Beantwoorden
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

Ja toch maar is vragen wat er aan de hand is hier.

Ik kan blijkbaar op deze moment niks sneller gaan dan 100Mbps, ik zit nog gans niet aan men limieten met slechts 140 GB verbruikt te hebben, er is trouwens geen limiet op ONE UP.

 

Ja hallo, zo kan ik ook makkelijk geld verdienen. Dat het maar snel in orde komt want ik ga zowiezo die klantendienst weeral mogen contacteren vandaag.

Toch echt wel plezierig die spelletjes bij telenet altijd, altijd toevallig.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: One UP aan 100Mbps ipv 1000 ??

0 Likes
20 reacties
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

Goeiemorgen @Placido ! 

 

Goh ik zou idd eerst eens de klantendienst contacteren, zal wel iets technisch aan de hand zijn. Het is zeker niet alsof ze het expres doen, sometimes these things happen. 😉 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

Hmm, blijkbaar had windoos 11 na een update de verbinding gestart met maar 100Mbps.

Netwerk Adapter even uit en weer ingeschakeld en dan pakte ie wel 1000Mbps weer.

 

probleem opgelost dus, het is me toch wat, als de ene niet experimenteert doet de andere het wel, en zo hebben we constant kleine kwaaltjes op te lossen wat eigenlijk niet zou mogen. Maar goed...

Toch bedankt voor de respons.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?


@Placido  schreef:

Ja hallo, zo kan ik ook makkelijk geld verdienen. Dat het maar snel in orde komt want ik ga zowiezo die klantendienst weeral mogen contacteren vandaag.

Toch echt wel plezierig die spelletjes bij telenet altijd, altijd toevallig.


Last van ochtendhumeur?

In plaats van op zoek te gaan naar de oorzaak, is jouw eerste prioriteit in de pen te kruipen en een scheldtirade naar Telenet te lanceren? 🤔


@Placido  schreef:

Hmm, blijkbaar had windoos 11 na een update de verbinding gestart met maar 100Mbps.

Netwerk Adapter even uit en weer ingeschakeld en dan pakte ie wel 1000Mbps weer.


Als je snelheid plots van 1.000Mbps naar 100Mbps daalt ligt de oorzaak meestal in je eigen netwerk, waar bepaalde elementen (netwerk adapter, switches, ...) op 100Mbps vallen...

Maar goed dat je de oplossing zelf gevonden hebt 😊...

Ex-Netweter
 

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?


@Placido  schreef:

 

Ja hallo, zo kan ik ook makkelijk geld verdienen. Dat het maar snel in orde komt want ik ga zowiezo die klantendienst weeral mogen contacteren vandaag.

Toch echt wel plezierig die spelletjes bij telenet altijd, altijd toevallig.

En het was Telenet weer geweest....

Als je zo een toon aanslaat tegen de mensen van Telenet gaan die u graag helpen?? 🙄

Je mag al blij zijn dat er hier iemand is die heeft willen antwoorden. Amaai...

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

Ik heb deze morgen nog geen koffie gehad. Er is geen meer in huis.

Denk dat ik mij maar eens bij Telenet ga beklagen 😁


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

Eigen aan de tijd zeker. Direct met de vinger wijzen. Maar het is een beetje de schuld van de providers door de manier waarop ze publiciteit voeren. En mensen doen nu eenmaal dingen zonder echt te weten waar ze mee bezig zijn. Ik heb dat met auto's. Ik weet hoe ik moet starten, er mee rijden, parkeren en waar ik de diesel moet in doen maar vraag me verder niets.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

tja mensen, er wordt precies verwacht dat elke gebruiker de zowat miljoenen mogelijkheden waar het fout kan lopen tegenwoordig zomaar eventjes op 5 seconden klaar heeft.

Ze kunnen allemaal wel denken ingenieur te zijn maar dat zijn ze dus niet.

Maar ik ben er toch wel uitgeraakt, en ja inderdaad is het eerste gedacht telenet want het gaat tenslotte om de verbinding die je daar hebt, dat lacherige "direct met het vingertje wijzen" en dergelijke toont ook niet echt volwassenheid. Als men al geen vragen mag stellen, er zijn geen domme vragen, enkel domme antwoorden en die zien we hier op de netweters wel meer.

 

Maar blijkbaar zijn er toch genoeg die tijd hebben om wat "toogpraat" te verkopen op internet fora.

Probleempje was al opgelost hoor, dus eh...

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?


@Placido  schreef:

tja mensen, er wordt precies verwacht dat elke gebruiker de zowat miljoenen mogelijkheden waar het fout kan lopen tegenwoordig zomaar eventjes op 5 seconden klaar heeft.


Absoluut niet.

Mensen met technische problemen, van gelijk welke aard, zijn altijd welkom op Netweters, op voorwaarde dat ze hier hulp zoeken voor hun probleem.

