopt zo'n Mesh systeem.  1 router met verschillende satellieten om de Wifi te verdelen.

En je kan al beginnen met camera's eventueel vast te verbinden met de kabel en ze tevens een vast IP adres te geven binnen de range 192.168.0.10 tot 0.99. Dus buiten de DHCP range. Al is de range geen beperking want daar kan je 150 toestellen mee bedienen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Maximum aantal wifi toestellen

Da's allemaal relatief he. Ik heb hier bijna 70 toestellen op mijn  netwerk.

Enkel de PC's en streaming devices verbruiken acht bandbreedte.

Als je zegt dat je 17e en volgende toestellen geen IP adres krijgen, dan heeft dit niets met de internet bandbreedte te maken.
Een mesh systeem zal je bereik misschien vergroten, maar dat is imho ook niet de oorzaak.
Jij hebt geen probleem met dekking of wisselende kwaliteit, het is gewoon een hard-stop na 16 toestellen. Dan moet je in een andere richting zoeken.

Ik vermoed eerder een software probleem/hickup met de DHCP server van je Telenet modem.

Wat weerhoudt je ervan deze eens te herstarten?

En misschien is deze post ook wel interessant.
Een Telenet technicus die melding maakt van een beperking van max 16 toestellen, ik had er nog niet van gehoord, maar die gaat dit ook niet zomaar uit zijn duim zuigen. Misschien is dit effectief wel een beperking van bepaalde types (oudere modems).  Misschien eens tijd om te upgraden?


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.