24756
netweters
|
152398
antwoorden
|
20699
vragen
|
Hey allemaal,
Sinds eind december zijn we nieuwe telenet buisiness klant. ( Mijn vrouw haar zaak is in ons huis).Ik heb weinig tot geen verstand van hoe internet/wifi werkt.
Bij de installatie via technieker leek alles perfect te werken, alles werkte goed tot een week of 2 geleden.
Nu krijgen we elk uur ( savonds meer naar mijn gevoel ) dat de wifi pod aan het bufferen is en daarna foutmelding CS9994 dat de modem geen internetverbinding heeft. Als dit voortvalt hebben we ook op geen enkel apparaat wifi verbinding.
Ik heb enkele malen een diagnose uitgevoerd met de Telenet app en ze stelde voor om een nieuwe modem te bestellen.( De oude was verouderd na 2 maanden?) Dit heb ik gedaan en deze geïnstalleerd zoals het hoort.
Nu hebben we nog steeds hetzelfde probleem dus aan de modem zal het dan niet liggen vermoed ik??
Netwerk-opstelling: modem in de garage , 1 wifi POD in de living waarop de tv is aangesloten. Voor de rest is alles wifi.
Zal ik maar een technieker laten langs komen? Of heeft er iemand nog een idee wat ik kan proberen?
Dit geeft veel problemen IVM vrouw haar werk elke keer als ze vergadering op computer etc heeft valt alles weg. Dit lijdt tot enorm veel frustraties bij onze kant en haar klanten.
MVG
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Modem geen internetverbinding
Telenet tv box is aangesloten op de Wifi Pod via kabel, niet de tv.
Als het een optie is, probeer dan zo veel mogelijk met UTP-kabel te werken. Ik kan me vergissen, maar ik dacht dat op zijn minst 1 van die pods via kabel zou moeten verbonden zijn met de modem? (Anderen zullen me wel corrigeren als dat niet zo is.) Dat lijkt me bij jou niet het geval. 1 pod lijkt me ook wat weinig, maar ik heb geen idee over welke oppervlakte we hier spreken en welke (binnen)muren. In plaats van die pods te huren zou je zelf een mesh systeem kunnen opzetten. Dan betaal je maar één keer ipv elke maand.