Beantwoorden
catmen
Freshman Meerweter
De vlam zit erin. Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

Meerdere powerlines gebruiken of ga ik voor wifi-pods?

mijn modem is slecht geplaatst in de garage, daarom gebruik in powelines (2) één aan de modem tweede in een stopkontakt bij TV er is ook een data kabel op aangesloten voor de digibox, in de woonkamer is de wifi verbinding met o.a mijn  ipad goed, in de keuken echter valt die weg (te ver van de modem en powerline adapter en muren) is het voldoende om een powerline adapter bij te kopen of is de aankoop van wifipods aangeraden? 

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: powerlines en wifi pods

7 reacties
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Dat valt moeilijk te adviseren. Wat kost een Wifi powerline? Wat kost twee pods. Is uw ruimte geschikt voor pods (sommigen zullen zeggen dat alle ruimtes geschikt zijn).

Het beste is dat de pods met utp-kabel verbonden zijn met de router van Telenet. De verbinding mag ook enkel Wifi zijn, maar dan heb je nog altijd een voldoend sterk signaal op de plaats waar de tweede pod komt. Als uw Wifi signaam nu onvoldoende is van de modem tot de keuken, dan is dat op die plaatsen ook onvoldoende voor de pods (ik bedoel niet de ruimte maar wel de exacte plaats in de ruimte waar de huidige Wifi powerline in het stopcontact steekt. Als test kan je ook de Wifi powerline en een ander stopcontact steken in de ruimte waar nu de tv staat en dan controleren hoe het met het wifi signaal gesteld is in de keuken.

Wat is bepalend voor u. Welke Wifi powerline gebruik je nu. Als je als test de huidige wifi powerline in de keuken zet, ben je dan tevreden met dat signaal?

Je schrijft dat je een Digibox hebt, dus geen TV-Box. Je zou dan je Digibox kunnen omwisselen naar een TV-Box vermits dat deze laatste ook kan verbonden worden met Wifi.

catmen
Freshman Meerweter

Ik denk dat ik foute info gaf met betrekking tot de digibox het gaat hier over een recente TV box. En die is met een utp kabel verbonden met de tweede powerline adapter die in een stekker zit dicht (naast) de tv

luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! Vraagbaakkampioen!

Je zegt het al de modem is slecht geplaatst

Je kan de coax kabel verlengen met f connector en een f connector koppelstuk

catmen
Freshman Meerweter

Dat is nu juist het grote probleem, even de situatie schetsen, de Telenet modem staat op zo'n 70cm hoogte van de grond in de garage, als ik dus mijn auto in de garage zet (bijna altijd) staat die voor de modem, een blok ijzer voor de modem dus, dat kan niet goed zijn, daar hebben ze alvast bij de plaatsing door Telenet niet aan gedacht of stilgestaan! omdat de garage klein is en de plaats boven de modem bezet is door twee omvormers van de zonnepanelen en de zekering kasten is er dus geen plaats daar om de modem hoger te zetten.

ik heb dan utp kabels gelegd door een buis tot aan de modem die komen van de eerste verdieping waar mijn echtgenotes laptop staat, mijn desktop, en de tv/tv box die daar stond,  ik heb dus naar die toestellen een goede verbinding (ook via utp en coax voor tv, TVbox boven)

Toen wij de tv beneden plaatsten (om boven niet te moeten verwarmen op de tv ruimte) was op de huidige tv plaats beneden wel een coax aansluiting maar geen utp aansluiting voor de TVbox, deze dan draadloos laten werken zal niet lukken a.g.v de modem die slecht staat achter de auto, dat heb ik opgelost door in de garage aan de modem een Powerline adapter te installeren en de tweede adapter aan een stekker bij de huidige  tv waar een utp kabel verbinding is tussen adapter en TVbox en dat gaat allemaal goed. Maar als ik in de keuken mijn iPad wil gebruiken heeft die een slechte wifi verbinding omdat de modem in garage onbereikbaar is en de Powerline adapter aan de tv te ver weg is, de tweede powerline  adapter meer centraal zetten zou dat wifi probleem in de keuken oplossen maar is dan niet meer bruikbaar voor de TVbox waar die nu staat, ik probeer de situatie wat duidelijk te maken en mogelijk ben ik toch niet duidelijk genoeg. Iemand van Telenet laten komen kost weeral een slok op de borrel en ik betaal al genoeg naar mijn mening voor internet, tv, vaste lijn, twee gsm =140€/maand

ik heb een schema van de huidige aansluitingen ik plaatste ook een data kabel splitter. En kan dat desgewenst plaatsen. 
een derde Powerline adapter aanschaffen voor in de keuken (worden die nog verhuurd?) zou misschien ook helpen.

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

Voorstel : Weg met de powerlines.

Sluit op een UTP kabel op het 1ste verdiep een WiFi POD aan en de 2de UTP van de POD naar het toestel dat aangesloten was op de UTP kabel naar de modem.

Dan een 2de POD bij de en een UTP kabel tussen de TVbox en de POD, dit in de hoop dat er een goede WiFi verbinding is tussen de 2 POD's.

Daarmee denk ik dat ge goede Wifi in je huis gaat hebben.

De POD's kan je binnen de 3 maand ook terug sturen indien ze niet voldoen.

Je kan ook een mesh netwerk op dezelfde manier maken met toestellen van een ander merk.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@luc55  schreef:

Je zegt het al de modem is slecht geplaatst

Je kan de coax kabel verlengen met f connector en een f connector koppelstuk

@luc55 het verlengen van de aftakkabel wordt door Telenet afgeraden. Dit zorgt namelijk vaak voor storingen of meer problemen op termijn.

Standaard wordt de basisopstelling van Telenet (netwerkverdeler en modem) geplaatst op de locatie waar de aftakkabel de woning binnenkomt. Als dit niet op de juiste locatie is of als je dit als bewoner graag anders ziet, kan er altijd geopteerd worden om een nieuwe aftakkabel te trekken die op een andere plaats de woning binnenkomt. Dit zijn ingrepen die je dus zelf dient te ondernemen of door een elektricien moet laten uitvoeren. Ook moet deze nieuwe aftakkabel ook buiten opnieuw aangesloten te worden door Telenet en ook de basisinstallatie van Telenet moet verplaatst worden. 

@catmen het advies van @Janneke_Dust is zeker eentje om uit te proberen. Je kan je wifi-pods terugsturen, stel dat deze toch niet voldoen aan je verwachtingen. Op dit moment kan je de wifi-pods ook 3 maanden gratis uitproberen. Ben je er wel tevreden van? Dan blijf je ze gewoon gebruiken en kan je erna je wifi-powerline adapters opzeggen. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

catmen
Freshman Meerweter

Ik heb omdat er op verschillende plaatsen een coax kabel nodig was een versterker geplaatst met eigen voeding met drie coax outputs.