 

Misschien moet je Onze Missie - De Netweters nog eens herlezen:

Zit je met een probleem? Of heb je een vraag? Hier op De Netweters helpen we mekaar! Met tips & tricks, digitale weetjes … Want de ene weet alles van Apple-toestellen, de andere is een expert in security. Dus als je het even niet weet, vind je hier dé Netweter die er alles van kent!

 

Je bent dus altijd welkom als je een probleem hebt waar je niet aan uit geraakt, en raad wil van andere Netweters ...

 

De kritiek die we hadden was terecht: jouw originele post zag er absoluut niet uit als iemand die hulp vroeg, maar iemand die zijn gal wilde spuwen op Telenet, die het weer eens gedaan had.

 

Er zijn inderdaad geen domme vragen alleen domme antwoorden, maar jouw post was niet eens een vraag, toch?

Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

er is enkel de interpretatie van de anderen die alles denken verkeerd te moeten interpreteren omdat zij denken dat iedereen een troll is zoals henzelf. En daarom wordt er zo gereageerd door enkelen, omdat ze trollen zijn zonder het zelf te beseffen.

 

Zoals de kindjes in de kleuterklas die direct samenspannen om zich op 1 slachtoffer te kunnen vermaken. Je moet mij de mensen niet leren kennen, ik heb er al genoeg van gezien in meer dan een halve eeuw. En op internet worden ze nog erger want ze voelen zichzelf anoniem.

 

Dus ja ik had de vraag gesteld en ja ik wijs direct naar telenet want de carrefour gaat hier weinig mee te maken hebben, nietwaar.

 

Maar toch de nood voelen om persoonlijk te worden nadat het probleem al is opgelost....

Fraai stelletje vlaamse heikneuters hier. Beetje over het paard getild en ze voelen zich daar blijkbaar goed bij, ocharme.

0 Likes
Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

En dan ga ik nog wat zeggen over telenet en waarom ze direct onder vuur liggen.

 

Als er wat verandert aan de abbo's, dan krijgen bestaande klanten die aanpassing (in hun voordeel) NIET. Bestaande klanten moeten dan eerst een ander abbo nemen en terugschakelen nadien.

 

Welnu , in vlaanderen is iedereen gelijk voor de wet, maar dat hebben we bij telenet precies niet goed begrepen.

 

En dat is maar 1 voorbeeld he. Er zijn er legio waar telenet zomaar dictatoriaal tewerk gaat.

Alles wordt eenzijdig door telenet opgedrongen, of klanten het nu willen of niet. Prijs omhoog ? Dan doen ze dat toch gewoon, zij hebben geen enkele verantwoordelijkheid af te leggen blijkbaar.

Nee telenet gaan lopen verdedigen wil zeggen dat je er meer dan waarschijnlijk werkt en loon van trekt. De truc van dit is een onafhankelijk forum van users wordt deze dag door elk bedrijf gebruikt.

Kwestie van de klachten wat te temperen waarschijnlijk, en maar liegen tegen de klanten zoals overal. Damage control is het allemaal. En dan gaan dat soort gastjes direct op de persoon aanvallen als er weer een bedrijfsblunder boven water komt. Ik heb het echt niet met dat soort marketing-medewerkers.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

Het is jammer. U bent begonnen met op de pianist te schieten en als er dan op gereageerd wordt dan zijn het een stelletje Vlaams heikneuters. Al was uw initiële vraag heel simpel. Ik haal maar 90 Mbps op een bepaald toestel of aansluiting wat zou de oorzaak kunnen zijn. Al de rest was overbodig. En het is niet nodig om kwaad te worden voor iets dat je zelf uitlokt.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

@igvfer 

Ik zou mijn tijd daar niet meer in steken.

Het is nu duidelijk wat voor vlees we in de kuip hebben....

Placido
Freshman Meerweter
Berichten: 72
De vlam zit erin. Goed bezig! On a roll... Tien op tien!

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

proficiat keyboardwarriors, zo verveeld dat jullie echt niks anders te doen hebben dan door te trollen?

 

Al de comentaren zijn overbodig en bieden ook ZERO hulp. Ze zijn er enkel om ambras te zoeken.

Proficiat alweer bende zielig. Tsss.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5851
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

ONEup: internetsnelheid aan 100mbps ipv 1 Gbps. Wat nu?

@Placido 

Sorry maar je geeft zelf ook antwoord op het geen dat ze hier antwoorden. Dus waarom commentaar op het geen dat ze moeten stoppen met commentaar geven als je zelf dan een wederantwoord geeft. 

Beste is denk ik dan ook geen antwoord te geven op de andere antwoorden. Want op die manier vraag je er ook om om een antwoord te doen krijgen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes