24756
netweters
|
152398
antwoorden
|
20699
vragen
|
Hey allemaal,
Sinds eind december zijn we nieuwe telenet buisiness klant. ( Mijn vrouw haar zaak is in ons huis).Ik heb weinig tot geen verstand van hoe internet/wifi werkt.
Bij de installatie via technieker leek alles perfect te werken, alles werkte goed tot een week of 2 geleden.
Nu krijgen we elk uur ( savonds meer naar mijn gevoel ) dat de wifi pod aan het bufferen is en daarna foutmelding CS9994 dat de modem geen internetverbinding heeft. Als dit voortvalt hebben we ook op geen enkel apparaat wifi verbinding.
Ik heb enkele malen een diagnose uitgevoerd met de Telenet app en ze stelde voor om een nieuwe modem te bestellen.( De oude was verouderd na 2 maanden?) Dit heb ik gedaan en deze geïnstalleerd zoals het hoort.
Nu hebben we nog steeds hetzelfde probleem dus aan de modem zal het dan niet liggen vermoed ik??
Netwerk-opstelling: modem in de garage , 1 wifi POD in de living waarop de tv is aangesloten. Voor de rest is alles wifi.
Zal ik maar een technieker laten langs komen? Of heeft er iemand nog een idee wat ik kan proberen?
Dit geeft veel problemen IVM vrouw haar werk elke keer als ze vergadering op computer etc heeft valt alles weg. Dit lijdt tot enorm veel frustraties bij onze kant en haar klanten.
MVG
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Modem geen internetverbinding
Telenet tv box is aangesloten op de Wifi Pod via kabel, niet de tv.
Als het een optie is, probeer dan zo veel mogelijk met UTP-kabel te werken. Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat op zijn minst 1 van die pods via kabel zou moeten verbonden zijn met de modem? (Anderen zullen me wel corrigeren als dat niet zo is.) Dat lijkt me bij jou niet het geval. 1 pod lijkt me ook wat weinig, maar ik heb geen idee over welke oppervlakte we hier spreken en welke (binnen)muren. In plaats van die pods te huren zou je zelf een mesh systeem kunnen opzetten. Dan betaal je maar één keer ipv elke maand.
Als je een Android smartphone hebt, dan zou je WiFi Analyzer kunnen installeren om te kijken of er veel stoorzenders (andere draadloze netwerken) in de buurt zijn en hoe sterk het signaal van de pod in de living is.
Dag Sb,
Bedankt voor je antwoord, vanuit de modem in de garage vertrekt inderdaad een UTP kabel naar de living toe. Deze is aangesloten op de Wifi pod. Vanuit deze pod loopt er een utp kabel naar de tv box.
Momenteel bevindt zich alles wat met wifi verbonden is of te maken heeft in onze living aangezien we nog met verbouwing bezig zijn.
Via zelfdiagnose in de app kleurt de modem rood en zegt hij dat de modem geen netwerkverbinding heeft, ik vermoed dat het probleem zich afspeelt voor de modem. Aangezien dit een nieuwe modem is en de vorige amper 2 maanden oud was.
We wonen erg afgelegen naar een bos toe, misschien iets in de bekabeling op straat of de kabel van straat naar ons huis?
Als het vanavond niet beter is bel ik de technische dienst op, hopelijk kunnen ze me daar verder helpen..
Een technieker kan altijd zien of er problemen zijn met de modem, maar het zou niet de eerste keer zijn dat er effectief een probleem is met de kabel.
@JGJW1880 Als je vanavond naar Telenet belt, vraag dan zeker om een diagnose van je modem uit te laten voeren.
De nieuwe router van Telenet is veel gevoeliger dan de vorige versies omwille van de bepaalde frequenties in de router die gebruikt worden.
Het kan ook zijn dat een probleem met de kabel of aansluiting buiten ervoor zorgt dat je binnen ook storingen ervaart.
Probeer zeker eens je laptop via een vaste kabel aan te sluiten en kijk of je nog steeds problemen ondervindt.
Als dat niet het geval is, moet je verder zoeken binnen in huis. Als je wel problemen blijft ervaren, weet je dat het aan je router of aan de buitenbekabeling ligt.
Test ook zeker de UTP-kabel naar je woonkamer, want als deze kabel niet goed werkt, kunnen er ook problemen optreden op je pod en je tv box
Mijn vrouw en ik hebben denk ik hetzelfde probleem. Wij hadden onze telenet router op het gelijkvloers en een andere router ( netgear) op het eerste verdiep. In oktober vorig jaar dacht ik over te stappen op een mesh netwerk, en had daarvoor Orbi mesh routers van netgear gekocht ( omdat ik hiervan in het verleden steeds tevreden was)
Sinds deze nieuwe configuratie valt de verbinding met het internet geregeld weg. De wifi verbinding blijft enkel de verbinding met het internet is er niet meer. Soms hielp niets, soms hielp de routers herstarten, soms hielp resetten.
Ik was dit zo beu dat ik vorige week 3 telenet pods heb geïnstalleerd ter vervanging van mijn Orbi´s ( omdat ik dacht dat het iets was tussen telenet en Netgear)
Helaas moet ik melden dat deze switch niets geholpen heeft. Mijn Telenet pods ervaren dezelfde problemen.
Weet iemand hoe je dit verhelpt?
Dit zal vermoedelijk hetzelfde probleem zijn. Als je de nieuwe router samen met je Netgear Orbi gebruikt, moet de Netgear in AP-modus staan. Hierdoor kun je niet alle functionaliteiten van het mesh-systeem benutten. Het is daarom beter om een E-router aan te vragen en je Netgear als router te gebruiken. Ik heb zelf dezelfde setup en die werkt perfect.
Laat zeker het signaal testen dat binnenkomt in je router van Telenet. Ze kunnen dit op afstand.
Dank je wel kristof, ik ga dit zeker proberen