Beantwoorden
GreckVDK
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
O dierbaar België.. Primeur! Pageturner! It's your second party!

NIeuwe modem, geen internet meer aan de digicorder

 Zaterdag geen wifi of vaste telefonie meer, gebeld met telenet, oude modem inruilen voor een nieuwe witte modem, so far so good! 

Tot ik de router niet meer kan verbinden met internet die bij m'n digicorder staat.

(Mijn opstelling is een modem, waar er 3 UTP kabels vertrekken, 2 naar boven waar er enkel een playstation en tv op aangesloten is, en 1 UTP kabel die loopt tot bij m'n salon. Vandaar gaat deze kabel naar een switch, waar m'n router van linksys op aangesloten is, en dan nog 1 kabel die uiteindelijk naar de digicoder loopt. 

Voordien werkte alles perfect, nu krijg ik niets meer aan de praat. Als ik m'n router rechtstreeks aansluit aan m'n modem dan doet hij het wel, via de switch niet meer. Ook niet als ik de switch ervantussenuit haal, en rechtstreeks verbind met de kabel die uitkomt aan de tv, geen router meer dus die werkt. Als ik de kabel via m'n switch naar m'n digicorder verbind, geen internet op de digicorder, als ik de kabel rechtstreeks verbind zonder switch, dan wel internet ?? Iemand die me hierin kan helpen? 

0 Likes
14 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NIeuwe modem, geen internet meer aan de digicorder

Had jij voordien misschien een modem only met eigen router? Of de vraag anders gesteld. Had je vroeger een modem met 1 UTP aansluiting en de nieuwe nu met 4 UTP aansluitingen.Als je vroeger een zwarte Home gateway had en nu een witte zou de aansluiting krek hetzelfde moeten zijn en op dezelfde manier werken.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

NIeuwe modem, geen internet meer aan de digicorder

@GreckVDK

 

Heb je de kabel die uitkomt bij de tv al eens in een andere poort op de modem gestoken?

 

Ik vermoed dat de kabel of de kopjes beschadigd zijn.

 

Heb je toevallig 2 computers met ethernet aansluiting die je aan beide kanten van die kabel kan aansluiten?

Laat ook even weten welk besturingssysteem deze draaien (waarschijnlijk windows)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

NIeuwe modem, geen internet meer aan de digicorder

Probeer even om alles opnieuw op te starten.

Dus alles uit. Ook de tv, playstation en digibox.

Dan begin je van onderaan op te starten.

Eerste de telenet modem, dan de switch, dan de digirecoder en als laatste de tv en de playstation.

Omdat er een nieuwe modem staat moet alles in principe op elkaar worden afgestemd.

 

Ik weet niet of dit een oplossing zal geven, maar het is het proberen waard.

Btw, stel je router in als accesspoint ipv router. Zo controleert de Telenetrouter alle ip adressen.

 

En indien mogelijk sluit de tv en de playstation aan op de router boven ipv de TN router beneden. Of is er een reden waarom je die zo had aangesloten. (online gamen of zo?)

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
GreckVDK
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
O dierbaar België.. Primeur! Pageturner! It's your second party!

NIeuwe modem, geen internet meer aan de digicorder

@igvfer de 2 modem's zijn normaal gezien van het zelfde principe, en hebben/hadden 4 poorten

0 Likes
GreckVDK
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
O dierbaar België.. Primeur! Pageturner! It's your second party!

NIeuwe modem, geen internet meer aan de digicorder

@Arthur2 , kopje of kabel kunnen moeilijk beschadigd zijn. Het is me een raar iets ..

ik heb dus een utp kabel lopen van mijn modem tot aan m'n tv ongv. (Daar is een utp-poortje in zo'n niko inbouw). Vanaf daar kan ik terug aansluiten tot eender wat of waar. 

Als ik m'n linksys router daar rechtstreeks op aansluit (wat in feite enkel een verleng draad is op dat moment) werkt die router niet, maakt hij wel een signaal, maar zonder internet. 

Als ik die zelfde router neem met zelfde kabel dat ik toen aansloot in m'n niko doos, dan doet hij het wel.

Dus dan zou je idd denken, kabel kapot van modem tot tv. Maar als ik dan diezelfde kleine kabel gebruik die ik had gebruikt om de router aan te sluiten, en m'n digicorder er op aansluit, dan heb ik wel internet op m'n DC. Het is me echt iets vreemds..

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

NIeuwe modem, geen internet meer aan de digicorder


@GreckVDK@  schreef:

 

.. knip ...

 

Dus dan zou je idd denken, kabel kapot van modem tot tv. Maar als ik dan diezelfde kleine kabel gebruik die ik had gebruikt om de router aan te sluiten, en m'n digicorder er op aansluit, dan heb ik wel internet op m'n DC. Het is me echt iets vreemds..


