24760
netweters
|
152487
antwoorden
|
20713
vragen
|
Sinds mei 2016 heb ik volgende drie toestellen in mijn bezit: soundtouch SA5 - Wave soundtouch MS IV SLV en Soundtouch 20 III. Bedoeling was, en is nog steeds, om dezelfde muziek te kunnen afspelen in verschillende ruimtes zonder dat er een echo optreedt.
Dit kan en lukt dus ook, MAAR . . . . ik heb nog nooit twee weken aan één stuk kunnen genieten van de muziek zonder dat er zich problemen voortdoen. Probleem 1: er zijn voortdurend onderbrekingen in de muziekuitzendingen, soms ligt het systeem minutenlang uit - om daarna weer verder te spelen. Probleem 2: de drie systemen verliezen geregeld het contact met elkaar - dit met alle gevolgen van dien, alles opnieuw terug installeren!
Bose stuurde mij volgende reactie:
Allereerst is het van belang dat de SoundTouch systemen op één enkele frequentieband werken. De meeste routers zijn tegenwoordig dual band, dit houdt in dat ze op twee verschillende frequenties een WiFi-netwerk uitzenden, namelijk op 2,4 GHz en op 5GHz. Wij raden aan deze beide netwerken van elkaar te scheiden d.m.v. het 5GHz netwerk een andere naam te geven dan het 2,4Ghz netwerk. U kunt dit bijvoorbeeld doen door de toevoeging -5G achter de huidige naam te plaatsen, zorg er hierna voor dat alle SoundTouch apparaten op dezelfde frequentie werken.
Daarnaast is het belangrijk dathet 2,4GHz netwerk op een kanaal zit waar het niet te "druk" is, bijvoorbeeld op 6 of 11.
Vervolgens dient u de volgende instellingen UIT te schakelen in de router:
· AP isolation / Wireless isolation
· WPS
· Qos/WMM
· IGMP (Proxy)
De volgende instellingen dien te worden INGESCHAKELD:
· UPnP
· Multicast
· IGMP Snooping
Zorg ervoor dat na u een instelling heeft veranderd dit wel opslaat, anders zal dit niet gewijzigd worden.
Nadat u alle instelling heeft nagelopen en zo nodig heeft gewijzigd raden wij nog aan de router te resetten dmv de stekker er circa 1 minuut uit te halen.
De WPS heb ik kunnen uitschakelen en de UPnP heb ik kunnen inschakelen. Ook heb ik het 2,4 GHz en 5 Ghz kunnen omzetten op een ander kanaal. De overige richtlijnen kan ik niet uitvoeren aangezien ik die zaken niet kan terug vinden.
VRAAG: Kan iemand mij betere raad geven of helpen om het probleem op te lossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De boel verkopen lijkt me een beetje te gek. Mij lijkt het eerder een software (firmware) probleem. Bose staat bij mijn weten toch voor kwaliteit, dus ik vertrouw erop dat ze een oplossing zullen vinden. Zou dit overigens onder garantie vallen?
Tja, zelf weet ik niet wat ik moet geloven. Volgens mij schuiven ze dit probleem al heel lang voor zich uit.
Op de FB pagina van Bose België ook een aantal identieke meldingen.....
Wereldwijd massa's meldingen die ook al van veel eerder dateren...
Zolang als er maar één toestel gebruikt wordt is er zo goed als geen probleem. Maar van de Bose multiroom toepassing wordt een mens knettergek 😉
@Jokamp en @Tempus80, bedankt om jullie ervaringen met deze Bose toestellen met ons te delen.
Indien jullie toch een oplossing zouden vinden of Bose met een firmware update zou komen, deel het dan zeker even met de andere Netweters.
Natuurlijk ook merci aan iedereen die heeft helpen zoeken naar een oplossing in tussentijd.
Natuurlijk laat ik wat weten...
Al ziet het er niet naar uit dat het snel in orde zal komen.
Alle apparaten zowel bedraad als draadloos werken perfect. Bose wifi systeem ook tot laatste verplichte update. Volgens helpdesk is Bose op de hoogte en probeert dit op te lossen. Zou ongeveer 4 weken duren. Aangezien men hierover al aan het klagen is sinds 2016 vrees ik dat Bose hier een serieus probleem heeft.
Geachte,
Hartelijk dank voor uw email met daarin uw bericht.
U bent echter niet de enige met dit probleem en dit is inmiddels bekend. Hier zal echter op gewacht moeten worden aangezien er nog geen directe oplossing voor is.
Aangezien dit met grote aantallen binnenkomt wordt er veel druk achter gezet en zal dit probleem zo snel mogelijk opgelost moeten worden. Helaas hebben wij geen exacte datum voor wanneer dit probleem opgelost zal worden en vragen wij u daarom om geduldig af te wachten. Onze welgemeende excuses voor dit ongemak en dank voor uw begrip.
Bij verdere vragen, horen we het graag.Het is eigenlijk heel straf dat zoiets kan gebeuren en dat men bij zo een topmerk problemen heeft om dit opgelost te krijgen. Gezien de berichten die op diverse kanalen te lezen zijn hebben ze al sinds 2016 problemen hierbij.
De enige die hier hun werk correct gedaan hebben is Telenet door de router toch maar te vervangen voor het geval het daaraan zou gelegen hebben.
Dus een dikke merci aan Telenet
Ik weet niet hoe het momenteel bij jullie is, maar ik heb (hout vasthouden) al enkele dagen geen problemen. Dit is sinds ik de Bose toestellen overgezet heb op het 5Ghz netwerk.
Ook de bekabelde SA5 van Bose gaf in het verleden ooit problemen, wat ik heel vreemd vond.
Ik wacht nu voorlopig wat af, maar zal jullie zeker verder op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen. De tweede mail van BOSE stemt mij wel een beetje hoopvol. Ze zijn zich dus toch bewust van het probleem en proberen er iets aan te doen.
Dag allen,
Vandaag is er een update voor de Soundtouch systemen uitgegeven. Het betreft hier een update naar softwareversie 17.0.12.
Ik heb hem uiteraard onmiddellijk geïnstalleerd en wacht nu vol spanning af of alles eindelijk voor 100% gaat blijven werken.
Ik houd jullie natuurlijk allemaal op de hoogte.
Tot nu toe werkt alles perfect.
Laten we hopen dat dit zo blijft.
Alle info betreffende de update vinden jullie via volgende link
De fout lag dus duidelijk bij hun. Het heeft velen een massa tijd en geld gekost omdat ze, zoals eerder gemeld, de fout legde bij de huisinstallatie of instellingen.
Bij deze nogmaals een dikke merci aan Telenet. Zij zijn in mijn geval blijven meezoeken naar elke oplossing ook al lag de fout helemaal niet bij hun.
Sinds 19 november 2018 hebben wij geen internetradio op onze Bose toestellen. Ligt dit aan Bose??
@Ex-Netweter@ schreef:Sinds 19 november 2018 hebben wij geen internetradio op onze Bose toestellen. Ligt dit aan Bose??
Bose is blijkbaar naar een andere internetradiodienst overgeschakeld.
Sinds een dikke week is Bose overgeschakeld van internet radio systeem.
Wanneer je geen update doet heb je dus met het vorige systeem geen radio meer.
Het volstaat de Sound Touch App op jouw smartphone te openen en alle updates te laten doen.
Zowel App als toestellen worden geupdated... In mijn geval duurde dit +/- 15 min.
Nadien wordt alles weer opgestart. Enkel 1 voorgeprogrammeerde zender heb ik terug moeten instellen. De rest bleef hoe het was.