Overkoepelende SSID -> labiele WiFi
Beste,
Na het raadplegen van de WiFi coach, is ons netwerk tot één geheel gemaakt onder eenzelfde SSID. Dit aangezien we voorheen een router van Telenet hadden, die het huis totaal niet gedekt kreeg, met daarnaast een Linksys router. Hierdoor zaten we echter met twee aparte netwerken, waardoor er in bepaalde uithoeken van het huis naar het netwerk van telenet zelf geswitched moest worden. De oplossing: één en dezelfde SSID. Het is trouwens ook frappant dat het bereik wel constant op het maximum staat (4 blokjes).
Het probleem dat zich nu voordoet is dat de WiFi op onze apparaten voortdurend wegvalt. Omdat ze 'dichter' bij de ene router zitten, maar hier hebben wij geen baat bij.
Het is trouwens ook frappant dat het bereik wel constant op het maximum staat (4 blokjes), dus ik snap niet dat de apparaten überhaupt willen/moeten switchen.
De oplossing waar ik wel naar zocht was om de apparaten samen te laten werken en niet afzonderlijk onder een overkoepelende 'naam'.
Telenet vertelde me dat dit niet ging, dus is dit de enige oplossing die ze aanbieden. Iemand een idee op dit alsnog mogelijk is, in combinatie met Telenet routers?
Alvast bedankt.
Nathan
- Labels:
-
router
-
WiFi bereik
-
WiFi valt weg