Beantwoorden
milanduff
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Netwerk valt regelmatig uit

Hoi,

 

 

Ik heb al een paar weken al problemen met mijn netwerk zowel wifi als kabel valt dagelijk 5-10 keer weg maar het rare is dat mijn wifi op mijn gsm zegt connected, no internet.

 

Ik denk dat dit aan de modem ligt en als het aan de modem ligt mag ik gewoon naar eentelenet center gaan voor hem om te ruilen?

 

Bedankt

0 Likes
5 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Netwerk valt regelmatig uit

Voor alle zekerheid zou ik toch eerst even contact opnemen met Telenet en vragen of zij niets ongewoons kunnen zien. Als dat het geval is, dan kan je die modem inderdaad omruilen in een Telenet Center. Weet je toevallig welke modem je hebt? Normaal gezien hangt er een etiket aan met het model.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
milanduff
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Netwerk valt regelmatig uit

sorry dit had ik ook nog moeten vermelden ik had eens contact opgenomen met telenet via telefoon en die gingen een technieker sturen maar op de momenten dat zij zijden kon ik niet en ze zijden dat er wat verlies te zien was.

 

Het gaat om een CH7465LG-TN

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5242
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Netwerk valt regelmatig uit

Dan kan het zijn dat het de modem is, maar het kan net zo goed zijn dat er iets aan de bekabeling of de "node'/knoop waarmee je verbonden bent. Dat is echter iets waarvoor er best een technieker langskomt. Normaal gezien moet je die niet betalen; er is immers al vastgesteld dat er een verlies is.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1684
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Netwerk valt regelmatig uit

Hallo, 

 

Tijdens het wegvallen van het signaal, moet je eens vlug gaan kijken naar de router of modem van Telenet.Het kan zijn dat deze automatisch herstart (zie je aan de ledjes op de router/modem). Ik heb dit probleem ook een lange tijd gehad en ze hebben gezien dat het een kabel op straat was die door een defect een bepaalde frequentie niet doorstuurde naar de Telenet router. Na herstel was dit probleem opgelost en herstarte mijn router van Telenet niet meer.

Als de modem of router van Telenet een bepaalde frequentie niet kan ontvangen, zal deze automatisch herstarten om een "flush" te doen en het geheugen te "clearen"

Dus moest de router telkens herstarten, beter contact opnemen met de helpdesk.

 

groeten Kristof  


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Netwerk valt regelmatig uit

Zoals kristof zegt:

 

direct kijken naar modem

witte led onderaan : goed

pinkt hij groen met andere leds : reboot

 

reboot kan door verschillende redenen zijn

 

blijft de led echter wit branden dan is de modem in dienst, en dan zit je met een bereikprobleem, interferentie of verzadiging (stoorzenders voor wifi, teveel wifi netwerken op een kanaal of overlapping)

 

Maar als je zegt dat het bekabeld ook niet werkt is dit vreemd (reboot dus) 

 

witte modem kan problemen geven met bvb server/NAS/camerasysteem 

(onverklaarbare reboots)

op te lossen met software update

0 Likes