Beantwoorden
patrick19
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Oranje powerlines in Mijn Telenet

Beste,

Mijn dochter ondervind problemen met tv kijken boven ,dit is sinds wij een nieuwe tv box  hebben .

Als ik naar mijn netwerk ga kijken staat er steeds een powerline in het orange (offline) dit kunnen verschillende zijn .

twee sets powerlines in gebruik .

Als ik op de offline powerline klik om te controleren gaat deze daarna zonder iets te doen terug online (groen).

om daarna terug offline te gaan (een van de twee)

reeds contact gehad met helpdesk ,alles gereset . modem ,powerlines enz..

volgen de helpdesk mag de powerline niet offline gaan.

wat kan hier de oplossing zijn?

Mvgpower.jpg

 

Titel gewijzigd door MarianneM (mod) | Vorige titel: powerline

0 Likes
9 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1675
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Oranje powerlines in Mijn Telenet

Zit de powerline direct in het stopcontact of zit deze in een stekkerblock ? 

De powerlines moeten altijd direct in een stopcontact steken anders heb je kans dat het niet werkt. 

Indien dit niet het geval is even versteken. Anders de powerline resetten en terug toevoegen. Misschien helpt dat .


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick19
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Oranje powerlines in Mijn Telenet

Hey,

Aan de modem waar alles binnenkomt is een rechtstreeks verbonden verdeelblok met de zekeringskast dus dit lijkt mij het zelfde als rechtstreeks in stopcontact niet ,? trouwens wat is het probleem met aansluiting blokje geeft dit storing of zo?er is niet altijd overall  en stopcontact aanwezig he'.

Het betreft 2 powerlines een beneden en een 1ste verdiep , het offline  gaan van de wifipowerline zou niet mogen denk ik.

Alles gereset , power of modem reset enz ... er gaan altijd een van de 2 offline (orange licht ).mijn zoon beweerd dat er eigenlijk maar een powerline in de modem moet en die de twee wifi powerlines bediend ,zou dit kunnen kloppen? problemen boven met internet sinds telenet tv box voeger digicorder niet echt probleem gehad.

Mijn echtgenote heeft tijdens thuiswerk nooit echt problemen ondervonden .

Mvg

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Oranje powerlines in Mijn Telenet

Ja, powerline is erg storingsgevoelig. Elektriciteitsbekabeling is niet bedacht om video-signalen naar de Telenet TV-box te versturen. Het zou misschien niet mogen, maar in de praktijk kunnen andere elektrische apparaten het powerline-signaal verstoren. Wil je een feilloze verbinding op de Telenet TV-box dan zou je eigenlijk netwerkbekabeling moeten voorzien. De Digicorder had inderdaad geen last van de slecht functionerende powerline-verbinding want die ontving alle video-signalen via coaxkabel.

Je zoon en @kristofDW hebben goede adviezen gegeven.

Ga er niet tegen in. Probeer ze uit. Volg nauwgezet de handleiding van Telenet.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Oranje powerlines in Mijn Telenet

Je zoon heeft gelijk. Die tweede niet wifi pwl is overbodig, trek die uit, tenzij je daar een utp verbinding hebt met een ander toestel. In dat laatste geval met je die tweede niet wifi pwl pairen met de eerste. 

0 Likes
patrick19
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Oranje powerlines in Mijn Telenet

Ga ik zeker proberen maar momenteel niet thuis ,laat zeker iets weten of het gelukt is of verbeterd:)

Mvg

Ik vroeg mij ook nog af of een opname van tv box (4K) of dit niet te zwaar is om te streamen via wifi ?

En kan je opnames eventueel lager instellen 720p of zoiets.

Mvg

0 Likes
patrick19
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Oranje powerlines in Mijn Telenet

Het verbinden van beide wifi powerlines met 1 centraal station bracht geen soelaas ,zelfs geen wifi signaal meer boven 😞

Kan ook nog aan de instellingen van het netwerk gelegen hebben , ik  moet dit nog eens bekijken met mijn zoon die is meer thuis in netwerken .

mvg

0 Likes
patrick19
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Oranje powerlines in Mijn Telenet

Ok ,klopt allemaal ik heb alles geprobeerd ,maar zit terug waar het begon .

Bij thuiswerk heeft mijn vrouw nooit problemen onder vonden met internet , via powerline 2.

Nu mijn dochter een verdiep hoger verblijft ,word het moeilijker.

Er is internet , Netflix stream geen probleem .

Als ze tv wil kijken via telenet.tv beginnen de problemen ,constant laden van programma ook bij opnames lukt niet.

en dit sinds ik tv box heb .

Is dit niet raar dat ze een serie kan uitkijken op Netflix zonderproblemen en streamen via Telenet niets 😞

Elke keer ik ga kijken in mijn Telenet netwerk ? Staan er een of twee powerlines offline ?Schermopname (83).png

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Oranje powerlines in Mijn Telenet

Heb je geprobeer op opnieuw te koppelen volgen deze instrusties?

0 Likes
patrick19
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fourth party! Pageturner! It's your third party!

Oranje powerlines in Mijn Telenet

😀ja ,alles nog eens overlopen ,en momenteel staan alle powerlines online (groen lichtje ).

Het gaat vooral om het streamen van  telenet.tv op het hoogste verdiep ,dat moet nog goed gecontroleerd worden 👀

0 Likes