Beantwoorden
Eric_VN
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Onstabiele wifi met 2 modems

Ik zag bij een kennis een oude modem aangesloten op de data coax en tevens dmv een splitter met coax naar een andere kamer een tweede (nieuwe) modem aangesloten.

Op de oude modem staat een ethernetswitch aangesloten met een tweetal netwerkkabels en ook een kabel naar een powerline. 

De tweede modem staat boven in het bureau en daarop zijn een drietal toestellen aangesloten (PC, printer,..)

Er is ook nog een veiligheidssysteem, zonnepanelen en een deurbel die aangesloten zijn op het netwerk.

De wifi is niet stabiel, soms zijn er onderbrekingen bij het telefoneren, soms werkt de deurbel via internet soms niet.

Zou het beter zijn de oude modem door een nieuwe te vervangen en de switch en powerline te elimineren.

Zou de tweede modem niet beter vervangen worden door een accespoint?

Of zijn er betere configuraties?

Ik waardeer je suggesties.

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Oude en nieuwe Modem geïnstalleerd, wat met Wifi?

Tags (2)
0 Likes
3 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Onstabiele wifi met 2 modems


@Eric_VN  schreef:

Ik zag bij een kennis een oude modem aangesloten op de data coax en tevens dmv een splitter met coax naar een andere kamer een tweede (nieuwe) modem aangesloten.

Of zijn er betere configuraties?


Zonder een veel betere beschrijving van de situatie (en het probleem) kunnen wij hier onmogelijk helpen.

Wat jij beschrijft, een installatie met 2 modems, is zéér ongebruikelijk, en werd vroeger soms gedaan bij telefonie (aparte telefoonmodem).

Maar nooit 2 internetmodems ...

  • Betaalt uw kennis dan 2 internet abonnementen?
  • Welke modems zijn het (type a.u.b), met de naam "oude" en "nieuwe" kunnen we niets doen (vb CV7160E, CH7465LG, enz ...)
  • Kan het zijn dat de modem beneden een oude "modem only" is (vb 7160E), en de kabels achter de switch (en de Powerline) alleen voor TV dienen?

Graag wat meer details (welke toestellen waar aangesloten, enz ...)

 

PS De gebruikte Tag "signaalswitch" is niet relevant voor deze post (signaalswitch gaat over TV)

0 Likes
Eric_VN
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Onstabiele wifi met 2 modems

Beste Flip,

Wat is er een betere Tag, dan herpost ik wel.

Het probleem is onstabiele Wifi.

De nieuwe modem is zo'n DoCSIS3 van telenet, de oude is z'n voorganger, bij gelegenheid kan ik de types wel eens noteren.

Er zijn geen twee abonnementen.

Dat het ongebruikelijk is had ik al verwacht, vandaar mijn vraag.

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onstabiele wifi met 2 modems

@Eric_VN 

Een nieuw topic maken heeft geen zin en schept enkel verwarring. 

Heb andere tags er onder gezet en laat je topic maar staan daar kan op verder gegaan worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.