Wat bedoel je met internet op je digicorder? Is hij interactief? Dat kan je testen door in de TV gids te gaan kijken naar de toekomst. Als je meer dan twee dagen vooruit kan kijken is hij inderdaad interactief. Ik vraag dit maar omdat een digicorder compleet goed werkt zonder op het internet aangesloten te zijn, behalve dat hij niet interactief is. Dus als je maar twee dagen vooruit kan in de TV gids is je digicorder niet interactief en is de kans dus heel groot dat je UTP kabel wel degelijk naar de filistijnen is ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bubbles9200
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
O dierbaar België.. YEAH! CAPSLOCK DAY! TV-box / TV-app / telenttv.be Handje vol!

NIeuwe modem, geen internet meer aan de digicorder

Zit er toevallig geen paswoord op de switch? Anders een kijken online bij het merk om hem te resetten?

Heb je alle poorten van de switch geprobeerd? Mss is er daar eentje van stuk?

 

Steven
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

NIeuwe modem, geen internet meer aan de digicorder

@GreckVDK

Kan altijd 😉

 

Maar heb je toevallig 2 computers om aan weerszijden van de kabel aan te sluiten? Dan kan ik even uitleggen hoe je de kabel kan testen.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

NIeuwe modem, geen internet meer aan de digicorder


@Arthur2@  schreef:

@GreckVDK

Kan altijd 😉

 

Maar heb je toevallig 2 computers om aan weerszijden van de kabel aan te sluiten? Dan kan ik even uitleggen hoe je de kabel kan testen.


Kan je het sowieso eens uitleggen? Als ik het een keer nodig zou hebben weet ik ook hoe 🙂

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GreckVDK
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
O dierbaar België.. Primeur! Pageturner! It's your second party!

NIeuwe modem, geen internet meer aan de digicorder

Na een week sukkelen, eens alles 24u zonder stroom gezet, en zoals gezegd van voor naar achter gegaan, en dan de router als Access Point ingesteld, en uiteindelijk terug te internet zoals voordien! Bedankt!

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

NIeuwe modem, geen internet meer aan de digicorder

@GreckVDK

Zeer vreemde situatie maar ik ben blij dat het opgelost is. 🙂

 

 

@@Wheng

Met iperf 🙂 gewoon efkes 2 computers verbinden, dan ook natuurlijk manueel ip-adres instellen op beide.

Dan stel je de ene pc in als server met:

iperf -s

en met de andere kan je dan testen door:

iperf -c <ip_server> -u -b 1000m

Zo kan je packet loss en jitter op een kabel zien want kabels geraken nogal snel beschadigd zonder dat er zichtbare schade is.

 

Op Linux is dat heel gemakkelijk zoals je wel kan voorstellen, gewoon snel apt install iperf of pacman -S iperf of ...

 

Op windows heb ik het nog maar 1 keer gedaan en kostte iets meer moeite maar het is wel mogelijk. Daarom wou ik eerst snel weten of hij er 2 had die hij kon aansluiten dat ik niet zelf zonder rede de moeite moet gaan doen om 2 windows pc's te gaan pakken en dat zelf eens uit te testen. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

NIeuwe modem, geen internet meer aan de digicorder


@Arthur2@  schreef:

@GreckVDK

Zeer vreemde situatie maar ik ben blij dat het opgelost is. 🙂

 

 

@@Wheng

Met iperf 🙂 gewoon efkes 2 computers verbinden, dan ook natuurlijk manueel ip-adres instellen op beide.

Dan stel je de ene pc in als server met:

iperf -s

en met de andere kan je dan testen door:

iperf -c <ip_server> -u -b 1000m

Zo kan je packet loss en jitter op een kabel zien want kabels geraken nogal snel beschadigd zonder dat er zichtbare schade is.

 

Op Linux is dat heel gemakkelijk zoals je wel kan voorstellen, gewoon snel apt install iperf of pacman -S iperf of ...

 

Op windows heb ik het nog maar 1 keer gedaan en kostte iets meer moeite maar het is wel mogelijk. Daarom wou ik eerst snel weten of hij er 2 had die hij kon aansluiten dat ik niet zelf zonder rede de moeite moet gaan doen om 2 windows pc's te gaan pakken en dat zelf eens uit te testen. 🙂


Kan je dat zo gewoon testen? Vroeger moest je 2 Pc's met een cross cable verbinden om ze te connecteren of vangt dat programma'tje  dit op?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

NIeuwe modem, geen internet meer aan de digicorder

@igvfer

 

Jup dat gaat gewoon zo. 🙂 Ik ben te jong voor de tijd van crossover kabels maar tegenwoordig zijn kabels duplex dus is dat niet meer nodig. 😉

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

NIeuwe modem, geen internet meer aan de digicorder

Even off topic, maar ter aanvulling van hierboven: ik heb nog ergens een nul-modem (voor seriële poort als ik mij goed herinner) liggen, zelfgemaakt, om eind van de jaren 90 met twee PC's gekoppeld "Hexen" te kunnen spelen ....

 

Die werd zo genoemd omdat beide PC's zo om de tuin geleid werden en dachten met een modem verbonden te zijn .... Een beetje nostalgie Smiley Knipoog


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes