24769
netweters
|
152545
antwoorden
|
20719
vragen
|
Ondersteunen de telenet pods ook Power over Internet (POI)? dan heb ik geen stopcontact nodig. En kan ik elke pod bekabeld aansluiten? Ik heb overal in de woning netwerkaansluitingen voorzien. Nu heb ik een access point aangesloten op de eerste verdieping, maar als ik naar beneden ga schakelt die niet automatisch over naar het sterkere signaal beneden.
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: Power over internet en telenet pods?
Ik vermoed dat u PoE bedoeld ipv PoI ?
Antwoord is neen voor de PoE, je kan ze niet poweren via Ethernet.
Je kan natuurlijk eentje in mesh zetten, niets is uiteraard beter dan een kabel, maar kan je probleem wel oplossen van coverage. Je hebt dan wel ergens een stopcontact nodig uiteraard.
Ik denk dat de vraag eerder is of de Pods, die je in het stopcontact steekt, in staat zijn een PoE-enabled device kan voorzien aan power door de Ethernet kabel.
Zo moet je geen tweede stekker in de buurt hebben, maar heb je voldoende aan de stekker waar de Pod op zit.
Als dit niet de vraag was, ben ik toch geïnteresserd in het antwoord 😁
Thx!
@Dirk_H schreef:Ondersteunen de telenet pods ook Power over Internet (POI)? dan heb ik geen stopcontact nodig.
Nee, PoE dat is niet beschikbaar. Niet om de pod mee te vorzien, noch vanuit de pod naar andere toestellen.
@Dirk_H schreef:En kan ik elke pod bekabeld aansluiten? Ik heb overal in de woning netwerkaansluitingen voorzien.
Kan zeker. Elke pod heeft 2 aansluitingen, beiden kunnen gebruikt worden als in of uitgang.
@Dirk_H schreef:Nu heb ik een access point aangesloten op de eerste verdieping, maar als ik naar beneden ga schakelt die niet automatisch over naar het sterkere signaal beneden.
Dat is de huidige situatie nog voor je de Pods hebt geplaatst of na het plaatsen van de pods? Dat probleem zou je met de pods normaal niet meer hebben. Het is vooral een kwestie van apparaten te hebben die slim genoeg met elkaar samen werken en de toestellen (bvb je smartphone juist aan sturen); de meeste mesh systemen kunnen dit tegenwoordig. Als je een relatief niewe router en acess point van eenzelfde merk hebt werkt het vaak ook.
Hallo,
Dus als ik het goed lees, ondersteunen de pods een backbone via UTP?
Zeker, zie Telenet 360° Wifi installeren | MyTelenet
Mogelijk wel maar geen POI, ze moeten altijd in een stopcontact. En dat wil ik niet, ik wacht tot ze power over internet ondersteunen.
Bedankt.
Op die site zie ik dat je via UTP 2 “gescheiden” netwerken met dezelfde ID/pwd kan maken. Ik was niet zeker dat ze ook 1 mesh netwerk konden vormen dat communiceert via utp ipv via de wireless kanalen.
Dat is voor mij een belangrijke factor.