Ik heb op een Docsis 3.0 modem/router van telenet met "All-Internet 300" abonnement.
Regelmatig valt de connectie voor al dan niet korte tijd uit, zowel wifi als kabel.
Om te anticiperen op reacties:
Ik check regelmatig de kanalen voor mogelijke overlap en pas aan waar nodig.
Ik heb het probleem zowel op 2.4 als 5G (en zoals gemeld ook op kabel)
Snelheden zijn ook niet spectaculair maar hoog genoeg (Beste geval maar meestal wel wat lager => Down: ongev 90Mbps, UP: ongev 28 Mbps)
De uitval is het lastigste bij grote downloads of videocalls (webex).
Vandaag bvb:
9/01/2021 16:14:03 Log Start
---------------------------------------
Failure Start Length
9/01/2021 16:44:13 0:00:20
9/01/2021 17:02:47 0:00:31
9/01/2021 17:03:26 0:00:11
9/01/2021 17:06:25 0:00:18
9/01/2021 17:10:28 0:00:21
9/01/2021 17:18:50 0:00:19
9/01/2021 17:19:32 0:00:18
9/01/2021 17:41:20 0:01:27
9/01/2021 17:55:35 0:00:27
9/01/2021 17:57:01 0:00:05
9/01/2021 18:17:35 0:40:20
9/01/2021 19:54:53 0:00:07
Ik zou graag de modem vervangen door een nieuw exemplaar en indien mogelijkk een modem-only en er een eigen router achter zetten.
Wat kan er in huidige tijden geleverd worden voor zelf-installatie?
Kan ik zonder meer naar een telenet shop gaan met mijn modem en een nieuwe vragen?
Alvast bedankt voor hints/tips en ervaringen!
Karel Claessens