Beantwoorden
Christophe7
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Neato D8 Intelligent robotstofzuiger wil niet verbinden

Hoi iedereen,

 

 

Heb een Neato D8 robotstofzuiger aangeschaft (vorig Neato-toestel is van de trap gedonderd 😁).

Ik krijg deze D8 niet (via een app) geconnecteerd.

Helpdesk van Neato gecontacteerd, maar vinden geen oplossing, omdat het finaal netwerkinstellingen zijn (telenet-modem, firewall, etc.).

 

Heb zowel via Android als IOS geprobeerd.

Heb mijn thuisnetwerk terug opgesplitst per modem & access points.

Heb mijn thuisnetwerk terug opgesplitst in 2.4 en 5 GHz, zodat ik zeker enkel met de 2.4 verbind.

Heb de firewall opengezet voor de (IPv6) adressen van neatorobotics (heb deze opgezocht via een website en ingevuld als 'accepteer').

Had ook al een hotspot gemaakt en direct verbonden via die hotspot.

 

Niks werkt.

Iemand ervaring? Tips?

 

Anders gaat het toestel terug...

 

Groetjes

Christophe

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Neato D8 Intelligent robotstofzuiger

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Neato D8 Intelligent robotstofzuiger wil niet verbinden

@Christophe7 

Ik zou volgende stappen volgen : 

1. Zorg ervoor dat uw draadloze router 2,4 GHz is of een dual-band router die is geconfigureerd om 2,4 GHz te ondersteunen. De D3, D4, D5 en D6 Connected robots ondersteunen de 5 GHz-band niet.

2. Controleer of u het juiste wachtwoord voor uw netwerk hebt. Het wachtwoord mag geen speciale tekens of spaties bevatten, b.v. !"£$%^&*(). Het wachtwoord moet alfanumeriek zijn, in sommige gevallen moet de SSID (netwerknaam) worden gewijzigd als deze ook speciale tekens bevat.

3. Als u verbinding probeert te maken met een verborgen netwerk, zorg er dan voor dat u de juiste netwerknaam en SSID gebruikt en dat het netwerk 2,4 GHz is. Houd er ook rekening mee dat de SSID hoofdlettergevoelig is.

4. De WiFi-codering moet WPA of WPA2 zijn. Het moet het een of het ander zijn. Niet beide gecombineerd, zoals bij de meeste routers het geval is. Neato biedt momenteel geen ondersteuning voor wachtwoordbeveiliging op Enterprise-niveau (WEP EAP).

5. zet uw DNS op 8.8.8.8 of 1.1.1.1

6. Als bovenstaande stappen niet werken, probeer eens van je gsm een hotspot te maken en daarop te connecteren. Misschien lukt dit wel.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christophe7
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Neato D8 Intelligent robotstofzuiger wil niet verbinden

Neen. Lukt niet. Ook niet met hotspot, enz...

Zal dit weekend nog eens prutsen.

Als niet dit weekend, gaat die neato-robotstofzuiger terug de doos in naar afzender.

En ga ik eens proberen met een AEG-robotstofzuiger...

0 Likes

Neato D8 Intelligent robotstofzuiger wil niet verbinden

@Christophe7 Ik vermoed dat een van je netwerktoestellen waarmee je je robo tracht te verbinden "fast roaming" aan heeft staan.

 

Google maar eens: "fast roaming" "802.11r" "het merk van je netwerktoestel"

 

Je zult dus fast roaming, ofte 802.11r, moeten uitschakelen.