Beantwoorden
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

Ja toch maar is vragen wat er aan de hand is hier.

Ik kan blijkbaar op deze moment niks sneller gaan dan 100Mbps, ik zit nog gans niet aan men limieten met slechts 140 GB verbruikt te hebben, er is trouwens geen limiet op ONE UP.

 

Ja hallo, zo kan ik ook makkelijk geld verdienen. Dat het maar snel in orde komt want ik ga zowiezo die klantendienst weeral mogen contacteren vandaag.

Toch echt wel plezierig die spelletjes bij telenet altijd, altijd toevallig.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: One UP aan 100Mbps ipv 1000 ??

0 Likes
20 reacties
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

En ja , LAP, dit is al de tweede keer dat ik moet constateren dat ik maar 100Mbit krijg op windows 11.

Ja zal zeker en vast wel aan windows liggen ja.

Dit is een probleem dat de modem niet goed doet wat ie moet doen eerder.

Nog nooit vanzeleven heb ik maar 100Mbit gekregen van de oude modem, die zat ALTIJD op 1000Mbit (interne lan speed).

Maarja, tzal wel aan windows liggen , of Intel hun netwerk drivers zeker...

De jarenlange ervaring fluistert me iets anders in de oren toch.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

Ja jong de geheimen van windows zeker? Ik verlies nu telkens mijn netwerk als mijn PV in slaaptstand gaat( geen laptop). Telkens adapter uitschakelen en weer inschakelen om het terug te doen werken. Het zal ook aan de modem liggen zekers. Op andere toestellen blijft het gewoon werken. En nee ik heb ook nog geen oplossing, niet in de netwerkkaart instellingen, niet in de energieinstellingen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

Tja, dat kan aan verschillende zaken al liggen, de modem , windows 11 en de betreffende Intel netwerkdrivers. Ze zijn allemaal kandidaat als oorzaak.

Zit nu al paar maand op de One UP, maar dat grapje van 100Mbit is nog maar een week of 2 bezig en in die weken is er geen enkele driver geupdate geweest , buiten wat windows patches. Maar geen drivers dus, het lijkt alsof de communicatie tussen de nic en de modem soms ineens kuren krijgt. Dit gebeurt niet continu, maar wel altijd toevallig op de dagen dat je wat stevigs te downloaden hebt uiteraard, kan je weer even de nic gaan uit- en weer inschakelen.

 

Al die toevalligheden komen me zowat de strot uit.

Ik zal me best een eigen router aanschaffen mischien want die ingebouwde in de modem van telenet heeft het nooit goed gedaan hier, niet met de one up en ook niet met de oude modem.

Dat ding kan blijkbaar geen interne LAN routering aan want dat faalt gedurig als je wat files wil sharen.

De ene pc ziet de andere gewoonweg niet, terwijl het omgekeerd wel werkt van de andere naar de ene. Terwijl het allebei dezelfde OS is. Een mens zen klomp zou van minder breken.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

Verkeer van de ene LAN PC naar de andere LAN PC hoeft enkel maar de ingebouwde switch te passeren, niet de router.

Normaal gesproken functioneert de switch zonder port isolation, dit kun je wel aktiveren wanneer je safespot aktiveert. Is dat misschien het geval?

 

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?


@Placido  schreef:

Al die toevalligheden komen me zowat de strot uit.

Ik zal me best een eigen router aanschaffen mischien want die ingebouwde in de modem van telenet heeft het nooit goed gedaan hier, niet met de one up en ook niet met de oude modem.


Toch raar verhaal. Eerst zeg je dat alle problemen begonnen met de omschakeling naar OneUp, en nu zeg je dat het probleem zich ook voordeed met de oude modem.

Reden temeer dat je het moet zoeken in jouw eigen netwerk (tenzij "alle" Telenet modems slecht zijn??).

 


@Placido  schreef:

Dat ding kan blijkbaar geen interne LAN routering aan want dat faalt gedurig als je wat files wil sharen.

De ene pc ziet de andere gewoonweg niet, terwijl het omgekeerd wel werkt van de andere naar de ene. Terwijl het allebei dezelfde OS is. Een mens zen klomp zou van minder breken.


Dat "ding" (een router) moet geen interne "LAN routering" doen. Routeren gebeurt tussen het LAN en de WAN (internet).

Als je vermoedt dat de Telenet modem/router hiervan de oorzaak is, dan kan je dat héél eenvoudig oplossen door een switch aan te schaffen.

Dat mag zo'n goedkoop 5-poort gigabit switchke zijn van de Action. Je hebt hiervoor absoluut geen dure router voor nodig. Sluit één poort van de switch aan op de Telenet router, en de PC's op de andere poorten (2-5).

Files sharing problemen - zelfs tussen PC's met hetzelfde OS - kan heel andere oorzaken hebben (SMB, rechten, ...) 

 

Dan kan je ook testen of het terugvallen van 1.000 Mbps naar 100 Mbps (jopuw origineel probleem) hiermee ook opgelost is 🤔

0 Likes
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

heb het dus nog maar is getest met switchke, en kijk de computers zien elkaar nu wel.

En ook nog geen 100Mbit gezien, maar das nog wat afwachten he.

 

Der zal dus toch wel iets ni juist zijn met die modem.

0 Likes