Beantwoorden
Giacarlo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Gsm en laptop van mijn vrouw kunnen niet meer op wifi

Gsm en laptop van mijn vrouw kunnen sinds enige tijd niet meer op onze privé wifi. 

Wps button en modem reeds gereset.

We hebben een opsplitsing gemaakt via een router om onze b&b toegang te splitsen met onze privé verbinding.

Maar het rare is dat ze met haar gsm en laptop WEL op de wifi kan van de b&b.

Zou dit met een beveiling te maken hebben?

Want zolang ze niet op de home wifi zit kan ze geen spotify en wireless printing doen...

Weet iemand hier een oplossing voor. Zij denkt dat dit te maken heeft met haar google account die mss deze 2 toestellen blokkeert op de home wifi

0 Likes
6 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Gsm en laptop van mijn vrouw kunnen niet meer op wifi

Kijk eens of automatisch verbinden met de WiFi van de B&B uitgeschakeld is.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Giacarlo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Gsm en laptop van mijn vrouw kunnen niet meer op wifi

Heb ik reeds gedaan maar werkt niet. Het rare is dat de gsm wel even connectie maakt maar dan authentificatie fout geeft, na een paar minuten. Met de laptop geraakt ze er helemaal niet op. Kan het zijn dat je in google, gmail een wifi netwerk kan blokkeren omdat het niet veilig is? 

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Gsm en laptop van mijn vrouw kunnen niet meer op wifi

@Giacarlo 

Misschien vind je op volgende plaats wat extra tips.

http://www.tabletguide.nl/tablet-tip/veelvoorkomende-problemen-het-verbinden-van-je-android-tablet-v...

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gsm en laptop van mijn vrouw kunnen niet meer op wifi

was dubbele post

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gsm en laptop van mijn vrouw kunnen niet meer op wifi

@Giacarlo  Neen google en gmail blokkeren niets. Probeer op slechts één toestel. Vergeet de beide netwerken. Hoe je dit juist moet doen verschilt een beetje van versie tot versie (Android). In versie 9 uw vinger effe op het netwerk houden en dan kies je Netwerk vergeten. Doe dit voor zowel uw huisnetwerk als voor het  b&b netwerk. Hierna probeer je de verbinding opnieuw in te stellen voor het huisnetwerk. Zet uw wachtwoord op zichtbaar als je het ingeeft. Controleer goed uw wachtwoord en vergis u niet tussen een eventuële O of 0 (hoofdletter O en cijfer 0) of tussen een l en een I  (kleine letter L en hoofdletter i). 

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Gsm en laptop van mijn vrouw kunnen niet meer op wifi

Hoe heb je de opsplitsing gedaan ? heb je gewoon de eigen router op de modem van Telenet gehangen en de ene kabel naar de privé en de andere naar de B&B? of zit hier nog iets tussen ? 

Dit is van belang omdat in het geval dat je eventueel 2 routers gebruikt die achter de modem zouden hangen je 2 aparte netwerken hebt dus ook een ander IP adress segment. Zo vinden de aparaten elkaar niet en kan je bijvoorbeeld niet printen omdat de printer dan in een andere range zit.

 

groeten Kristof 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes